Skocz do zawartości

REMONT SILNIKA NS1


protect_nh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, doszedlem do wniosku ze musze wyremontowac silnik, kompresja jest juz faktycznie slaba, jest to silnik ns1 (74cm3) przebieg 27 tys. wyglada na to ze od nowosci nie byl remotowany, kieruje do Was kilka pytan; czy tlok od mbx80 podejdzie na szlif do tego silnika? tlok mam w dostepie PISTONA 49,50mm, nie wiem jaki jest dokladnie rozmiar tego obecnego tloka 74cm3, kolejne pytanie, czy bd trzeba regenerowac wal? dodam ze nie ma zadnych stuków ktore moglyby oznaczac ze jest luz na wale.. szlif robie dlatego poniewaz jak jest na polu temperatura okolo 0 stopni to wtedy kopka chodzi strasznie lekko bo jest bardzo slaba kompresja ze wzgledu ze pod wplywem zimna tlok sie kurczy a jest juz wystarczajaco wyeksploatowany, i kiedy jest taka temperatura moto jest ciezko odpalic, czasami 30 butów nie pomaga, wtedy pych i okolo 30-35m zalatwia sprawe, odpala z ledwoscia, ale jak juz sie rozgrzeje to jest wszystko w porzadku, moc ma dosc duza nie zauwazylem spadku mocy od ostatniego czasu..leje zwykly olej do 2t ze stacji orlena taki za 14zl, zastanawiam sie czy moze pierscienia sie nie zapiekly..czekam na odpowiedz na pytania i co sadzicie na ten temat..POZDRAWIAM I Z GÓRY DZIEKUJE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jak kupisz tłok do Mbx/Mtx 80 to bedzie miał dziurę na sworzęń mniejszą o 1mm niż ma Ns-1 i trzeba do tokarza co by przerobił lub rozwiązanie z podmianą łożyska tego nie próbowałem ale ponoć też da rade tylko trzeba takie dostać :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha...takie buty..kurde to tez nie mysla robia rozne te otowry na sworznie;/ a tokarz zrobi to napewno? zrobi to dobrze zeby idealnie spasowalo? bo chyba innego wyjscia nie mam..bo tlok do ns1 ciezko dostac..

 

do Tomasz90Skomra:

A Ty tez juz to robiles u siebie? jak wsadziles tlok od mbxa to duzo musiales zeszlifowac cylek orginalny od ns1? dalo Ci to cos na mocy chociaz troche?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka tłoka do Ns-1 napewno nie dostaniesz u nas (patrz. Polska), jak już byś dostał to robili oryginalne tylko na dwa szlify do 48,5mm (nie wiem może myśleli ze nikt nie bedzie robił takiej naprawy tylko nowy zestaw sobie od razu kupi). TAK, jeżeli jest dobry tokarz to zrobi to za 15 zł i nie bedzie z tym najmniejszego problemu.

 

Robiłem, zmiany mocy nie odczułem bo nie wzrosła bardzo dużo pojemność. Ns-1 nominalnie ma 48mm, a Mbx/Mtx 80 mają 49,5mm, Przez co pojemność Ns-1 (74cm) a Mbx/Mtx (79cm), tak więc ile trzeba zeszlifować to wyniknie tylko z tego jaką masz teraz średnice. Popytaj mechaników o lepsze tłoki, im kupisz lepszy tym dłużej bedzie jeździło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, rozumiem, jeszcze dzisiaj robie z gaznikiem zaraz ide go skrecic..nie wiem czy to moglaby wina tego ale w gazniku wysunela mi sie taka zapadka w ktora wpada rowkiem iglica razem z tym calym metalowym zestawem co na sprezynie jest od linki, i ta zabtka byla wysuneita i krecila sie do okola ta zapadka, moze dlatego byly problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...