Skocz do zawartości

pytanie, rada, opinia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, zastanawia mnie jedna rzecz, miaowicie to czy w EXC 525 jezdzac po bezdrozach-lesne drogi takie trasy bez katowania- krecenia motocykla na wysokich obrotach-w miare mozliwosci, czy co 1000km wystarczy zmienic olej tj okolo 20h pracy jazdy- jezdzac nie stojac jak sie lata przez jakies rzeczki miedzy drzewami itd, do czego daze, exc to wyczynowy motocykl, a w crossach zmienia sie co 5h tj 300km okolo-w lesie, tzn te 10h to byloby z 550km okolo-w lesie i kilka osob tutaj jezdzi takimi sprzetami Plocho, Pan D. Szymański, moze mogliby sie wypowiedziec, ogolnie ja zmieniam tak co 800-900 km ale tych godzin kilka nabija sie i chcialbym to skonsultowac, bo nie mam z kim. aha i jeszcze po 300-400 olej w okienku jest w kolorze oleistym potem juz czernieje. Pomozecie wyjasnic moje przemyslenia i moja lamiglowke ktora teraz siedzi mi w glowie?

 

 

dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w enduro przyjmuje sie 1 mtg - 50km, łatwo stąd wywnioskować że 10 mtg-500km

 

Ale 1mtg(motogodzina) to nie jest 1 godzina jazdy motorem

 

1 mtg to godzina pracy motocykla na obrotach przy których silnik osiąga max moc

 

W dużym przybliżeniu 1 bak to jedna motogodzina

 

Spróbuj trzymać się tych wartości. Mam nadzieje że wszelkie wątpliwości rozwieją ludzie mądrzejsi ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Z dużym, wielkim spokojem móżesz robić przebiegi rzędu 1000 km od zmiany do zmiany oleju, pod warunkiem, że nalejsze dobry olej w pełni syntetyczny, zmienisz oba filtry i wypłuczesz sitka. Jeśli do tego będziesz dbał o systematyczną regulację luzów zaworowych co 1500-2000 km, by nie doprowadzić do wypalania się gniazd zaworowych i powstawania niepotrzengeo nagaru w obrębie tłok-cyklinder, to już zupełnie podejdź do sprawy z luzem.

Powiem więcej, jeśli zrobisz 1500 to też nic się nie stanie. Powiem jeszcze więcej - ostatnio widziałem KTMa, który zrobił 300 km bodajże na 200 ml oleju i nic mu nie było.

To są idiotoodporne konstrukcje.

Olej czernieje, bo musi czernieć, nie ma inne opcji. To jest tylko litr oleju z groszem i cokolwiek by nie robić, musi ściemnieć.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jeden obieg oleju smaruje min. tłok i sprzęgło, skrzynie te elementy intensywnie pracują, dlatego olej ciemnieje (jest to rzecz normalna). W tych motocyklach powinno olej wymieniać się, co 1000-1500km ze względu na to, że traci on swoje właściwości smarujące czego późniejszym efektem mogłaby być niepożądane skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...