Skocz do zawartości

EVAP - bezproblemowe usunięcie?


shadok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam coś takiego w zestawie. Z powodu wieku penie nie działa a i nie widzę sensu utrzymywania tego skoro to tylko wymagania na Kalifornię, gdzie się na razie nie wybieram. Zajmuje to zresztą sporo miejsca w osprzęcie...

Schematycznie wygląda to tak:

 

http://img149.imageshack.us/my.php?image=evapjy8.jpg

 

Zamierzam zatem usunąć "charcoal carnister, "purge control valve" wraz z orurkowaniem.

I co, po prostu zaślepić wloty do kolektorów..?

Edytowane przez shadok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze skąd wiesz ze nie działa?

Charcoal to filtr węglowy który oczyszcza powietrze wylatujące odpowietrzeniem z baku (np. gdy bak nagrzewa sie na słońcu) z par benzyny. Benzyna jest zatrzymywana w filtrze a czyste powietrze wylatuje na zewnątrz. Po uruchomieniu silnika powietrze z zewnątrz przepływa przez filtr węglowy do gaźnika oczyszczając go w ten sposób z paliwa.

Jezeli jesteś pewny że chcesz usunąć ten układ to musisz zaslepić krućce przy kolektorach ssących i zostawić otwrty przewód odpowietrzający z baku. Silnik powinien pracować bez problemów bez regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze skąd wiesz ze nie działa?

Oczywiście, że nie wiem czy nie działa... Ani czy działa... Obiło mi się coś o uszy w kwestii "wieku" węgla i jego skuteczności w czasie. Ponieważ jest ta wersja odpowietrzenia zbiornika była stosowana tylko w modelach "california" zakładam, że pozostałe modele - bez tego wynalazku - nie były jakieś strasznie trujące dla środowiska. Zresztą w późniejszych modelach zaniechano stosowania evap. A teraz akurat mam po prostu możliwość wyjęcia tych elementów.

Muszę tylko wymyśleć sposób na dobre zaślepienie - choć może połączyć te króćce ze sobą jednym wężem? w końcu i tak są połączone teraz... A zaślepić tylko ten od podciśnieniowego sterowania zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu są podłaczone te węzyki, przed czy za gaźnikami?

Z rysunku niewiele wiadomo...

Jezeli podłączone są między filtrem a gaźnikiem to nie ma znaczenia czy zaślepisz czy połączysz. A jeżeli między gaźnikiem a głowicą, to wskazane byłoby żeby je połączyć wężykiem, bo po zaślepieniu może sie zmienić praca silnika na niskich obrotach.

 

Ale osobiście radze nie wymontowywać tego pochłaniacza. Nawet jeżeli węgiel stracił swoje właściwości, to jednak cału układ ( w tym gaźniki) jest odpowiednio dobrany i nie ma 100% pewności że demontaż nie wpłynie źle na prace silnika.

Edytowane przez sorier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś takiego w zestawie. Z powodu wieku penie nie działa a i nie widzę sensu utrzymywania tego skoro to tylko wymagania na Kalifornię, gdzie się na razie nie wybieram. Zajmuje to zresztą sporo miejsca w osprzęcie...

Schematycznie wygląda to tak:

 

http://img149.imageshack.us/my.php?image=evapjy8.jpg

 

Zamierzam zatem usunąć "charcoal carnister, "purge control valve" wraz z orurkowaniem.

I co, po prostu zaślepić wloty do kolektorów..?

 

Tak,mozesz spokojnie to wywalic,dobrze zaslep wloty tak aby silnik nie zasysal "lewego" powietrza.

 

W tym calym ukladzie chodzi oto aby opary za zbiornika nie trafialy do atmosfery tylko z powrotem do silnika.

 

 

Tylko modele na Kalifornie maja ten nonsens,reszta kraju jest bardziej normalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...