dybek115 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam! Zawsze obiecywałem sobie, że zakupie motor prze skończeniem 30-stki. No i pare miesięcy temu patrze a tu 29 na liczniku i czas wypełnic swoj obowiazek. Pojawilo sie odwieczne pytanie "co na pierwszy motocykl?". Wiedzaiłem, że będę celował w kategorie Cruiser/Chopper, postanowilem wydac 13-20 tys na jakąś 800tke, może suzuki Blouvard? Jedni mówili: "800-tka? Super wybór na pierwszy motocykl", jednak bardziej doświadczeni raiderzy zachęcali do kupienia 1300-1800 cm sugerując że motor z małym silnikiem znudzi się po pierwszym sezonie albo szybciej. Już prawie byłem zdecydowany na 800-1100 cm, kiedy kolega zadzwonił i powiedział, że ma na sprzedaż VTX'a 1800, nie zaszkodziło obejrzec. Po przejchaniu 4-5 km widzialem, że kupie większy silnik :icon_evil: . VTX chociaż nieźle się prowadził troszkę mi sie nie podobal, nie żeby był brzydki ,ale jak wydaje 25 tys. na motor chce miec cos czym bede zachwycony, a nie tylko żeby było fajne :). Wróciłem do domu i zaczełem przeglądac ogłoszenia i na pierwszy plan wysunoł nie Intruder 1800 VZR i Yamaha Warrior. Znalałem ciekawego Intrudera w Gdańsku, na poczatku zachwycil mnie nieszablonowy wygląd, jednak plastikowe elementy karoseri troszke odrzucały. Znów popytałem starszych stażem kolegów Warrior czy Intruder większośc głosów padało na Warriora. Znalazłem Warriora w Koszalinie, poczekałem na dobrą pogodę i pojechałem. Pomyślałem przejadę się, obejrze, ew. kupię. Wsiadłem na Warriora i wiedziałem już o czym mówili jego właściciele :). No i ... od piątku jestem posiadaczem motoru Yamaha Warrior. :crossy: Piersze spostrzeżenia: 1. Ty nie prawda, że na pierwszy moptotcykl duży Cruiser jest za ciężki i za mocny! Nikt nie każe Ci od razu na pierwszysch światłach odkręcic na maxa manetkę i rozpedzac się do 200 km/h. 2. Od razu wyczułem te drgania motocykla o których czytałem tyle na forach- fakt trzeba je polubic Tak więc, gdy już posiaram motocykl zarejestrowałem się na Forum i Witam serdecznie wszystkich Posiadaczy Warriora. P.S. Proszę na "dzień dobry" nie wklaejac mi uwag, że mój post nic nie wnosci do dyskusji, że zaśmieca forum itp. Proszę o potraktowanie go z przymrużeniem oka, jako przywitanie wszystkich użytkowników Forum. Może pomorze komuś też przy zakupie, po sobie wiem, że Forum przegląda masa niezarejestrowanych osób szukających opini przed zakupem bike'a. Do zobaczenia na drodze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol83 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Wsiadłem na Warriora i wiedziałem już o czym mówili jego właściciele :). No i ... od piątku jestem posiadaczem motoru Yamaha Warrior. :crossy: Do zobaczenia na drodze! Witamy kolejnego Wariata, świetny wybór moto warte ceny.Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol83 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam. Panowie ja jeszcze raz w sprawie sprawdzania poziomu oleju wiem, że na ciepłym silniku ale ile odczekujecie po zgaszeniu moto. Bo u mnie za każdym razem inny poziom jest, po około 5 min po zgaszeniu jest ponad stan, po odczekaniu jeszcze jakiś 15min jest już poniżej maximum, a gdy jest całkiem zimny jest około trzy krzyżyki ponad minimum, czy u was tez tak jest? Nie chciałbym zaszkodzić silnikowi jeżdżąc ze zbyt wysokim stanem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green_rider_2007 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam. Panowie ja jeszcze raz w sprawie sprawdzania poziomu oleju wiem, że na ciepłym silniku ale ile odczekujecie po zgaszeniu moto. Bo u mnie za każdym razem inny poziom jest, po około 5 min po zgaszeniu jest ponad stan, po odczekaniu jeszcze jakiś 15min jest już poniżej maximum, a gdy jest całkiem zimny jest około trzy krzyżyki ponad minimum, czy u was tez tak jest? Nie chciałbym zaszkodzić silnikowi jeżdżąc ze zbyt wysokim stanem oleju. OK, to napiszę Ci z doświadczenia, wiem, że to nie o wymianie ale doczytaj do końca :) choć wymieniam dopiero 3 raz to i tak co roku zapominam jak się pozbyć nadmiaru oleju, który nie chce spłynąć i czy wlewać dokładnie tyle ile w instrukcji... Wymieniłem olej, wlałem 4 litry, zaglądam w dziurę: pusto. poszedłem po kolejna butelkę, wlałem kolejne 0,2 litra, bo tyle podają w instrukcji- dalej pusto. Wlałem 4,5 pusto. Odpaliłem w garażu - bez zmian. Dla pewności dolałem jeszcze trochę i pojechałem zrobić kółko wokół osiedla. Otwieram a tu pełno po krawędź, wypompowałem nadlane prawie pół litra i jest ok. Wniosek z tego taki, że w tych moto trzeba sprawdzać poziom na ciepłym silniku i nie należy dolewać mu za dużo... 4,2 litra przy wymianie z filtrem jest ok. Jeśli czyta to wytrawny znawca silników, to chętnie poczytam jak to się dzieje, że zmienia poziom oleju. Pozdrawiam i witam nowego Wariota ;) Dybek115 Cytuj green_roder_2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 poczytaj o silnikach z suchą miską w czasie normalnej pracy dodatkowa pompa oleju wypompowuje olej z misy silnika do zbiornika , skąd pobiera go pompa smarująca silnik. Dlatego w czasie pracy i zaraz po w zbiorniku jest najwyższy poziom oleju, przy dłuższym postoju część oleju z zbiornika wraca poprzez nie do końca szczelny zarów zwrotny pompy do misy silnika stąd poziom oleju w zbiorniku opada . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol83 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) poczytaj o silnikach z suchą miską w czasie normalnej pracy dodatkowa pompa oleju wypompowuje olej z misy silnika do zbiornika , skąd pobiera go pompa smarująca silnik. Dlatego w czasie pracy i zaraz po w zbiorniku jest najwyższy poziom oleju, przy dłuższym postoju część oleju z zbiornika wraca poprzez nie do końca szczelny zarów zwrotny pompy do misy silnika stąd poziom oleju w zbiorniku opada . Czyli po jakim czasie najlepiej sprawdzać poziom oleju po zatrzymaniu?? Edytowane 13 Czerwca 2010 przez karol83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafff Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Zgodnie z instrukcją (wer. USA): zimny silnik należy odpalić, na wolnych obrotach ma osiągnąć właściwą temperaturę, popracować jeszcze kilka minut, zgasić, odczekać kilka minut wykręcić bagnet, wytrzeć i sprawdzić bez wkręcania. A tak przy okazji sprawdziłem maks. prędkości na poszczególnych biegach (licznik) i podaję jako ciekawostkę przyrodniczą: II - 120 km/h /5700obr/min., III - 156 km/h/5200, IV - 190 km/h/5200, V - 221 km/h/5200 - jest to też vmax (wg GPS było 209 km/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Instrukcja sprawdzania poziomu oleju w/g amerykańców . Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green_rider_2007 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 poczytaj o silnikach z suchą miską w czasie normalnej pracy dodatkowa pompa oleju wypompowuje olej z misy silnika do zbiornika , skąd pobiera go pompa smarująca silnik. Dlatego w czasie pracy i zaraz po w zbiorniku jest najwyższy poziom oleju, przy dłuższym postoju część oleju z zbiornika wraca poprzez nie do końca szczelny zarów zwrotny pompy do misy silnika stąd poziom oleju w zbiorniku opada . to dlatego ta cholera w trakcie wymiany nie chciała wypłynąć przez miske olejową :) znaczy się mój zawór zwrotny jest szczelny :) po raz pierwszy użyłem igielitowego wężyka, którym zassałem olej od góry i zostawiłem go w spokoju na noc. Przez otwór po wykręconej śrubie i filtrze wypłynęło 1,5 litra, a górą przez wężyk reszta... domyślam się, że jest na to inna metoda? :) Cytuj green_roder_2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wężykiem olej spuszczałeś?Dobry jesteś ;) Do zmiany oleju służą dwie śruby spustowe.Jedna jest w misce,a druga pod zbiornikiem oleju. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol83 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Instrukcja sprawdzania poziomu oleju w/g amerykańców . Wielkie dzięki nareszcie jakiś konkret :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green_rider_2007 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 (edytowane) Wężykiem olej spuszczałeś?Dobry jesteś ;) Do zmiany oleju służą dwie śruby spustowe.Jedna jest w misce,a druga pod zbiornikiem oleju. No widzisz, po raz kolejny pokierowałem się ciekawościa i zapałem bez przygotowania i rozpoczęcia od najprostszej rzeczy jaką jest instrukcja (w której jak piszesz jest napisane jak byk i narysowane są 2 śruby... ) albo podpowiedzi kolegów.... tylko najdziwniejsze jest to, że to moja 3cia wymiana oleju w Warriorze i po raz pierwszy miałem problem ;) czyżbym się starzał?... tak jak piszesz :) ze zdjęciami poniżej: http://rswarrior.com/files/folders/referen...try1020713.aspx Edytowane 17 Czerwca 2010 przez green_rider_2007 Cytuj green_roder_2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajep Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 No widzisz, po raz kolejny pokierowałem się ciekawościa i zapałem bez przygotowania i rozpoczęcia od najprostszej rzeczy jaką jest instrukcja (w której jak piszesz jest napisane jak byk i narysowane są 2 śruby... ) albo podpowiedzi kolegów.... tylko najdziwniejsze jest to, że to moja 3cia wymiana oleju w Warriorze i po raz pierwszy miałem problem ;) czyżbym się starzał?... tak jak piszesz :) ze zdjęciami poniżej: http://rswarrior.com/files/folders/referen...try1020713.aspx Cześć Jak chcesz to prześlę Ci manuala po angielsku w PDFie - 2,2MB. P.s Od 30 czerwca br. jestem szczęśliwym posiadaczem Warriora 2002 czarny mat:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green_rider_2007 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Cześć Jak chcesz to prześlę Ci manuala po angielsku w PDFie - 2,2MB. P.s Od 30 czerwca br. jestem szczęśliwym posiadaczem Warriora 2002 czarny mat:) dzięki, mam instrukcję ale byłem zbyt leniwy, żeby zajrzeć... wymieniałem 2 razy w 2008 roku, na początku i końcu sezonu, a rok 2009 przejeździłem bez wymiany i teraz na wiosnę z główki wyparowało ;) W ostatni weekend gotowałem silnik w Mrągowie.. a czy ktoś z Was planuje jakiś wyjazd? o zlocie Wariotów już nie wspomnę... a chętnie podejrzałbym jakieś przeróbki, bo zimą chcę coś podziałać. Pozdrawiam Cytuj green_roder_2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el Popi Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 cześć, na stronie producenta znajdziesz szczegóły: http://www.vanceandhines.com/technology.html ale w przypadku Twoich wydechów niema informacji o wkładach wyciszających: http://www.vanceandhines.com/products/yama.../propipehs.html tak jak w przypadku: http://www.vanceandhines.com/products/yama...sstaggered.html to było wcześniej a, teraz jeżdżę na: http://www.speedpro.pl/Products_RST.htm a jako kolejny kupiłem: http://www.bub.com/Yamaha_Warrior.cfm?pa=l...or&sc3=Slip-Ons ale narazie chyba pozostanę przy hardkromach :) witam dawno tu nie zaglądałem , chociaz chcialem ale nie moglem sie zalogowac :biggrin: w moim Warrior mam takie wydechy ..firmy BUB http://www.bub.com/Yamaha_Warrior.cfm?pa=l...c3=2%20into%202 dudnią bardzo fajnie ...pieknie wrecz , lecz niestety wystaja i blokuja mi mozliwosc skretu w prawo po prostu tre nimi o asfalt w lewo moge bardziej polozyc bo stopka sie sklada i nie ma problemu ale w prawo ....uff kiedys wyjechalem na łuku na preciwny pas , a nadjerzdzala ciezarowka , a ja nie moglem bardziej sie zlozyc bo opieralem sie o wydechy, od tego zdazenia zbieram luki troche ostrozniej .. przynajmniej w prawo :biggrin: chociaz w dwie osoby na rondach , czy na zaketach tez przycieram mam ochote kupic orginalny wydech lub jakis inny akcesoryjny te wydechy bardzo mi sie podobają http://www.vanceandhines.com/products/yama...sstaggered.html czy ktorys z Was ma takie ? moze sie podzielic informacjami? kolejne pytanie to czy ktos ma przewody hamulcowe w stalowym oplocie ? czy musze kupic firmy Hel czy moze sa jakies tansze mozliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.