shadok Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 (edytowane) Mam coś takiego w zestawie. Z powodu wieku penie nie działa a i nie widzę sensu utrzymywania tego skoro to tylko wymagania na Kalifornię, gdzie się na razie nie wybieram. Zajmuje to zresztą sporo miejsca w osprzęcie...Schematycznie wygląda to tak: http://img149.imageshack.us/my.php?image=evapjy8.jpg Zamierzam zatem usunąć "charcoal carnister, "purge control valve" wraz z orurkowaniem. I co, po prostu zaślepić wloty do kolektorów..? Edytowane 14 Lutego 2008 przez shadok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Na pewno konieczna będzie korekta składu mieszanki w gaźnikach po usunięciu tego ustrojstwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Po pierwsze skąd wiesz ze nie działa?Charcoal to filtr węglowy który oczyszcza powietrze wylatujące odpowietrzeniem z baku (np. gdy bak nagrzewa sie na słońcu) z par benzyny. Benzyna jest zatrzymywana w filtrze a czyste powietrze wylatuje na zewnątrz. Po uruchomieniu silnika powietrze z zewnątrz przepływa przez filtr węglowy do gaźnika oczyszczając go w ten sposób z paliwa. Jezeli jesteś pewny że chcesz usunąć ten układ to musisz zaslepić krućce przy kolektorach ssących i zostawić otwrty przewód odpowietrzający z baku. Silnik powinien pracować bez problemów bez regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Po pierwsze skąd wiesz ze nie działa? Oczywiście, że nie wiem czy nie działa... Ani czy działa... Obiło mi się coś o uszy w kwestii "wieku" węgla i jego skuteczności w czasie. Ponieważ jest ta wersja odpowietrzenia zbiornika była stosowana tylko w modelach "california" zakładam, że pozostałe modele - bez tego wynalazku - nie były jakieś strasznie trujące dla środowiska. Zresztą w późniejszych modelach zaniechano stosowania evap. A teraz akurat mam po prostu możliwość wyjęcia tych elementów.Muszę tylko wymyśleć sposób na dobre zaślepienie - choć może połączyć te króćce ze sobą jednym wężem? w końcu i tak są połączone teraz... A zaślepić tylko ten od podciśnieniowego sterowania zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 (edytowane) A w którym miejscu są podłaczone te węzyki, przed czy za gaźnikami?Z rysunku niewiele wiadomo...Jezeli podłączone są między filtrem a gaźnikiem to nie ma znaczenia czy zaślepisz czy połączysz. A jeżeli między gaźnikiem a głowicą, to wskazane byłoby żeby je połączyć wężykiem, bo po zaślepieniu może sie zmienić praca silnika na niskich obrotach. Ale osobiście radze nie wymontowywać tego pochłaniacza. Nawet jeżeli węgiel stracił swoje właściwości, to jednak cału układ ( w tym gaźniki) jest odpowiednio dobrany i nie ma 100% pewności że demontaż nie wpłynie źle na prace silnika. Edytowane 15 Lutego 2008 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Mam coś takiego w zestawie. Z powodu wieku penie nie działa a i nie widzę sensu utrzymywania tego skoro to tylko wymagania na Kalifornię, gdzie się na razie nie wybieram. Zajmuje to zresztą sporo miejsca w osprzęcie...Schematycznie wygląda to tak: http://img149.imageshack.us/my.php?image=evapjy8.jpg Zamierzam zatem usunąć "charcoal carnister, "purge control valve" wraz z orurkowaniem. I co, po prostu zaślepić wloty do kolektorów..? Tak,mozesz spokojnie to wywalic,dobrze zaslep wloty tak aby silnik nie zasysal "lewego" powietrza. W tym calym ukladzie chodzi oto aby opary za zbiornika nie trafialy do atmosfery tylko z powrotem do silnika. Tylko modele na Kalifornie maja ten nonsens,reszta kraju jest bardziej normalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.