Skocz do zawartości

Prowadnice zaworowe a szczelność zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój motocykl to Suzuki DR 350, singiel 4t.

 

Mam pytanie odnośnie prowadnic zaworowych i szczelności zaworów. Oddałem do warsztatu głowice do przefrezowania gniazd zaworowych i spasowania z nowymi zaworami. Gość niby to dotarł ale nie ma idealnej szczelnośći, powiedzcie mi czy mogę to po nim jeszcze poprawić pastą zaworową? Myśle, że problem tkwi w prowadnicach zaworowych które maja za duży luz i przez to nie można uszczelnić zaworów. Czy jest szansa uzyskać 100% szczelność bez wymiany prowadnic zaworowych, a jeśli nie to czy motor będzie normalnie chodził jeśli go złoże tak jak jest? Pozdro.

Edytowane przez marcin1989

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składać silnika z nieszczelnymi zaworami nie ma sensu w ogóle, bo po pierwsze nie będzie miał mocy a po drugie szybko ci się wypalą gniazda i zawory i masz całą robotę od początku. Prawidłowo dotarte zawory są w 100% szczelne, jak do takiej głowicy (odwróconej "do góry nogami") nalejesz np nafty i zostawisz na noc to nie ma prawa nic wyciec przez zawory. Może facet tylko przefrezował gniazda bez docierania? A poza tym co to za fachowiec który oddaje głowice prawie naprawioną? Bez dokładnych pomiarów i danych serwisowych nie określisz czy konieczna jest wymiana prowadnic, możesz jedynie orientacyjnie to sprawdzić wysuwając zawór do momentu aż trzonek się schowa w prowadnicy i sprawdzić luz promieniowy na grzybku, jeżeli będzie wyczuwalny ręką to raczej prowadnica nadaje się do wymiany. Jeżeli nie ma luzu to ja bym spróbował jeszcze raz to podocieać najdrobniejszą pastą. A jak nie to w domowych warunkach i tak tego nie naprawisz i musisz oddać w ręce fachowca co niestety tanie nie jest :lalag: Na jesieni podchodziłem do tematu i jedna firma zaproponowała mi taki kosztorys:

"gniazdo 1 szt 100-120zł zależy od średnicy

prowadnice 80zł szt

docieranie zaworów 40zł kpl.

uszczelniacze zaworowe 9zł szt.

gwint świecy 50zł

płaszczyzna gratis

czas około 14 dni roboczych (jest kolejka)

gwarancja oczywiści że tak.

koszt naprawy około 900zł"

Więc daje do myślenia. Nie wiem czy to drogo czy tanio ale pewnikiem jak poskładasz z nieszczelnymi zaworami czeka cię większość tych wydatków.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składać silnika z nieszczelnymi zaworami nie ma sensu w ogóle, bo po pierwsze nie będzie miał mocy a po drugie szybko ci się wypalą gniazda i zawory i masz całą robotę od początku. Prawidłowo dotarte zawory są w 100% szczelne, jak do takiej głowicy (odwróconej "do góry nogami") nalejesz np nafty i zostawisz na noc to nie ma prawa nic wyciec przez zawory. Może facet tylko przefrezował gniazda bez docierania? A poza tym co to za fachowiec który oddaje głowice prawie naprawioną?

Na jesieni podchodziłem do tematu i jedna firma zaproponowała mi taki kosztorys:

"gniazdo 1 szt 100-120zł zależy od średnicy

prowadnice 80zł szt

docieranie zaworów 40zł kpl.

uszczelniacze zaworowe 9zł szt.

gwint świecy 50zł

płaszczyzna gratis

czas około 14 dni roboczych (jest kolejka)

gwarancja oczywiści że tak.

koszt naprawy około 900zł"

Więc daje do myślenia. Nie wiem czy to drogo czy tanio ale pewnikiem jak poskładasz z nieszczelnymi zaworami czeka cię większość tych wydatków.

pozdrawiam

Zawór z prawidłowo zregenerowanym gniazdem, dobrze dotarty, musi być szczelny. Jeśli tak nie jest, to trzeba odnieść "fachowcowi" do poprawki, bo wcisnął normalny kit. Prawdziwy fachowiec, jeśli widzi, że prowadnica jest rozbita nie podejmie się obróbki bez jej wymiany lub rozwiercenia, jeśli dostępne są zawory nadwymiarowe. Jeśli zaś luz między trzonkiem a zaworem jest właściwy, a grzybek nie styka się z przylgnią to ewidentnie robota jest skopana albo grzybek jest skrzywiony. Łatwo to sprawdzić w ten sposób, że po włożeniu zaworu do prowadnicy, głowicę trzymamy nad lampą i obserwujemy przez kanał wydechowy lub kanał ssący swiatło na powierzchni styku z gniazdem. Jeśli w czasie pokręcania zaworu za trzonek szczelinka "kręci się" razem z nim, to krzywy jest grzybek. Jeśli prześwit jest widoczny cały czas w jednym miejscu to oznacza to brak osiowości prowadnicy w stosunku do gniazda.

A co do cen, to w mniejszych miastach jest zdecydowanie taniej. Dorobienie zaworu z prowadnicą do BMW R60/5 (przy wykorzystaniu nowych części z samochodu), frezowanie i docieranie gniazd kosztowało mego braciaka 120 zł za 1 głowicę, czyli 60 zł za 1 zawór (cena z materiałem). No ale to już weteran, do nowszych sprzętów taka metoda może się nie nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, zaworki dotarłem na pastę zaworową, trzymają w 100% a moto śmiga jak ta lala :rolleyes: :cool: :biggrin:

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...