Skocz do zawartości

Koniec problemu z prądem - dzieki dla Proca !!!!!!!!!!!!!!!!


billy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

 

Cóż po pierwsze to się pochwale - w końcu zapłon w MZ ustawiony mam niemalże idealnie - tzn. prawie tak jak przed remontem ( powiem tylko że MZ chodziła wtedy jak silnik V-twin w chopperze )

 

ale do rzeczy , mam problem z prądem - a dzieje sie tak.

Co jakis czas konczy mi sie ladowanie. Wystarczy że wyczyszcze papierem sciernym to okrągłe po którym szczotki trą i jest w porzadku niby.Ale za ok. 100 km znow sie powtarza.

Dlaczego tak sie dzieje ?? czemu te szczotki zostawiają tyle czarnego ??

 

Po drugie ładowanie- jest chyba zbyt słabe - np. jeśli jade i włączone są światła i migacze to już przerywa silnik - a przecież migacze włącza sie co jakis czas , wiec jest czas żeby ten prad sie zmagazynowal w aku.

 

Co jest ??

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może szczotki są zbyt blisko i ścierając się za bardzo robią jakąś dziwną warstwę izolującą???

 

Raczej nie nawet jesli by sie scieraly w super expresowym tempie to pozostalosci powstale z ich ścierania nie zostalby by izolatorem poniewaz szczotki są wykonane z grafitu

 

Ps. napisz czy w TS masz alternator czy pradnice prądu stalego. Bede mógl bardziej "kierunkowo" pomyslec nad TWoim problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prądnica 6v.

Kolega Zbyhoo zasugerował że to może być wina wirnika.

Krzysztof miał przypadek podobny w swojej TS i okazało się że "wirnik miał minimalne bicie."

 

Peter S - to na pewno nie wina że jeżdże na niskich obrotach ( :D ) , bo w pewnym momencie poziom ładowania jest tak niski że tylko postojowe silnik utrzyma.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczysc moze rowki na komutatorze po czym lekko potraktuj na zakonczenie pracy komutator papieriem sciernym o gradacji powiedzmy 800-1000.

Sprawdz takze suwliwosc szczotek w szczotkotrzymaczu---> zobacz czy mają swobodny ruch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian, a ten regler sprawdziłeś? Tzn napięcie na zaciskach aku podczas pracy silnika? Od tego zacznij i będziesz eliminował po kolei możliwe defekty. Zawieszanie się szczotek w prowadnicach, jak Viper pisze, też może być. Najpierw napięcie - potem regler (często padają w MZ), dalej szczotki, komutator, uzwojenie prądnicy. Działaj i pisz.

Byle do wiosny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przyprowadzono mi do naprawy taką TS jak twoja Wyattan.

Największym problemem elektryki w tych sprzętach jest regulator napięcia i jest to jedna z najczęstrzych awari elektryki.

Podobno dobrym rozwiązaniem są przerabiane regulatory od trabantów.

Ja w swojej ETZm miałem przerobiony elektrniczny regulator z poloneza.

Poszukaj jakiegoś dobrego elektryka i napewno ci pomoże w przerobieniu lepszego regulatora którego trwałość będzie większa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim.

 

Pierw myśle że warto by przeczyścić te rowki na komutatorze.Może mają nierówności i przez to szczotki sie ścierają za mocno

co do napięcia , nie mam takiego aparatu , trzeba bedzie z tym juz do elektryka jechać.

 

jutro chyba sie zajme tymi rowkami i zobacze jak to bedzie.

 

Jakie są możlwości założenia 12v w TS ??

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

CD.

 

Jeżdżąc w niedziele , musiałem czyscic komutator juz po 20 km, co wiecej, wydaje mi sie ze te rowki na komutatorze są jakieś płytkie, małe...

Czy od nich coś zależy ?? ( pewnie ta ,ale czy ładowanie ?? )

 

2. Jest dziwna właściwośc w mojej MZ - silnik zapalony , i gdy są światła włączone to chce gasnąć, tak jakby brakowalo pradu. Ale jak silnik gasnie, to moge wlaczyc swiatla i prad jest !! .

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od razu chce tu podziękować PROCOWI , który to jest moim wybawicielem - znaczy sie on to zrobił - że znowu wszystko jest ok z MZ , ale po kolei :

 

ustawienie zapłonu - dotychczas wystepowalo spalanie stukowe, teraz znikło

 

ładowanie - komutator został wyczyszczony na połysk drobnym papierem ściernym

( własnie drobnym - ja czyscilem grubym i przez to niszczylem powierzchnie :) )

 

prąd - okazało się że wszystkie regulatory, prądnice i inne pierdoły są w porządku a wine za tak niski prąd brała na siebie swieca - tzn. styki były zbyt rozwarte, po lekkim zmniejszeniu przerwy prądu jest teraz na wszystko - lampe, migacze ,światło stopu.

 

Znowu jazda jest przyjemnoscia.......... :notworthy: :notworthy:

 

Dzięki :!: :!: :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac ze w drodze powrotnej do Łodzi Marian testował TS-ke ,zrobilismy niezla rundke zanim trafilismy do domow,winkle byly super.Wszystko bylo by super gdybym mial kominiarke i nie bylo by mi zimno i czasami jak przez wies gnalismy to tak capiło gnojem ze az w oczy szczypało :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redas , mogles krzyczec, bym sie zatrzymal na postoj :D ,

co do MZ, to trace góre - paliwo nie dochodzi przy wyzszych obr. - pewnie to przez ten wezyk tak poprowadzony...

hmm , ciekawe czy inne powody moga byc :> .

 

aha , i stracilem tez szybke od kasku dzisiaj... :D

 

to tyle. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...