Skocz do zawartości

Bardzo miękkie przednie zawieszenie - Yamaha RD 80 LC II


TDragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kłopot z przednim zawieszeniem, jest tragicznie miękkie.

Przedni hamulec powoduje płynięcie moto niżeli stabilne hamowanie.

 

Wiem, że twardość zawieszenia reguluje się gęstością, a tak w zasadzie lepkością kinematyczną oleju.

Ja jednak niewiem jaki olej wlać, ile tego oleju i w ogóle gdzie się stary wylewa, a nalewa nowego.

 

W serwisówce do DT 80 wyczytałem, że oryginalnie jest 350ml oleju 10W.

DT to cross, więc 10W dla mnie to za mało.

Jaki olej proponujecie? 15W, 20W?

Jakiej firmy? Myślałem nad MOTUL Fork Oil Expert

 

Czy trzeba ściągać przednie koło i rozbierać całe zawieszenie?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dt ma tyle wspólnego z crossem co wiatrak z helikopterem :icon_rolleyes:

do crossów leje się 5-7W, 10w to maks.

 

 

tobie proponuje zalać olej w przedziale 20-30w , chociaż wątpie aby to coś dało przy hamowaniu, prędzej sprężyny nowe pomogą

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlanie innego oleju tylko troszkę zmieni sztywność zawieszenia, bedzie to odczuwalne, ale pewnie nie zadowalające, jak w Twoim przypadku, skoro mówisz, że przód "pływa" to lepiej skontroluj stan sprężyn w lagach.

Nie wiem jaki masz przebieg, ale może by się przydało wymienić sprężyny, przy okazji uszczelniacze i nowym olejem mógłbyś zalać byłbyś miał na sezon już zrobione.

:icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale na pewno coś pomoże. Wiadomo, że inny olej tylko zwiększa/zmniejsza opory, a wcale nie polepsza parametrów tłumienia, ale niskim kosztem szukam jakiejś pomocy. Długo tą RD nie pojeżdze, szykuje sie zmiana sprzętu, dlatego nie chce inwestować nie wiadomo ile.

Na oleju Motul 20W pisze, że to jest już Heavy.

 

Ogólnie jak dla mnie zawieszenie jest dość wygodne w trasie i po mieście. Jednak przy hamowaniu robi sie tragedia i nie daj boże najechać na jakąś nierówność podczas hamowania przodem.

 

A żeby wymienić olej to trzeba lagi ściągać?

 

EDIT:

Czytałem jeszcze, że olej silnikowy dużo sie nie różni od tego do lag, z tym że trzeba sie bawić i regulować sobie twardość, ale za to niskim kosztem w zł. :icon_rolleyes:

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo tą RD nie pojeżdze, szykuje sie zmiana sprzętu, dlatego nie chce inwestować nie wiadomo ile.

Nom to się nie opyla tego robić w swoim moto, przerabiam to samo :icon_razz:

 

A żeby wymienić olej to trzeba lagi ściągać?

 

Musisz odkręcić śruby, te od sztycy, co idzie od kieronicy, potem jak już masz lagi swobodne to odkręcasz śrube, tą na wierzchu lagi (łatwo nie pójdzie, ale na pewno dasz sobie rade) przy odkręcaniu tej śruby oważaj pod koniec odkręcania śruby, na sprężyne :icon_rolleyes:

Później zlewasz, olej wyciągasz sprężyne, kontrolujesz stan uszczelniaczy, odmierzasz odpowiednia ilość oleju, dla jednej goleni i uzupełniasz po prostu stan oleju.

:icon_razz:

Edytowane przez gizmucik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...