Skocz do zawartości

Kawasaki Zephyr


raficul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Mam problem mam 15 letniego zephyra.i podczas Jazdy gdy nim troszkę poszaleje po pewnym czasie motor tak jakby nie dostawał energii na świece poprostu Gaśnie, nie wiem co się dzieje. ale po chwili daje na ssanie odczekam chwilke i mogę dalej jechać. prosze czy ktoś wie co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musial bys mu zrobic przegladzik , nowe swiece i czyszczenie, regulacja + synchro gaznikow

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio odkręciłem i wyczyściłem odstojniki paliwa (w komorach pływakowych) w moim Zefirze, było w nich pełno rdzawego osadu, Spróbój, może to pomoże, można to samemu zrobić. no i przede wszystkim sprawdź drożność kranika, przewodu paliwowego, i filtru paliwa. pozdro. wpadnij kiedyś na Polibude Kawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio odkręciłem i wyczyściłem odstojniki paliwa (w komorach pływakowych) w moim Zefirze, było w nich pełno rdzawego osadu, Spróbój, może to pomoże, można to samemu zrobić. no i przede wszystkim sprawdź drożność kranika, przewodu paliwowego, i filtru paliwa. pozdro. wpadnij kiedyś na Polibude Kawą.

Oczywiście że kiedyś wpadne może jeszcze w lutym. ale jeszcze was zapytam czy paliwo ma jakieś znaczenie??. bo kiedy zatankowałem 98 na orlenie to problem ten automatycznie zniknoł Pozdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że kiedyś wpadne może jeszcze w lutym. ale jeszcze was zapytam czy paliwo ma jakieś znaczenie??. bo kiedy zatankowałem 98 na orlenie to problem ten automatycznie zniknoł Pozdr..

Nooo to to jest bardzo dziwne, albo bardzo niepokojące. Liczba oktanowa określa tylko odpornośc paliwa na samozapłon (spalanie stukowe).Energetycznie 91 i 98 mają taką samą wartość. Także albo to efekt placebo :crossy: , albo może masz za dużo nagaru? Rozgrzany silnik może powodować spalanie stukowe, a to może powodowac spadek mocy, ale w sumie nie powinno powodować gaśnięcia. Z drugiej strony, jak odczeka chwilę i jedzie, to znaczy że ostygł i mu pomogło. I zalanie wachą odporniejszą na detonację i poprawa... TEORETYCZNIE coś takiego mogło by być, ale to mi się wydaje "wydumane", zwłaszcza w zimie. W końcu zephyr chłodzony powietrzem.

Ja bym najpierw obstawiał zanieczyszczony układ paliwowy. Jak nie, to spróbuj zajrzeć przez otwór świecy do cylindra - dobrzy mechanicy mają takie endoskopy. Kto wie?.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym paliwem, jak zalałeś 98 to nie wiem, może przepchało gdzieś syf układu paliwa. Może powinienieś dać gaździory do regulacji. Spytaj poprzedniego właściciela czy dawał je kiedyś do regulacji.

 

A moto ci "muli" i gaśnie w trakcie jazdy, czy na postoju, na biegu jałowym (luz)? Jak na luzie, to może masz za małe obroty silnika. W Zefirze powinny byś ustalone na poziomie 1200-1300. Po lewej stronie gażników masz czarne pokrętło i nim się reguluje obroty. Kręcąc pokrętłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara podnosisz obroty, przeciwnie do ruchu- obniżasz je. Pamiętaj, że obroty powinno się ustawiać na ciepłym silniku.

 

sprawdź w układzie paliwa:

 

-odpowietrzenie zbiornika paliwa

 

-drożność kranika (najlepiej zdejmij bak i wykręć kranik, przeczyść go), może się przytyka. W kraniku są 2 rurki wychodzące do środka baku, pokryte drobną siateczką. W mojej Kawie te ruki wypadły z kranika. Może tobie też wypadły i przytkały go.

 

-drożność filtru paliwa

 

-możesz jeszcze wykręcić gaźniki i wyczyścić odstojniki paliwa w komorze pływakowej, ale jest przy tym trochę zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...