Gość brys Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 OT: taborecie, czy my się nie znamy z Triody? :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Doświadczenie fajne. Od siebie mogę tylko dodać, że nieliniową charakterystykę żarówki wykorzystuje się nieraz nawet w... kolumnach głośnikowych, jako zabezpieczenie przed ich sfajczeniem tak samo zreszta jak w prymitywncyh ladowarkach aku motocyklowego, gdy uzywamy prostownika do aku samochodowego + zarowka w szereg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merlin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witam!Kupiłem lightbary do Yamahy XVS1100. Są to lampki z żarówkami H4, jak wiadomo 55/60W. Mam zamiar dorobić do nich instalację tak jak to należy z przekaźnikami, bezpiecznikiem, nowymi kablami itd. Cewki obu z nich mają być podpięte do kabli zasilających reflektor główny. Słabsze włókno ma być sterowane przekaźnikiem, którego obwód cewki będzie można dodatkowo odłączyć przełącznikiem w razie nieporozumień z policją. Do włączania świateł drogowych w lightbarach będzie służył drugi przekaźnik. Problem w tym, że oświetlenie to pociągnie sporo prądu. Przy jeździe na światłach mijania moc wynosi 3x 55W, co przy napięciu ładowania 14V da prawie 12A. Na światłach drogowych 3x 60W to prawie 13A. Alternator z kolei daje w tym motocyklu podobno napięcie 14V, prąd 20A, tak więc moc to 280W. Czy po wykorzystaniu 180W dla przednich reflektorów pozostałe 100W (a może nawet niecałe 100) wystarczy do zasilenia pozostałego oświetlenia, układów zapłonu, licznika i gaźnika (nie wiem do czego służącego i jak działającego "podgrzewacza")? Boję się zwłaszcza, że podobno regulator napięcia lubi się Drag Starach przegrzewać. Co o tym sądzicie? Aha, poprzedni właściciel motocykla również jeździł z lightbarami, z tymże z pojedynczymi włóknami 35W, ale za to z ciężarówkową żarówką ztcp 90/100W w reflektorze głównym oraz amerykańskimi światłami pozycyjnymi. Pobór prądu dla oświetlenia wynosił więc wtedy nawet 100W+ 2x35 W+ 2x 5W czyli 180W- to tak samo jak w przypadku nowych lightbarów. Nic wtedy złego się nie działo. Mogę podłączyć lightbary tak jak opisałem i jeździć spokojnie? Napisz jak to podłączyłeś. Ja mam 2 lightbary podłączone pod główny przełącznik (oryginalny w DS 1100 classic) i świeca sie tak jak świeci lampa główna albo wszystkie trzy drogowe albo wszystkie trzy mijania. Chyba je oddzielę od lampy głównej, jaki zastosowac przełącznik, bo szukałem i nigdzie nie ma (trójpołożeniowy: wyłączone, włączone mijania, włączone drogowe) Z ładowaniem na razie nie mam problemów ale jak chce "błysnąc" światłami długimi to po drugim, trzecim błyśnieciu siada mi bezpiecznik (był 10A, zmieniłem na 15 A i nic to nie dało)Pisze, że zrobię ale nie znam się na elektryce i zrobi to elektryk dlatego prosze o rady jak dla laika.Merlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 żarówka jak jest zimna to pobiera sporo większy prąd niż jak pracuje tzw prąd udaru (elektrycy mówią w żargonie że ,,szarpie'' siecią )tak samo jak silniki grzałki i inne pierdoły......... ale do rzeczy to generalnie masz 3 opcje -nie migać wszystkimi światłami naraz tylko np jednym (wieśniackie ale z technicznego punktu widzenia jest to zaradzenie na problem)-można by kombinować coś w rodzaju soft startu do żarówek ale myśle że to przerost formy nad treścią -bezpiecznik z tym że nie wiem jaką masz teraz łaczną moc świateł przy błyskaniu........rozumiem że siada tylko przy błyśnieciu jak nie siądzie przy błyśnieciu to dalej już świecą ?? -4 opcja też dosyć wsiórska to odczekać chwilke po błyśnieciu przed następnym ponieważ bezpiecznik od prądu udaru sie pewnie nagrzewa jak dasz mu ostygnąc to następne błyśniecie powinien wtytrzymać teoretycznie możesz bezpiecznik zadrutować ale nie polecam bo zrobi ci sie gdzieś zwarcie to spalisz cała instalacje przy tych prądach jeszcze moto sie może zapalić .....tak samo jak wsadzanie największych możliwych bezpieczników żeby mniejsze sie nie paliły .. Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merlin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 żarówka jak jest zimna to pobiera sporo większy prąd niż jak pracuje tzw prąd udaru (elektrycy mówią w żargonie że ,,szarpie'' siecią )tak samo jak silniki grzałki i inne pierdoły......... ale do rzeczy to generalnie masz 3 opcje -nie migać wszystkimi światłami naraz tylko np jednym (wieśniackie ale z technicznego punktu widzenia jest to zaradzenie na problem)-można by kombinować coś w rodzaju soft startu do żarówek ale myśle że to przerost formy nad treścią -bezpiecznik z tym że nie wiem jaką masz teraz łaczną moc świateł przy błyskaniu........rozumiem że siada tylko przy błyśnieciu jak nie siądzie przy błyśnieciu to dalej już świecą ?? -4 opcja też dosyć wsiórska to odczekać chwilke po błyśnieciu przed następnym ponieważ bezpiecznik od prądu udaru sie pewnie nagrzewa jak dasz mu ostygnąc to następne błyśniecie powinien wtytrzymać teoretycznie możesz bezpiecznik zadrutować ale nie polecam bo zrobi ci sie gdzieś zwarcie to spalisz cała instalacje przy tych prądach jeszcze moto sie może zapalić .....tak samo jak wsadzanie największych możliwych bezpieczników żeby mniejsze sie nie paliły .. Jest jeszcze jedna opcja - nie migać. Łączna moc świateł to: z tyłu 5W i z przodu 3x65 W, przy błyśnięciu długimi (drogowymi). A tak poważnie, może jakiś przekażnik? Bezpiecznik zwiększyłem z 10 na 15A i dalej nie będę próbował.Merlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Po pierwsze w ten sposób uszkodzisz oryginalny wyłącznik swiateł bo nie jest przewidziany na takie obciazenie. Bezpiecznik wstaw z powrotem 10A. Dodatkowe 2 lampy zasil osobnym obwodem po przez 2 przekaźniki osobne dla swiateł drogowych i mijania. Oczywiscie zasilanie lamp jest zabezpieczone osobnym bezpiecznikiem. Powinien wystarczyc 15A chyba , że w momencie włączenia sygnału swietlnego zapalaja sie 2 żarniki w obu żarowkach. Wtedy chwilowa moc żarówek wyniesie ok 230W , wstaw bezpiecznik 20A. Przewody o przekroju co najmniej 2,5mm^2.Zasilanie cewek przekaźników wyprowadzisz od oryginalnej żarówki. Dzieki temu oryginalna instalacja nie bedzie obciążona dodatkowym prądem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merlin Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Po pierwsze w ten sposób uszkodzisz oryginalny wyłącznik swiateł bo nie jest przewidziany na takie obciazenie. Bezpiecznik wstaw z powrotem 10A. Dodatkowe 2 lampy zasil osobnym obwodem po przez 2 przekaźniki osobne dla swiateł drogowych i mijania. Oczywiscie zasilanie lamp jest zabezpieczone osobnym bezpiecznikiem. Powinien wystarczyc 15A chyba , że w momencie włączenia sygnału swietlnego zapalaja sie 2 żarniki w obu żarowkach. Wtedy chwilowa moc żarówek wyniesie ok 230W , wstaw bezpiecznik 20A. Przewody o przekroju co najmniej 2,5mm^2.Zasilanie cewek przekaźników wyprowadzisz od oryginalnej żarówki. Dzieki temu oryginalna instalacja nie bedzie obciążona dodatkowym prądem . Dzięki za cenne instrukcje. Muszę się za to zabrać (zlecić elektrykowi). Szukam tylko odpowiedniego przełącznika, osobnego na lightbary (wyłączone, krótkie i długie) i jak na razie nie mogę znaleźć To co przeglądałem w necie wygląda tandetnie a te lepsze są dwupołozeniowe a wydaje mi się , że potrzebuję trójpołozeniowego.PozdrawiamMerlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 w reg.nap wraz z wzrostem poboru prądu obciąone są tylko diody prostownicze natomiast tyrystory odwrotnie są odciążane -maja za zadanie zwieranie nadmiaru napiecia do masy a jesli nie ma czego zwierac to...:icon_eek: mają luzik :icon_rolleyes: zarowka fajna sprawa na experymenty.. jednak czysto teoretyczna jesli nie berze sie pod uwage spadku napiecia na instalacji dla tego warto zrobic dodatkową !!! wracając do zarówki teoretyczne rozwazania trafne (zarówka jest w pewnym stopniu stabilizatorem prądu dzieki swej nieliniowosci poboru....) istota pracy to nie pobor mocy a ilisc swiatlla jaką emituje co w cale nie jest proporcjonalne -- zasilając zarowke napieciem wyzszym ( w granicach rozsądku) skracamy jej zycie natomiast znacznie zwiekrzamy sprawnosc !!! czyli przykladwo dokladamy 15% wiecej energii uzyskujemy 50% wiekrza jasnosc swiecenia---- praktycznie teraz: wykonac dodatkowe zasilanie z akumulatora najlepiej uzywając przewodu (grubego 3-6 mm)z powypadkowego auta wyzszej klasy (BMW kazde...Japonskie) i nie chodzi o oszczednosc a o jakosc przewodow ( proporcje grubosci izolacji do srednicy zyly miedzi jakosc izolatora...) przewody kupione detalu są sredniej poprawnej jakosci--- i przelącznik steruje przekaznikami ,które podają napiecie na odbiorniki(zarowki) niestey jestesmy zasypani chinszczyzną nalezy zalozyc,ze kupiony w sklepie prawdopodobnie mimo przyzwitego wyglądu wyprodukowany byl CHinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merlin Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Dokonałem zmian. Teraz jest zgodnie z przepisami i bezpiecznie dla moto.Światła mijania - tylko lampa główna. Światła drogowe - lampa główna i lightbary (razem 3 x 65 W)Elektryk połączył zasilanie od lampy głównej przez przekaźnik na bezpiecznik 15A.Merlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Według mnie podłączanie lightbarów tylko z długimi to nieporozumienie.Co to daje?Na krótkich trzeba jezdzic non stop więc wtedy jest potrzebne widoczne światło.Mam oczywiście połączone z krótkim żarówki H 3 35W,a lampy typu przeciwmgielnego. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merlin Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Według mnie podłączanie lightbarów tylko z długimi to nieporozumienie.Co to daje?Na krótkich trzeba jezdzic non stop więc wtedy jest potrzebne widoczne światło.Mam oczywiście połączone z krótkim żarówki H 3 35W,a lampy typu przeciwmgielnego. To daje, że policja się nie czepia. Nie wolno mieć trzech świateł mijania (czy to jednak prawda?)Merlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Nigdy i nigdzie mnie policja nie zatrzymała za światła[za co innego to i owszem]a mam włączone swiatło główne,lightbary i kierunki wersja USA. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.