ibol Opublikowano 12 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 <POSIADAM INSTALACJE 12V> HEJ! Przyznam sie, ze zmieniam troche wyglad swojej MŻki i do tego celu potrzebowalem rozmontowac lampe przednia.Wszystkie przewody z kostek oznaczylem, jednak czesc moich oznaczen dziwnym sposobem "ulotnila sie" z tasmy lakierniczej na ktorej je pisalem.Postanowilem doczytac ze schematu co jak i gdzie powinno byc podlaczone, jednak ni w zab nie potrafie go zrozumiec i chwytam jedynie jego podstawowe zalozenia.Mam tez pardzo ciekawy schemat 3d ale przyznam, ze nie do konca potradie sie nim posluzyc, chociaz spedzilem nad nim juz sporo czasu. Z racji tego, ze wiedzialem ze poprzedni wlasciciel grzebal juz cos w tym miejscu i nie wszystko dzialalo, postanowilem zaryzykowac metode biblijna (prob i bledow) podlaczania tego wszystkiego.Wszystkie przewody mam juz podlaczone i posluzylem sie w tym celu miernikiem elektryczny, dzieki czemu metoda prob i bledow doszedlem do dego, ktory przewod jest od czego (nie do konca jednak).Niestety zostaly moze z 2 przewody, ktore nie mam pojecia do czego sluza a elektryka dziala nastepujaco na postoju z wylaczonym silnikiem: - wszystkie swiatla przednie i tylnie, wlacznie z migaczami dzialaja jak nalezy- nie dziala klakson- dziala sygnal swietlny pulsacyjny na raczce (pisze o tym, bo jestem dumny z siebie, ze udalo mi sie do tego dojsc po wielkich trudach ;-)- czerwona lampka od ladowania swieci sie przed uruchomieniem silnika a po jego uruchomieniu gasnie- w kazdej z pozycji kluczyka wszystko zachowyje sie tak jak trzeba ... oprocz: - Nie dziala sygnalizacja biegu jalowego- nie dziala lampka kontrolna od swiatel dlugich i najwazniejsze - po uruchomieniu silnika wszystko gasnie ... kontrolki przestaja sie swiecic a wszelkie swiatla tez.Z powodu braku mozliwosci sprawdzenia instalacji podczas kiedy silnik pracuje nie moge narazie pracowac metoda prob i bledow. POTRZEBUJE schematu ktory bylby dla mnie zrozumialy i ilustrowal podlaczenie przewodow (z ich opisami) do dwoch kostek, ktore standardowo mieszcza sie w lampie.ZAZNACZAM, ze ladowanie akumulatora jest i to nawet calkiem dobre. Oto moje pytania: 1. Dlaczego na kostce znajduje sie przewod ze stalym napieciem +12V, ktore nie jest odlaczane nawet w momencie wyjecia kluczyk ai w zadnej pozycji stacyjki? (jedynym rozsadnym przypuszczeniem zdaje sie byc, ze do sygnalu dzwiekowego)2. W jaki sposob i ktorym przewodem sygnalizowany jest bieg jalowy?3. Czy do ktorejs z kostek dochodzi przewod z pradnicy? W jakis sposob czerwona lampka od ladowania gasnie, wiec chyba tak ...4. W jakiej pozycji kluczyka powinno wlaczac sie podswietlanie zegarow? POMOCY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 12 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 czesc 1. Ja w swojej MZ mam tak ze jak wyłacze silnik i wyciagne kluczyk ze stacyjki to po nacisnieci jakiego kolwiek chamulca tylna lampa i tak mi sie zapala przewud ze stałym napieciem) 2. nie wiem 3. chyba dobrze myslisz 4.wkładasz kluczyk i przekrecasz w prawo włanczaja sie postojówki i podswietlenie zegarów. Co famy spowrotem i tym razem przekrecamy w lewo jeden raz zapalaja sie dwie kontrolki luz i ładowanie. Przekrecamy jeszcze o jeden stopien w lewo i włanczaja sie postojuwki i podswietlenie zegarów (jezeli nie uruchomimy silnika i nie właczymy biegu to te dwie kontrolki nadal swieca), przekrecamy jeszcze o jeden stopien w lewo i zapalaja sie nam mijania albo drogowe to zalezy jak bedzie przełaczony przełacznik przy kierownicy. pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Napisz jeszcze jaki masz model i z którego roku. Moja 250 z 1988 ma jakąś dziwną instalację. Gdy ją rozbierałem do malowania to kilka linii nie pasowało do schematu oryginalnej instalacji. Narysowałem to co było u mnie i po złożeniu wszystko działa idealnie. Może u Ciebie jest podobnie? Jeśli mogę Ci pomóc - pisz. Odpowiem po weekendzie bo wyjeżdżam. P.S. Na preclach to nie Ty czasem pytałeś o to samo? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Ja tam Ci polecam zrobic ja od nowa, schematy sa dostepne łatwo w necie. U siebie w Simsonie robilem wszystko od zera Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 2.w przewodach które wchodzą do silnika z prawej strony jak siedzisz( tu kolo hamulca) jest taki jeden kabelek ktory nie ma styku wkreca sie go w taka sróbke przy łańcuchu dokladnie pomiedzy nim Moze sie odczepil i nie masz konrtroli luzu Albo po prostu spalila ci sie żarówka w liczniku Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibol Opublikowano 19 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 Czolem! Do wszystkich: Dzieki za sugestie. Za elektryke dopiero sie wezme. I tak sam wszystko zrobilem od poczatku ale jeszcze wszystko nie gra jak nalezy, bo stoje w punkcie wyjscia od momentu kiedy pisalem tego posta. Od poniedzialku biore sie za MZ na powaznie. 1. Zbychoo - moja MZ jest z roku 1988. Mnie wiele kabli nie pasuje kolorami do schematu i wszelkich schematow mam juz dosyc prawde mowiac.Co to sa precle? Pisalem na kilku grupach, poniewaz na wszystkich sa rozni ludzie ... nie na wszystkich uzyskalem odpowiedzi ... i ostatecznie - tu jest najprzyjemniej :-) 2. Greedo, z tymi shcematami jak wyzej omalo nie dostalem oczoplasy a i tak trudno dojsc gdzie ktroe kable biegna. Nie ukrywam - troche mi to pomoglo ale nie do konca. 3. novy - dzieki ... teraz juz wiem co to za przewod ... zastanawialem sie nad tym juz wtedy jak podlaczalem wszystko do proadnicy ;-) Mialbym taka prosbe: Zaczalem sobie tworzyc wlasne schematy i doszedlem do wniosku , ze najlepiej pomozecie mi piszac jak co jest podlaczone do kostek (watpie, zeby komus chcialo sie rozkrecac lampe z tego powodu ale zawsze warto zapytac). Wiedzac ze w kostce laczenia maja ksztalt liter "I" i "H" rozpisalem sobie na HIHIHi tak na przyklad na jednym z "H" mam: + od przerywacza kierunkowskazow; kierunek tyl (plusowy), kierunek przod (pluszowy ;-).W ten sposob bedzie mi najlatwiej. Z gory dzieki za wszelka fatyge. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.