Skocz do zawartości

jakie pierscienie


Pavello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zaczynam powazny remont mojej "kaśki" i mam pytanie

gdzie szukac ( z jakiego motoru lub samochodu ) dobrych pierscieni do tłokow

chce żeby byly bardzo dobre tzn chromowane i elastyczne

cylindry , tłoki sa nominalne wiec pierscienie tez takie musza byc

przegladam rozne katalogi i nie moge znalezc takich rozmiarow ( 78,0 mm )

i drugie to jakie łożyska zalozyc na wał , walek roz rzadu ( firma , klasa dokladnosci itp)

cylinder chce azotowac ( mniejsze tarcie )zawory od Paradowskich

tłok zostawiam ruski ( nominal, ale wygrzany i ewntualnie dopasowany do pierscieni

Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi

pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łozyska SKF lub FAG w klasie C3 na wał. Nie wkładaj NTN i podobnych wynalazków.Nie sprawdzą się. Pierscienie biorę z Bimetu-Gdańsk.Jeszcze się na nich nie zawiodłem.

 

Łozyska SKF lub FAG w klasie C3 na wał. Nie wkładaj CX i podobnych wynalazków z ekologicznej,chińskiej stali.Nie sprawdzą się. Pierscienie biorę z Bimetu-Gdańsk.Jeszcze się na nich nie zawiodłem.

Na łozyskach nie oszczędzaj.Nie opłaca się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łozyskach nie oszczędzaj.Nie opłaca się.

Na tłokach nie oszczędzaj .

Nie oszczędzaj na symerach i na wszystkich innych rzeczach nie oszczędzaj . Gdzie możesz szukać oszczędności?

- w zakładaniu nowych tematów ;}

Adres do gościa z łodzi co robi pierścionki :

marek blus

F.H.U."BLUS"

ul. Zgierska 213 Łódź

tel. 042 61 68 508

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłokach nie oszczędzaj .

Nie oszczędzaj na symerach i na wszystkich innych rzeczach nie oszczędzaj . Gdzie możesz szukać oszczędności?

- w zakładaniu nowych tematów ;}

Adres do gościa z łodzi co robi pierścionki :

marek blus

F.H.U."BLUS"

ul. Zgierska 213 Łódź

tel. 042 61 68 508

 

Dzieki za namiary na goscia od pierscieni

a jakie tloki Ty polecasz ew. zeby nie ruszac korbowodow

chce zachowac nominal cylindrow :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Bo jeszcze założysz temat o tłokach ^^

Jest tego mnogo ale...

.. jak zarżnięty motor to jak chcesz zachować nominał? Przy jakiś szczególnie małych uszkodzeniach gładzi to jeszcze . Ale jak mało to pierścionki? Nie kumam.

Polecam w takiej kolejności polonez i maluch ( w zależności od tego jak używasz motocykla) dalej tłoki WZM i stare rosyjskie ( ale nie kitowane że stare tylko stare) i na końcu Charków tylko pod warunkiem że utwardzisz , poprawisz co jest do poprawienia , zowalizujesz i dasz duży luz .

I tak trzymać.

Da sie zadać dwa i więcej pytań w jednym temacie :icon_twisted: Dasz radę . Bądź dzielny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Bo jeszcze założysz temat o tłokach ^^

Jest tego mnogo ale...

.. jak zarżnięty motor to jak chcesz zachować nominał? Przy jakiś szczególnie małych uszkodzeniach gładzi to jeszcze . Ale jak mało to pierścionki? Nie kumam.

Polecam w takiej kolejności polonez i maluch ( w zależności od tego jak używasz motocykla) dalej tłoki WZM i stare rosyjskie ( ale nie kitowane że stare tylko stare) i na końcu Charków tylko pod warunkiem że utwardzisz , poprawisz co jest do poprawienia , zowalizujesz i dasz duży luz .

I tak trzymać.

Da sie zadać dwa i więcej pytań w jednym temacie :clap: Dasz radę . Bądź dzielny .

 

dzieki za podpowiedz mam nowki cylindry , ale czytajac opisy zalet innych tlokow zdecydowalem

sie na tloki od poloneza 1600 grafitowane z chromowanymi pierscieniami

musze tylko poszukac sklepu w warszawie gdzie takie dostane , szlif ,azotowanie i po klopocie

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince one są pokryte grafitem już przez fabryka, wyszła poprostu taka seria. Co do tłoków od poldasa to trza roztoczyć solidnie cylindry na bodajże 80mm, pierścienie kup te co były polonezowskie w zestawie. Tłoków nie azotuj, co najwyżej nałóż ceramike na nie i dopiero do szlifu. Luz daj na 8 setek, ale niektórzy dają mniej. Azotować to możesz wałek rozrządu, koła rozrządu (ale to bezsens). Pamiętaj że tłoki to nie sukces pracy, zostaje pożonna regeneracja wału, dobrej jakości i azotowane dodatkowo zawory, gniazda i ich wyfrezowanie i dotarcie. Rób wszystko powolutku bo pośpiech jest zabójczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince one są pokryte grafitem już przez fabryka, wyszła poprostu taka seria. Co do tłoków od poldasa to trza roztoczyć solidnie cylindry na bodajże 80mm, pierścienie kup te co były polonezowskie w zestawie. Tłoków nie azotuj, co najwyżej nałóż ceramike na nie i dopiero do szlifu. Luz daj na 8 setek, ale niektórzy dają mniej. Azotować to możesz wałek rozrządu, koła rozrządu (ale to bezsens). Pamiętaj że tłoki to nie sukces pracy, zostaje pożonna regeneracja wału, dobrej jakości i azotowane dodatkowo zawory, gniazda i ich wyfrezowanie i dotarcie. Rób wszystko powolutku bo pośpiech jest zabójczy.

Wojt@s - teraz to już pojechałeś. Wszystko ze wszystkim. Chętnie zobaczę te pokryte grafitem tłoki . O roztoczeniu to chyba nie robi się tego solidnie np na 80 ,a pod wymiar - no nie? Tłoków ma nie azotować?- co to w ogóle ma być? Co z czym i po co ? O regeneracji wału rozmawialiśmy na gg i chyba też nie za dużo wnikałeś jak się to robi - prawda? I ostatnim zdaniem to już rewelacja a prpo docierania silników . Proszę nie rozpowszechniaj swojej przebogatej wiedzy dotyczącej remontów maszyn.

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojt@s - teraz to już pojechałeś. Wszystko ze wszystkim. Chętnie zobaczę te pokryte grafitem tłoki . O roztoczeniu to chyba nie robi się tego solidnie np na 80 ,a pod wymiar - no nie? Tłoków ma nie azotować?- co to w ogóle ma być? Co z czym i po co ? O regeneracji wału rozmawialiśmy na gg i chyba też nie za dużo wnikałeś jak się to robi - prawda? I ostatnim zdaniem to już rewelacja a prpo docierania silników . Proszę nie rozpowszechniaj swojej przebogatej wiedzy dotyczącej remontów maszyn.

 

Prince czy Ty się czepiasz tak dla zasady czy z innych bardziej osobistych względów? Wszyscy wiedzą o jakich tłokach mowa. Nie powiesz mi że roztoczenie cylindra z nominalnych ~78mm na 80 nie jest solidnym (tzn dużym - w takim znaczeniu zostało użyte to słowo, nie solidny-porządny, przeciętny człowiek średnio władający językiem polskim rozumie to).

Komuś mógł przyjść do głowy pomysł azotowania tłoków - tutaj pojawia się rada by tego nie robić. Masz inne zdanie? - podziel się ( użycie argumentów naprawdę byłoby pomocne).

Co jest nie tak w poradach typu - porządna regeneracja wału?

Gdzie do cholery jest jakakolwiek wzmianka o docieraniu silnika? Jedynie Wojt@s mówi o zaworach gniazdach i docieraniu ich. Chyba że Ty remontując silnik nie docierasz zaworów w gniazdach- Twoja sprawa tylko proszę uzasadnij.

Skoro Twoja wiedza jest bogatsza to się nią podziel a to co teraz robisz jak dla mnie jest po prostu kompletnym przejawem braku szacunku nie tylko dla innego człowieka - lepiej, dla kogoś o podobnych zainteresowaniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince czy Ty się czepiasz tak dla zasady czy z innych bardziej osobistych względów? Wszyscy wiedzą o jakich tłokach mowa.

"Wszyscy"- to lubię . "Wszyscy to ja"? Tylko że sprzedawca w sklepie to też nie koniecznie wszyscy . No chyba że jesteś sprzedawcą w FSO . To reszta by ci się zgadzała .

Nie powiesz mi że roztoczenie cylindra z nominalnych ~78mm na 80 nie jest solidnym (tzn dużym - w takim znaczeniu zostało użyte to słowo, nie solidny-porządny, przeciętny człowiek średnio władający językiem polskim rozumie to).

Roztaczasz na wymiar . Nie solidnie . Proste zasady mechaniki . Najprostsze . Pomyśl chwilkę- kto dokonuje zabiegu roztaczania? - Po polsku tokarz - tak? To

przeciętny człowiek średnio władający językiem polskim rozumie

że ma iść do tokarza i roztoczyć cylinder - tak? Czy teraz pan wszyscy ,widzi różnicę? Taki zabieg może się udać ale może też się nie udać - oddasz gościowi kasę za spartolone przez twoje rozumienie cylindry?

Komuś mógł przyjść do głowy pomysł azotowania tłoków - tutaj pojawia się rada by tego nie robić. Masz inne zdanie? - podziel się ( użycie argumentów naprawdę byłoby pomocne).

Okej uzasadnię - Bo to nie tłoczki amortyzatorów? Bo chyba nie azotuje się tłoków do cylindrów silnikowych? Tak samo jak nie wierci się w nich dziur , nie tłucze młotkiem i nie smaruje koglem moglem. Mam wymieniać dalej czego się nie robi z tłokami?(przypomnę że według wojtasa były już grafitowane)

Co jest nie tak w poradach typu - porządna regeneracja wału?

A gdzie to widzisz?

Gdzie do cholery jest jakakolwiek wzmianka o docieraniu silnika?

O pośpiechu , o docieraniu rozmawiałem osobiście i cekaw jestem kto mu takich rad udzielał . Ale i tak przeczytaj fragment o pośpiechu i spokoju

Jedynie Wojt@s mówi o zaworach gniazdach i docieraniu ich. Chyba że Ty remontując silnik nie docierasz zaworów w gniazdach- Twoja sprawa tylko proszę uzasadnij.
Zgodnie z Twoim życzeniem uzasadniam - nie docieram gniazd bo wykonuję proces frezowania odpowiednim przyrządem po którym nie trzeba nic docierać . Po prostu dla mnie archaiczna zabawa .
Skoro Twoja wiedza jest bogatsza to się nią podziel a to co teraz robisz jak dla mnie jest po prostu kompletnym przejawem braku szacunku nie tylko dla innego człowieka - lepiej, dla kogoś o podobnych zainteresowaniach...

Wiesz ,to nie jest mój interes jak to odbierasz . A jeśli chodzi o moją wiedzę to mam nadzieję że się czegoś nauczyłeś jeśli jesteś przynajmniej

średnio władający językiem polskim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wszyscy"- to lubię . "Wszyscy to ja"? Tylko że sprzedawca w sklepie to też nie koniecznie wszyscy . No chyba że jesteś sprzedawcą w FSO . To reszta by ci się zgadzała .

 

Litości proszę. Popraw zatem ten mit a nie drwij. Chyba że nie chcesz sobie zabierać okazji do uszczypliwych uwag przy następnych postach ludzi o grafitowanych tłokach- wtedy oki rozumiem.

 

Roztaczasz na wymiar . Nie solidnie . Proste zasady mechaniki . Najprostsze . Pomyśl chwilkę- kto dokonuje zabiegu roztaczania? - Po polsku tokarz - tak? To

że ma iść do tokarza i roztoczyć cylinder - tak? Czy teraz pan wszyscy ,widzi różnicę? Taki zabieg może się udać ale może też się nie udać - oddasz gościowi kasę za spartolone przez twoje rozumienie cylindry?

 

W tym miejscu nie było rozważań na temat jakości wykonanej usługi tylko wielkości usuwanego materiału, więc co chcesz osiągnąć poruszając tą kwestię?

 

Okej uzasadnię - Bo to nie tłoczki amortyzatorów? Bo chyba nie azotuje się tłoków do cylindrów silnikowych? Tak samo jak nie wierci się w nich dziur , nie tłucze młotkiem i nie smaruje koglem moglem. Mam wymieniać dalej czego się nie robi z tłokami?(przypomnę że według wojtasa były już grafitowane)

 

Tak ja to wiem Ty to wiesz, ale są ludzie którym może taki pomysł by przyszedł do głowy, dlatego tez nie widzę nic złego w tym co napisał o tym Wojt@s

 

A gdzie to widzisz?

 

O pośpiechu , o docieraniu rozmawiałem osobiście i cekaw jestem kto mu takich rad udzielał . Ale i tak przeczytaj fragment o pośpiechu i spokoju Zgodnie z Twoim życzeniem uzasadniam - nie docieram gniazd bo wykonuję proces frezowania odpowiednim przyrządem po którym nie trzeba nic docierać . Po prostu dla mnie archaiczna zabawa .

 

Oki dla Ciebie niech to będzie archaiczną zabawą,gratulacje wyposażenia warsztatu, ale wiele warsztatów jeszcze korzysta z takich metod.

Jakkolwiek śmiesznie by nie brzmiał zwrot" archaiczna zabawa" przy konstrukcjach sprzed ~50 lat:]

 

Wiesz ,to nie jest mój interes jak to odbierasz . A jeśli chodzi o moją wiedzę to mam nadzieję że się czegoś nauczyłeś jeśli jesteś przynajmniej

 

No oczywiście że nie Twój interes... nawet przez sekundę nie przeszło mi to przez myśl... poważnie :]

 

Pouczać Ciebie nie mam zamiaru tylko mogę apelować o odrobinę wyrozumiałości i szacunku do innych. Ludzie chcą się tu czegoś dowiedzieć . Po to jest forum.

Na koniec tylko dodam że czuje duży respekt do Twojej osoby i wiedzy etc. Tylko zamiast szydzić i kpić można wytłumaczyć. Kosztuje to mniej nerwów i daje więcej efektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztuje to mniej nerwów i daje więcej efektów

Okej . Zgadzam się. W całej rozciągłości . Chodzi mi tylko o to ,że ludzie po pierwsze nie piszą precyzyjnie i oczekują zgadywanek o co im może chodzić . A druga jeszcze grosza grupa to teoretycy którzy sami nie stosują zasad o których piszą a często idą dalej bo wymądrzają się na tematy o których tylko słyszeli gdzieś coś itd . Na przykład nieszczęsne anodowania i powlekania tłoków czy to molibdenami czy grapefrutem :banghead: czy o docieraniu .W ten właśnie sposób usłyszałem od jednego gościa jak się dociera emkę ;

Należy po złożeniu wszystkiego do kupy zaprzeć się przednik kołem o np stodołę i odkręcić szpulę ogniową na maxa . Kiedy będzie można odpalić papierosa od kolanka wydechu i nic się nie posypało to znaczy że jest lux-dotarta . Do rzeczy takich miedzy innymi dochodzi jak się mądrale dwie spotkają i wspierają w swoich pomysłach . Całe życie się człek uczy i bardzo chętnie dowiem się czegoś o utwardzaniu cylindrów , o stopach tłokowych nadających się do anodowania i z uwagą czytam chcąc coś wiedzy uszczknąć dla siebie o elektryce .

Nie piszę że np wirniki są krzywe tylko że nie spotkałem się wyważonym wirnikiem prądnicy do k750 . Nie mają śladów wyważania a może to być przyczyną rozlatywania się najpierw łożysk a później zjawiska ukręcania zębatki. Czyli nie to co usłyszałem tylko to co zaobserwowałem . O tłokach do audi wiem że ktoś na tym jeździł. Ale nie wiem jak długo i jak się sprzęt sprawował w trakcie a można by było napisać " tak zajefajne tłoki i polonezy się nie umywają". Czy ktoś to podważy? -raczej nie ,a inna osoba która czyta taki temat powie później ,że najlepsze tłoki do emki to audi . I tak właśnie rodzą się nie potwierdzone niczym bzdety . Jak ktoś dostaje buta to przeważnie za właśnie takie bezmyślne kozaczenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince one są pokryte grafitem już przez fabryka, wyszła poprostu taka seria. Co do tłoków od poldasa to trza roztoczyć solidnie cylindry na bodajże 80mm, pierścienie kup te co były polonezowskie w zestawie. Tłoków nie azotuj, co najwyżej nałóż ceramike na nie i dopiero do szlifu. Luz daj na 8 setek, ale niektórzy dają mniej. Azotować to możesz wałek rozrządu, koła rozrządu (ale to bezsens). Pamiętaj że tłoki to nie sukces pracy, zostaje pożonna regeneracja wału, dobrej jakości i azotowane dodatkowo zawory, gniazda i ich wyfrezowanie i dotarcie. Rób wszystko powolutku bo pośpiech jest zabójczy.

 

Witam. remont rozpoczety . Kupilem nomimalne tloki od poldka1,6 ( malina) grafitowane(ciemne) + super pierscienie , dalem do przetoczenia cylindry , luz 0,07 ,zamowilem nowe zawory u Paradowskich .

Rozebralem dzisiaj czesciowo silnik i sie zalamalem :

luzy korbowodow na wale oceniam na ok. 6-8 mm , tloki pozacierane okropnie , to samo cylindry .

Musze dobrze zregenerowac wał, walek rozrzadu, itd ,itp.

Dlaczego odradzasz azotowanie cylindrow? co to jest ceramika na nich ? ile to kosztuje? czy warto?

Pozdrawiam. Paweł :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...