Skocz do zawartości

Turystyk albo sport do 8tys


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem motocykla. W tym roku mam maturę i chciałbym kupić moto w maju po maturach;). Miałem wcześniej MZ 251, może dla niektórych to nie motor ale dwa koła ma :crossy: ... Mam do wydania jakieś 8 tyś. jednak nie chciałbym kupować tak drogiego(jak dla mnie) motocykla, gdyż wiadomo, trzeba w maszynę coś włożyć zawsze. Zakochałem się w FJ1200, jednak za modele z 93roku liczą sobie ludzie ponad 6 tys, a jak wliczyłem musiałbym włożyć jakieś 2 tyś w przygotowanie motocykla:

Część Cena

Zestaw napędowy 500

Tarcze sprzęgłowe 280

Przekładki tarczy sprzęgła 110

Filtr oleju 20

Filtr powietrza 60

Łańcuch rozrządu 290

Uszczelniacze zawieszenia 60

Klocki (tył, 2xprzód) 210

Akumulator 150

Świece zapłonowe (4x) 50

Olej silnikowy 4l 120

Olej do teleskopów 1l 40

Gaźniki(synchro, itp) 100zł?

Razem 1990

 

Kto wie czy do tego nie dojdzie kolejny tysiąc na opony.

 

Zastanawia mnie też to czy ten motor nie znudzi mi się szybko i czy nie jest to zbyt średniowieczna maszynka, jeżeli chodzi o wygląd i technologie, np.w Kawasaki już dawno stosowali wtrysk paliwa a tu są gaźniki. Rozumiem, że jak sie ma wtrysk paliwa to układ paliwowy ma się już z głowy. Nie wiem, który motocykl jest mniej awaryjny, z tego co czytałem ta Yamaha jest dosyć udaną maszynka. Podobają mi się bardzo sportowe kawasaki. Czy za te moje 8 tyś. można kupić coś sensownie młodego(95-98r.), co nie rozwali się odrazu? Wcześniej strzegłem teorii, że jak kupie sporta to będzie silnik na bank zajeżdżony, a jak kupie turystyka to silnik będzie jeszcze chodził długo. Podobają mi się bardzo sportowe motocykle, jednak czy pozycja za kierownicą nie jest męcząca? I Jeszcze jedno zadziwniające bardzo. Yamaha FJ1200 ma ok.125KM, 3,7s do 100km/h, z tego co patrzyłem to inne nawet sportowe motocykle mają słabsze osiągi. Dlaczego tak jest? Ta maszyna ma charakter sportowy rzeczywiście. Na pewno będę próbował kiedyś powiariowac na motorze ( stoppie, wheallie..nie wiem czy dobrze napisałem), dlatego ważne jest, żeby sie tak odrazu motor nie rozleciał.

A tak ogólnie podsumowując, proszę o podsunięcie pomyslu, jaki motor kupić. Nie chciałbym mieć czegoś starego i awaryjnego. Mogą być turystyki i sporty, byle ładne. Dzięki za pomoc

POzdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak ogólnie podsumowując, proszę o podsunięcie pomyslu, jaki motor kupić. Nie chciałbym mieć czegoś starego i awaryjnego. Mogą być turystyki i sporty, byle ładne. Dzięki za pomoc

POzdrawiam!

 

 

Po 1 - wszystkie pytania Twoje byly juz wałkowane.

Po 2 - XJ 1200 to nie jest sportowy motocykl. i na bank nie nadaje się do "wheallie" co kolwiek to znaczy.

Po 3 - za taką cene jak piszesz ciezko jest znalesc cos nie starego patrzac na ceny motocykli.

Po 4 - zastanow sie czy chcez sporta czy tyrystyka bo to wielka roznica.

Po 5 - nie ma nic bardziej wzglednego, niż pojecie - ładny motocykl.

Po 6 - Motocykle na wtrysku są droższe w urzymaniu.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FJ-tka to nie jest świeżt sprzęt ale jest solidnie zorbiona i trwała. Dobra na trase we dwoje + bagaż a do najwolniejszych też nie naleeży. Ten sami silnik jest w JXR 1200 która ciśnie ostro jak na naked`a. Raczej sie nie znudzi szybko bo jest moto na co dzien jak i na wakacje.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem za 7 tys cbr 900 z 94 roku i jestem bardzo zadowolony,jest troszke podrapana ale poza tym osiągi jak na nasze ulice spokojnie wystarczające,wygladzik tez ok.Polecam Ci ten motorek.

 

Żartujesz prawda - pisząc , że spokojnie wystarcza. Napisz tak szczerze na ile % wykorzystujesz jej możliwości ? Mam nadzieje,że nie jestes kolejnym mistrzem prostych ?

 

FJ-tka to nie jest świeżt sprzęt ale jest solidnie zorbiona i trwała. Dobra na trase we dwoje + bagaż a do najwolniejszych też nie naleeży. Ten sami silnik jest w JXR 1200 która ciśnie ostro jak na naked`a. Raczej sie nie znudzi szybko bo jest moto na co dzien jak i na wakacje.

 

 

Na co dzień, latając po miescie, parkingach moze byc troche za ciezkawy i za duzy :crossy: co innego na trase i wakacje !

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, Sport czy turystyk, na to pytanie w sumie sam nie znam odpowiedzi. Raz tylko przejechałem się na GPZ1100, stary turystyk, nawet fajnie się jechało. Nie mam żadnego porównania, dopiero będę jeździł za motorkiem i porównywał, który bardziej mi pasuje. Co do mocy to myslę, że lepiej kupić większy silnik min 750 gdyż po pierwsze będzie mniej wyżyłowany, po drugie nie znudzi się tak szybko gdyż dostatek mocy będzie. CBR podobają mi się bardzo. Tylko chodzi mi o to, który ze sportowych motocykli jest najmniej awaryjny. Jeżeli chodzi o serwis to będę się starał we własnym zakresie gdyż majsterek jestem. Czy to prawda, ze Kawasaki bardziej się psują? Gdzie w województwie mazowieckim, są jakieś giełdy motocyklowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

min 750 gdyż po pierwsze będzie mniej wyżyłowany, po drugie nie znudzi się tak szybko gdyż dostatek mocy będzie.

 

Bardzo dziwne podejscie do sprawy... widze, że jest coraz wiecej ludzi, ktorzy lecą tylko na moc...

 

prosta 14 tys obrotów.... zakręt max po hamulcach i 30 km/h trzymając wcisniete sprzeglo ?

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu wyliczyłeś to nie wiem czego jeszcze brakuje, chyba szlif cylindrów. Miałem jak większość kilka sprzętów i takich kosztów nigdy nie widziałem, taki sprzęt chyba by już nie jeździł.A w cenie którą podałeś moim zdaniem doskonale mieści się Suzuki Bandit 600. I napewno tej całej listy byś w nim nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ile procent?mysle ze na 60,70 oczywiscie na miescie w gre wchodzi tylko 1 i 2 bieg:)Poza tym motorek ma rozmairy klasy 600 waży 180 kg wiec jest bardzo poręczny na miasto.

 

na prostej 70 % czy na ostrych winklach ? jak na zakrętach wyciskach 70 % na takim silniku to Cie podziwiam.

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ray jak ktos lubi ostrzejszą jazde kupuje ściga jak ktoś lubi spokojnie kupuje turystyka lub chopera albo simsona:)kazdy musi sobie sam odpowiedziec czego bedzie wymagał od swojej maszynki i jak ma zamiar jezdzic Ja lubie taka jazde i kupiłem taki motor,mysle ze to był udany zakup i jestem z niego zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ray jak ktos lubi ostrzejszą jazde kupuje ściga jak ktoś lubi spokojnie kupuje turystyka lub chopera albo simsona:)kazdy musi sobie sam odpowiedziec czego bedzie wymagał od swojej maszynki i jak ma zamiar jezdzic Ja lubie taka jazde i kupiłem taki motor,mysle ze to był udany zakup i jestem z niego zadowolony

 

Ja tez lubie ostrzejsza jazde i nie mam sciga tylko Horneta :icon_mrgreen: no i nie odpowiedziales na moje pytanie..... i co widzisz pod pojeciem ostra jazda ? winkle czy proste ?

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie też to czy ten motor nie znudzi mi się szybko i czy nie jest to zbyt średniowieczna maszynka, jeżeli chodzi o wygląd i technologie, np.w Kawasaki już dawno stosowali wtrysk paliwa a tu są gaźniki. Rozumiem, że jak sie ma wtrysk paliwa to układ paliwowy ma się już z głowy (...)

 

ech, skasował mi się post, piszę 2x...

 

teksty z "nudzeniem się" 125KM maszyny zostaw sobie na forum ścigacza, a nie do poważnej rozmowy :icon_mrgreen:

 

dwa: twój wiek + fakt jazdy praktycznie tylko na mz-ce (nie umniejszając nic mz-ce) sugerują raczej niewielkie doświadczenie. fj-ta może być dla ciebie za silna i za ciężka. zastanów się jeszcze nad tym dobrze. chłopaki dobrze mówią: bandit albo coś w tej klasie byłoby znacznie lepszym pomysłem, jeśli nie najlepszym

teraz: dobry IMHO opis fj1200 był w styczniowym śm

 

najważniejsze: poza pomysłami stawiania na kółko nie napisałeś, do czego ten motocykl ma służyć. fj nie jest dobrym wyborem do jazdy na co dzień i udawania kaskadera, natomiast do dalekiej turystyki w 2 osoby - jak najbardziej. nad tym też się zastanów

 

a propos wtrysku: jeszcze całkiem niedawno gaźniki miała większość motocykli, dopiero norma euro 3 je wyrżnęła. nie jest to więc żaden wyznacznik

 

i w ostatnim słowie: pamiętaj, że im motocykl ma większy silnik, tym zasadniczo droższy w zakupie i utrzymaniu. za te pieniądze możesz mieć młodszą maszynę klasy 600ccm, która na dodatek będzie pewnie bardziej dla ciebie odpowiednia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...