gandżo Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) witam, Podczas jazdy słychać głośne cykanie w lewym skrajnym baniaku. Cykanie słychać tylko podczas rozpędzania maszyny, gdy szybciej odkręcam manetkę gazu. Natomiast jadąc ze stałą prędkością cykania nie słychać. Cykania tekże nie słychać, gdy moto pracuje na biegu jałowym (luz). Mam do Was pytanie co może być powodem tego cykania?! Jest jeszcze jeden aspekt. Kilka dni przed tym jak zauważyłem cykanie, rozszczelnieniu uległa boczna komora w tłumiku (spaliny wpadają najpierw do tej komory gdzie się rozprężają, dopiero później do tłumika końcowego). Czy owe cykanie mogło być spowodowane przez rozszczelnienie tej komory (spawy puściły- to tak jakby nawiercić otwory w tłumiku końcowym) a co za tym idzie wypalenie gniazda zaworowego w lewym skrajnym baniaku?! Nigdy mojego moto nie katowałem, jeździłem "turystycznie" a po fakcie rozszczelnienia tej komory zrobiłem raptem 110km i oddałem tłumik do pospawania. Moto było zawsze dokładnie rozgrzewane przed jazdą, ze szczególną uwagą na właściwą temperaturę głowicy a co za tym idzie wałków rozrządu, zaworów itd. Moto ma nabite 25tys km (teoretycznie) a poprzedni właściciel nie regulował luzu zaworowego. Czy ktoś wie, czy luz w Zephyrach reguluje się za pomocą śrób, czy też płytek? i jaki jest koszt regulacji. Czy ewentualny fakt wypalenia gniazda zaworowego można sprawdzić badając ciśnienie w cylindrze? Czy gniazda zaworowe z zephyrach są wymienne? Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. pozdro. Edytowane 27 Lutego 2008 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Moze owe cykanie to zawor ssacy a slychac go kiedy podnosza sie przepustnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) Też o tym myślałem, może poprostu trzeba już zaworownie dać do regulacji. Pozostałe baniaki pracują tak jak wcześniej. Wie ktoś jaki jest przybliżony koszt regulacji zaworów w Zephyrze? Jestem z okolic Rzeszowa, znacie jakiegoś sprawdzonego mechanika z w/w miasta? Edytowane 27 Lutego 2008 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 czterogarkowy, 16 zaworowy silnik musisz liczyć pomiędzy 150 a 200 zł. Dużo zależy od płytek (ile jest do wymiany, ile do podmiany) I jeszcze jedno - czy to jest bardziej cykanie, czy bradziej dzwonienie? bo jak dzwonienie, to może masz spalanie stukowe w tym cylindrze... ale chyba nie, to idzie wtedy równo na wszystkich... Powodzenia w naprawie Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) W moim zephyrze jest tak samo. Cykanie po lewej stronie - nie dzwonienie. Moto było po regulacji zaworów w drogim serwisie (ale czy dobrym?). Wydaje mi się, że po regulacjach (zawory, gaźniki) też dzwoniło - na moje pytanie czy to zawory mechanik odpowiedział że nie, "ale to już tak miałeś". Ponoć łańcuszek też nie wymagał regulacji/wymiany. Prawdą jest, że łańcuszek słychać w zephyrach na wolnych obrotach (w ogóle brzmienie silnika na wolnych obrotach jest dla mnie fatalne), ale to chyba nie łańcuszek. Aha.. silnik jest ośmiozaworowy, nie szesnasto, ale mimo wszystko na płytki trzeba nieco wydać. Edytowane 27 Lutego 2008 przez _SB_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekim Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Witam, ja ostanio oddałem swojego zephyra do serwisu (przygotowanie do sezonu) i razem z regulacją, synchronizacją i wymianą wszystkich płynów plus wymiana zespołu napędowego (DID + zębatki) plus robocizna dałem 1900. Jeśli chodzi o zawory to są tam płytki zaworowe, ale nie zawsze musisz wymieniać wszystkie. Niektóre wyrobione można włożyć w miejsca w których potrzebne są "cieńsze". Jeśli zaś chodzi o stukanie na niskich obrotach to chyba każdy użytkownik Zephyra wie o łańcuchy wstępnego (pierwotnego) przeniesienia napędu. To on lubi tak zamiatać na niskich obrotach. Sprawdź może w Twoim przypadku właśnie tak jest? Pozdro. PS Jeśli chodzi o regulację , synchronizację i czyszczenie gaźników to wiem że kolega w autoryzowanym serwisie w Wawie dał 400pln. Oczywiście bez płytek zaworowych. Te musisz liczyć po około 30 pln z tego co pamiętam. Pozdro i szerokiej drogi. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 (edytowane) mam dokładnie te same objawy, które są w tym linku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...62&hl=cykanie+w Właściwie kilka razy wydech ściągałem więc uszczelki mogły się pójść je....ć, tym bardziej, że są miedziane, jednorazowe. Problem wyjaśniony i zlikwidowany. Puściła uszczelka pod kolektorem wydechowym. Nareszcie będę spał ze spokojną głową i nie słyszał holernego CYKANIA podczas jazdy. pozdro Edytowane 28 Lutego 2008 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 mam dokładnie te same objawy, które są w tym linku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...62&hl=cykanie+w Właściwie kilka razy wydech ściągałem więc uszczelki mogły się pójść je....ć, tym bardziej, że są miedziane, jednorazowe. Problem wyjaśniony i zlikwidowany. Puściła uszczelka pod kolektorem wydechowym. Nareszcie będę spał ze spokojną głową i nie słyszał holernego CYKANIA podczas jazdy. pozdroMoże i u mnie jest to samo.. W jakis sposób tak szybko dostałeś uszczelki pod kolektor? Są jakieś uniwersalne, czy trzeba gdzieś zamawiać konkretnie pod ten model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 (edytowane) Uszczelki kupiłem w sklepie z częściami do motocykli. www.agmot.pl Takie uszczelki powinienieś dostać w większości podobnych sklepów motoryzacyjnych. Co do średnicy to wybór jest duży, ponieważ są one znormalizowane- określone normami. Za 4 sztuki dałem 10zł. Ważna rzecz!!!!!!! Jak kupisz miedziane uszczelki to przed ich założeniem rozgrzej je do czerwoności np. na kuchennym palniku gazowym i zanóż w zimnej wodzie. Wtedy staną się miękknie i końcówka kolektora lepiej na nich osiądzie. Edytowane 2 Marca 2008 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.