Skocz do zawartości

Gpz 500s plyn hamulcowy DOT3 ?


Rekomendowane odpowiedzi

własnie dzwoniłem do serwisu kawasaki częstochowie miły pan powiedział że do każdej gpz jest dedykowany dot4 i skończmy tą durna dyskusje sprawdzałem w internecie karty charakterystyczne dot3 i dot4 i pod względem chemicznym się różnią ale można je mieszać tyle tylko, że mieszając dot 4 z dot 3 zmniejszamy właściwości jednego a podnosimy 2 i przestańmy młócić słome bez sensu niech kolega zaleje dot 4 i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dot 4 ma lepsze właŚCIWOŚCI i nie jest mieszsalny z dot 3 a do gpz na 100% leje sie dot4 miałem taki motorek - skąd ci przyszedł pomysł, że leje się dot3??????

 

bo na obudowie pompki hamulcowej jest napisane "use only DOT3 brake fluid"

 

a możesz wyjaśnić w jakim celu chcesz eksperymentować z jednym z ważniejszych układów w motocyklu ??? "Dla celów edukacyjnych " czy może dlatego że akurat ten stoi u ciebie w garażu ????? bo różnicy w cenie przy tak "bardzo wygórowanej" cenie generalnie płynów hamulcowych raczej nie odczujesz a i kupienie takiego jak zaleca producent raczej nie zrujnuje cię za bardzo (koszt ok 13-15 zł )

 

O co chodzi kiler chodzi to nie wiem. Bez nerwow.

Nie mam zamiaru eksperymentowac tylko jak na motocyklu jest napisane zeby wlewac tylko DOT3 to zdrowy rozsadek kazalby to zrobic. A z drugiej strony wiekszosc znawcow tematu twierdzi ze wymieniajac plyn mozna spokojnie przejsc na DOT4.

Edytowane przez Piotrek_Stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mozesz to zrobic bez zadnych konsekwencji, juz kilka razy ktos to powiedzial a jedna osoba wciaz sie czepia.. Kiedy budowano twoj motocykl byl w uzyciu plyn DOT 3 i dlatego masz tak napisane. Teraz jest rowniez DOT 4 i mozesz go spokojnie zalac. Ta sytuacje mozna porownac do uzycia benzyny bezolowiowej 95 oktanow i 98 oktanow-nic sie nie stanie po zastosowaniu 98, jedynie zauwazysz moze nieznaczny przyrost mocy, w przypadku plynu DOT 4, wzywajac hamulcow ekstremalnie moze zauwazylbys lekki wzrost temp. wrzenia (w co watpie przy normalnej eksploatacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Kwarcu ma tu jakieś dziwne teorie. Na każdej pompie pisze Use Only Dot3 or Dot 4 Fluid coś tam. Te dwa płyny są ze sobą w pełni mieszalne. Jednakże ja używam dot 4 bo ma lepszą charakterystykę tzn zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach i ma mniejszą absorpcję wody.

A w zasadzie dot 4 kosztuje ponad 10 zł to nikt nie zbiednieje, no a jak ktoś wyżej napisał z przodu to nie warto eksperymentować

pozdro ;) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a ja w kawasaki GPZ 500S miałem napisane DOT4 i nie czepiam sie tylko mówie, że powinno się zalać dot4 który jest lepszy i nie wiele droższy to wszystko przecvież nie mówie że kategorycznie nie można wlać dot3 tylko że powinno się zalać dot4 i nie powinno się ich mieszać ze względu na obniżenie wartości tego lepszego a słowo nie powinno nie oznacza nie wolno bo jak sie zmiesza to przecież nie pierdo....ie motor w powietrze. zresztą lejcie co chcecie nawet wode ja uważam, że moje "maleństwo" zasługuje na najlepsze i będzie dot 5.1 on się nie miesza z niczym i nie bedzie dylematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca wiem czy uszczelniacze są do tego przygotowane (gdzieś coś tam słyszalem ale może to bójdy) że tego typu płyn stosuje się w ukł nowego typu gdzie powierzchnie gumowe są odporne na działanie takiego płynu, ale trza by to sprawdzić tak porządnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to jeszcze niech ktoś się wypowie na temat dot5.1 czy można go zalać ???????

 

Witam

...mozesz, zreszta marekbuli pisze o 5ce a Ty o 5.1..

5.1 jest na tej samej bazie co DOT3 i DOT4 i jest z nimi mieszalny

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOT5 jest zalewany w wyścigach bodajże normalnie nie ma potrzeby jak nie ganiasz po torze, żeby lać 5-kę na 4-cę po torze dałbys rade, chyba że często byś na torze przebywał to wtedy DOT5

 

do tego nie jest potrzebna 5ka wystarczy 5.1

Jest inna cecha, ktora przemawia za 5ka - plyn ten jest niehigroskopijny czyli teoretycznie nie trzeba go wymieniac ale jak juz pisal tu marekbuli, nie jest to plyn dedykowany do kazdego sprzetu, moze niszczyc uszczelniacze ukladu hamulcowego...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zamieszam wam jeszcze konkretniej :crossy:

 

Jest cos takiego jak Motul RBF 600/660 i jak na ten moment nie spotkalem sie z plynem ktory ma wyzsza temp. wrzenia. 660 to nowy model RBFa. 600 wycofano juz z produkcji.

 

W 100% syntetyczny płyn hamulcowy o temperaturze wrzenia 325°C !!!!, specjalnie opracowany do zastosowania w sporcie samochodowym. Spełnia standard DOT 4, przewyższa DOT 3, oraz 5.1, poza lepkością w temperaturze -40 stopni. Może być stosowany we wszystkich układach hamulcowych poza tymi przystosowanymi do płynów silikonowych DOT5. Bardzo wysoki mokry punkt wrzenia (tzn. w warunkach 3,5% rozcieńczenia wodą) 216°C oznacza że płyn świetnie się nadaje do sportowej jazdy również w deszczu.

 

osobiscie stosuje tylko to. (kiedys 600)

 

mysle ze wydatek na poziomie 60zł raz na 2 lata to nie jest zbyt wiele... decyzje pozostawiam wam

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...