Skocz do zawartości

Stopień orginalności zabytków


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Meczy mnie ostatnio jedna kwestia, mianowicie udalo mi sie zakupic Ose M50 z konca produkcji i jej wlasciciel zazekal sie ze nic w niej nie zmienial, a ona ma sobie gaznik Pegaz, a powienien teoretycznie byc G20S, ma chromowane listewki na odwloku z bitym logiem WFM. Nikt tak na prawde nie wie jak to bylo z tymi Osami, szczegolnie w okresie przejsciowym i eksportowym, no i moze ta moja faktyczni epowinna miec Pegaza, bo kierownica na to tez wskazuje, a moze to jakis wioskowy tjuner zrobil. No i na tym przykladzie pojawia sie pytanie, co robic, czy restaurowac ksiazkowo pojazdy, czy moze tak jak wskazuje na to sam pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niełatwe pytanie. Szczególnie jeśli chodzi o polskie motocykle które mogą się różnic już na wyjsciu z fabryki. Czasem mam wrażenie ze w fabryce był ktos pijany na magazynie i losowo podawał części na montaż. Jesli w twoim moto detale wyglądają oryginalnie tzn. ze zdarzały sie takie w innych OSA`ch to rób jak jest. Jak zrobisz wg. książki to moze sie okazać ze twoje moto jest nieoryginalne bo detale jak w książce a ten rocznik mial np. pomieszane częsci z innego modelu fabrycznie.

 

Ja sam mam problem z kranikiem w WFM S34 i filtrem powietrza ale tego jestem pewien ze wlasciciel cos grzebal zeby włozyc akumulator wiekszy (bo stare byly mniejsze ale juz ich nie produkują) to wyjął filtr powietrza i zalozyl taki na gaźnik jak WFM S01 i SHL M04 i gdzieś przepił osłone między puszki narzędziowe gdzie jest teraz płaska blacha założona.

Tu widać kranik i filterek:

http://www.bikepics.com/pictures/1145457/

 

A kolejny problem to szkło przedniej lampy. Dziadek dał mi jeszcze 2 sztuki nówki z PRL`u a ktos inny mówi ze to od jakiegoś ciągnika rolniczego jest, a z kolei w necie widziałem inną WFM S34 też z takim szkłem. Tak czy inaczej swieci mocno. Najmocniej jak widziałem pośród polskich silników z magnetem.

http://www.bikepics.com/pictures/1145445/

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli takie gazniki wystepowaly w innych osach (tzn jej uzytkownicy takie maja), to bym olal temat i zostawil Pegaza, pod warunkiem ze fumka dobrze na niej jezdzi

ja na przyklad w mojej DKW moge zastosowac rozne gazniki: Amal, Bing, Graetzin.. rozne zrodla podaja rozne firmy, a czasami nawet w niektorych materialach bylo podane, ze stosowano w danym roczniku ten lub ten gaznik. tak samo jak z osprzetem typu lampy, klaksony, ktore robil zarowno Bosch jak i Hella (i pewnie jakas jeszcze jedna firma)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...