Skocz do zawartości

Napięcie ładowania


RafRaf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uswiadamiam cie ze tak jak napisalem wczesniej nadmiar pradu wraca na mase. Przeanalizuj schemat regulatora napiecia takiego alternatora to sie przekonasz.

Co do drugiej twojej tezy to alternatorem nazywa sie powszechnie pradnice pradu zmiennego. Na pradnice pradu stalego mowi sie powszechnie po prostu pradnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prądnica prądu stałego - wychodzi od razu prąd stały

 

prądnica prądu zmiennego - wychodzi prąd zmienny

 

alternator - generowany jest prąd zmienny ale diody robią z niego stały może być jedno albo trójfazowy

 

W serwisówce XL600R mam podane

ładowanie startuje przy 1000 obr/min

2500obr - 16,8V/3A min

8000obr - 18,4V/6,5A max i obok rysunek że jest to mierzone na akumulatorze troche za dużo nie :)

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmiar prądu wyrzuca na mase ;)

To by była niepotrzebna strata energii wywalana w kosmos i jeszcze niepotrzebne obciążanie silnika. Nie może regulator po prostu obniżać napięcia?

Właśnie największe straty powstawałyby przy obniżaniu napięcie stabilizatorem szeregowym, bo to chyba masz na myśli.

Przy prądzie zmiennym duży prąd nie zawsze oznacza dużo wydzielonej mocy.

Są tam przesunięcia fazowe prądu i napięcia które powodują przesyłanie energii "tam i z powrotem".

Grzanie się regulatora wynika tylko z niedoskonałości diod i tyrystorów a nie z jego zasady działania.

To tyle moich "mądrości" :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz problem z tym ładowaniem bo juz za duzo owijania w bawełne tu było. Cos czuje, ze masz ładowanie ale za małe i siada ci akumulator tylko, ze bardzo powoli...Tak sie składa, ze kiedys sobie z tym poradziłem, wiec... :icon_mrgreen:

 

Miałem problemy z ładowaniem, ale po wymianie regulatora jest ok.

Potwierdziły to pomiary oraz kilkugodzinna jazda.

Zacząłem rano upalanie z akumulatorem o napięciu 12.5V (raczej rozładowany)

Około 130 km po lasach (trzy godzinki) i na drugi dzień rano akumulator miał 12.8V (raczej naładowany).

 

Teraz wiem, że napięcie ładowanie jako funkcja czasu jest stałe, a zmienia się tylko natężenie prądu ładowania.

Układy ładowania w motocyklach nie są tak skomplikowane jak myślałem.

 

Moje pytanie było czysto teoretyczne.

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...