krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 własnie dzwoniłem do serwisu kawasaki częstochowie miły pan powiedział że do każdej gpz jest dedykowany dot4 i skończmy tą durna dyskusje sprawdzałem w internecie karty charakterystyczne dot3 i dot4 i pod względem chemicznym się różnią ale można je mieszać tyle tylko, że mieszając dot 4 z dot 3 zmniejszamy właściwości jednego a podnosimy 2 i przestańmy młócić słome bez sensu niech kolega zaleje dot 4 i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 (edytowane) dot 4 ma lepsze właŚCIWOŚCI i nie jest mieszsalny z dot 3 a do gpz na 100% leje sie dot4 miałem taki motorek - skąd ci przyszedł pomysł, że leje się dot3?????? bo na obudowie pompki hamulcowej jest napisane "use only DOT3 brake fluid" a możesz wyjaśnić w jakim celu chcesz eksperymentować z jednym z ważniejszych układów w motocyklu ??? "Dla celów edukacyjnych " czy może dlatego że akurat ten stoi u ciebie w garażu ????? bo różnicy w cenie przy tak "bardzo wygórowanej" cenie generalnie płynów hamulcowych raczej nie odczujesz a i kupienie takiego jak zaleca producent raczej nie zrujnuje cię za bardzo (koszt ok 13-15 zł ) O co chodzi kiler chodzi to nie wiem. Bez nerwow. Nie mam zamiaru eksperymentowac tylko jak na motocyklu jest napisane zeby wlewac tylko DOT3 to zdrowy rozsadek kazalby to zrobic. A z drugiej strony wiekszosc znawcow tematu twierdzi ze wymieniajac plyn mozna spokojnie przejsc na DOT4. Edytowane 29 Lutego 2008 przez Piotrek_Stg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Bo mozesz to zrobic bez zadnych konsekwencji, juz kilka razy ktos to powiedzial a jedna osoba wciaz sie czepia.. Kiedy budowano twoj motocykl byl w uzyciu plyn DOT 3 i dlatego masz tak napisane. Teraz jest rowniez DOT 4 i mozesz go spokojnie zalac. Ta sytuacje mozna porownac do uzycia benzyny bezolowiowej 95 oktanow i 98 oktanow-nic sie nie stanie po zastosowaniu 98, jedynie zauwazysz moze nieznaczny przyrost mocy, w przypadku plynu DOT 4, wzywajac hamulcow ekstremalnie moze zauwazylbys lekki wzrost temp. wrzenia (w co watpie przy normalnej eksploatacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Kolega Kwarcu ma tu jakieś dziwne teorie. Na każdej pompie pisze Use Only Dot3 or Dot 4 Fluid coś tam. Te dwa płyny są ze sobą w pełni mieszalne. Jednakże ja używam dot 4 bo ma lepszą charakterystykę tzn zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach i ma mniejszą absorpcję wody.A w zasadzie dot 4 kosztuje ponad 10 zł to nikt nie zbiednieje, no a jak ktoś wyżej napisał z przodu to nie warto eksperymentowaćpozdro ;) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 no a ja w kawasaki GPZ 500S miałem napisane DOT4 i nie czepiam sie tylko mówie, że powinno się zalać dot4 który jest lepszy i nie wiele droższy to wszystko przecvież nie mówie że kategorycznie nie można wlać dot3 tylko że powinno się zalać dot4 i nie powinno się ich mieszać ze względu na obniżenie wartości tego lepszego a słowo nie powinno nie oznacza nie wolno bo jak sie zmiesza to przecież nie pierdo....ie motor w powietrze. zresztą lejcie co chcecie nawet wode ja uważam, że moje "maleństwo" zasługuje na najlepsze i będzie dot 5.1 on się nie miesza z niczym i nie bedzie dylematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 już się nie denerwuj tak, a dot 5 to raczej nie wlejesz, bo układ tego nie wytrzymaNo ale to nic temat był burzliwy ale chyba się odpowiedzi znalazłypozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 czekajcie czekajcie to jeszcze nie koniec dlaczego układ tego nie wytrzyma pytam powaznie bo chciałem zalać taki ale jak sie naprawde ciepło zrobi czekam na odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 nie do końca wiem czy uszczelniacze są do tego przygotowane (gdzieś coś tam słyszalem ale może to bójdy) że tego typu płyn stosuje się w ukł nowego typu gdzie powierzchnie gumowe są odporne na działanie takiego płynu, ale trza by to sprawdzić tak porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 dziekuje za wszystkie wypowiedzi. skoro moge przejsc na DOT4 to zrobie to ze wzgledu na jego mniejsza higroskopijnosc i wieksza wytrzymalosc. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 dobra to jeszcze niech ktoś się wypowie na temat dot5.1 czy można go zalać ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 dobra to jeszcze niech ktoś się wypowie na temat dot5.1 czy można go zalać ??????? Witam...mozesz, zreszta marekbuli pisze o 5ce a Ty o 5.1..5.1 jest na tej samej bazie co DOT3 i DOT4 i jest z nimi mieszalny pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 DOT5 jest zalewany w wyścigach bodajże normalnie nie ma potrzeby jak nie ganiasz po torze, żeby lać 5-kę na 4-cę po torze dałbys rade, chyba że często byś na torze przebywał to wtedy DOT5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 DOT5 jest zalewany w wyścigach bodajże normalnie nie ma potrzeby jak nie ganiasz po torze, żeby lać 5-kę na 4-cę po torze dałbys rade, chyba że często byś na torze przebywał to wtedy DOT5 do tego nie jest potrzebna 5ka wystarczy 5.1 Jest inna cecha, ktora przemawia za 5ka - plyn ten jest niehigroskopijny czyli teoretycznie nie trzeba go wymieniac ale jak juz pisal tu marekbuli, nie jest to plyn dedykowany do kazdego sprzetu, moze niszczyc uszczelniacze ukladu hamulcowego... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 no to zamieszam wam jeszcze konkretniej :crossy: Jest cos takiego jak Motul RBF 600/660 i jak na ten moment nie spotkalem sie z plynem ktory ma wyzsza temp. wrzenia. 660 to nowy model RBFa. 600 wycofano juz z produkcji. W 100% syntetyczny płyn hamulcowy o temperaturze wrzenia 325°C !!!!, specjalnie opracowany do zastosowania w sporcie samochodowym. Spełnia standard DOT 4, przewyższa DOT 3, oraz 5.1, poza lepkością w temperaturze -40 stopni. Może być stosowany we wszystkich układach hamulcowych poza tymi przystosowanymi do płynów silikonowych DOT5. Bardzo wysoki mokry punkt wrzenia (tzn. w warunkach 3,5% rozcieńczenia wodą) 216°C oznacza że płyn świetnie się nadaje do sportowej jazdy również w deszczu. osobiscie stosuje tylko to. (kiedys 600) mysle ze wydatek na poziomie 60zł raz na 2 lata to nie jest zbyt wiele... decyzje pozostawiam wam Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.