afish Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witam Chcialem was drodzy forumowicze zapytac co lepiej waszym zdaniem kupic mazde 626 rocznik okolo 92-95czy vw Passat b3 rocznik 90-93 ??W obu autkach bedzie podobny silnik bo 1.8 .Chcialem poznac opinie co sie bardziej psuje i co dłuzej moze wytrzymac ....Ogólnie wszystko na temat tych autek mnie interesuje .. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TZR125 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 (edytowane) Witam Chcialem was drodzy forumowicze zapytac co lepiej waszym zdaniem kupic mazde 626 rocznik okolo 92-95czy vw Passat b3 rocznik 90-93 ??W obu autkach bedzie podobny silnik bo 1.8 .Chcialem poznac opinie co sie bardziej psuje i co dłuzej moze wytrzymac ....Ogólnie wszystko na temat tych autek mnie interesuje .. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi Passat jak wiadomo jest wytrzymały i są do niego tanie czesci :icon_mrgreen:A co do mazdy : równie wytrzymała jak passat, moze dynamiczniejsza , ale drogie częsci :buttrock:pozdro. Ale i tak bym wybrał mazde ;p Edytowane 24 Stycznia 2008 przez TZR125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 (edytowane) ja bym chyba mazde wybral , chociaz ojciec jezdzi B4 VR6 automat :icon_mrgreen: - strasznie taczkowate auto i te zegary ze wskaznikami na diodach jak w golfie 1 :buttrock: - chociaz nie psuje sie , poza czujnikami ABS-u kolo tarcz cham. , ale to normalne z wiekiem w tych autach , sa msilnik 1.8 jest trwaly ale zarloczny - kolezance w goilfie 3 automacie palil nawet ok 10/100 km przy tym byl mulasty - ja bym szukal 2.0 albo 2.8 VR6 bo przy tej budzie to naprawde nie odczujesz wiekszego spalania zato bedzie dynamiczniejszy. Edytowane 24 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cerber666 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 ja mam b3 tylko 1.8 silniczek jak narazie leje tylko paliwko i nic wiecej mnie nie interesuje:)czesci rzeczywiscie sa za grosze z tego co sie orientowalem no i w środku strasznie dużo miejsca polecam paska a co do mazdy to wiadomo słabsza blacha i wiecej elektroniki czyli wiecej problemów:)jak chcesz to bede sprzedawał swojego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 a ma albo mial ktos moze jeden z w/w samochodów w dieslu ?? bo tak mi przyszedl pomysl ze moze by sie oplacalo kupic diesla ?? Jesli passat to w dieslu silnik 1,6 czy 1,9 ?? ten mniejszy ma podobno wiecej KM moze ktos sie wypowie w tym temacie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 (edytowane) cos forum szwankuje ;/ Edytowane 26 Stycznia 2008 przez afish Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 (edytowane) witam posiadam passata b3 1,9 w dislu pali coś koło 6,5 litra mieszanego cyklu ale w trasie przelotowa non stop 120 praktycznie,w mieście też zdarza sie przypałować po obrotach od czasu do czasu. Paskiem nawinołem około 7 tys w 4 misiace i w sumie miałem 1 problem z elektryka szyb ponieważ głosnik mi sie zaklinował i kurcze połamało sie takie cuś metalowe hehe zaraz po kupnie padło koło zamachowe ale było stare i juz wyjechane a tak w sumie to leje ropke + niestety troszke oleju i jest kultura . Komforcik jest spoko czesto jeżdze zapakowanym z pasażerami i raczej nikt nie nażeka a wrecz przeciwnie miejsca jest od groma mam sedana .Moc 1,9 jest odpowiednia do przemieszczania sie tego samochodu moze tak bez aspiracji sportowych ale wrazie czego mozna zawsze wieksza turbo włożyć interculer + podkrecić na paliwie + ciśnieniu nie taki wielki koszt a mozna miec i 120 koni dzieki temu heh . Ogólnie polecam z seryjnego silniczka wycisnołem 165km/h i myśle ze jeszcze troszke by sie podciagnał spokojnie tylko prosta sie kończyła i jakos samochody z przodu zaczeł y sie za szybko przybliżać hehe . Ogólnie polecam samochód , trasy po 700 km to dla niego nic i dla kierowcy też nie robi w nim wiekszego wrazenia ponieważ jest komfortowy zawsze mnie wozi i przywozi praktycznie skad chce zwiedziłem nim słowacje ostatnio raz wtygodniu robie 250 km dziennie i naprawde mam do niego zaufanie :) jeżeli masz jeszcze jakies pytania to pisz odpowiem z miłą chęciał :) (co do spalania da sie zejść niżej dużo niżej ale po co sie aż tak taszczyć :icon_mrgreen: ) Edytowane 26 Stycznia 2008 przez bols2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 zastanawiam sie cigle i ciezko mi zdecydowac miedzy tym pasatem i mazda .. Mazde raczej bralbym w benzynie + gaz bo "podobno" diesle sie sypia mocniej ... Jesli zdecydowalbym sie na passata to mialbym problem czy benzyna + gaz czy 1.9 TD ( tak apropo czemu 1,6 w passacie w TD jest mocniejszy niz 1,9 ) ??Za passatem przemawia bagaznik (kombi) tansze czesci, w mazdzie silnik chyba jest fajniejszy i troche mocniejszy ale czesci drogawe ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Kumpel ma mazde 2.0 benzyna, już z porządnym przebiegiem i zaczyna mu się sypać. Ostatnio kupił 2-gą coby silnik przełożyć. Szczegółów nie znam po za tym, że ostatnio narzeka (wcześniej wychwalał pod niebiosa) :clap: A w rodzinie mam passata, co prawda b4 1,9tdi, ale znacznie się nie różnią. Mi bardzo fajnie się jeździ, przyjemny samochód, bardo wygodny (a niski nie jestem). Każdy wsiadający do niego doznaje szoku, że pojemny jest. Wiozłem już nim szafe 2-dzwiową bez rozbiórki, biórko pod kompa + 2 małe krzesła i 4 osoby, albo simsona w całośni.... :biggrin: Spalanie dość niskie w td, a w tdi bajka - 5l w trasie. Ale td ładniej chodzi jeżeli chodzi o kulturę pracy :icon_eek: Od lutego Ojciec go ma, kupiliśmy w Niemczech (zachodnich) z prywatnego ogłoszenia, przebiegu teraz ma ciut ponad 190kkm, z czego ponad 20kkm u nas. Z usterek to poszedł czujnik abs-u w kole, co jest ponoć częstą usterką w paskach. Do wad też można zaliczyć legendarne zamarazające zamki VW. Jak raz otworzyłem drzwi rano po wilgotnej i mroźnej nocy to zamknąć mogłem dopiero po 4-ech km :banghead:, albo jak było -20 to po wyjściu z kauflanda chuchaliśmy na zamki coby drzwi otworzyć :clap: Trasy były i ponad tysiąc km za raz, bez zmęczenia. Kupując w Polsce, szczególnie niedaleko granicy te samochody mogą mieć nawinięte kilka razy tyle, co na liczniku z powodu częstych wyjazdów na wschód po rope :icon_razz: O, właśnie, przy odpowietrzonym zbiorniku i spokojnej jeździe mamy zasięg podchodzący pod 2tys. km :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 wlasnie tego sie boje ze mazda zacznie sie sypac bo to nie mlode juz autko .. w gre wchodzi rocznik 92-95 zalezy jak kto cene poda ale wszystkie maja przebieg kolo 200 tys tak wiec ciezko powiedziec na co sie trafi ... Passaty podobno mozna za grosze naprawiac ( przynajmniej taniej niz mazde) i silniki tez podobno długowieczne ;] Ale wiem jak jest z tym podobno dlatego wole zapytac ;] ;];]Passat z tych samych roczników co mazda pewnie bedzie mial wiekszy przebieg .. no i pozostawalby dylemat .. gaz czy ON ;/ Ciezka sprawa jak dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Kupić dobrą 626 i nie patrzeć w stronę VW. W tym japońcu podstawą jest 2.0, kulturą pracy przewyższający o kilka klas 4-cylindrowce VW. Drogie są tylko w zasadzie amortyzatory i części blaharskie. W silniku jedynie padają przy dużych przebiegach kompensatory (tzw szklanki), ale to zależne od klasy oleju oraz przewody zapłonowe należy wymienić na nowe, markowe co pięć lat. Na korzyść paska przemawiają jedynie dwie rzeczy, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne i części dostępne na każdym szrocie, chociaż obecnie używane są droższe od tych nowych w sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 tak wlasnie sie sklaniam ku mazdzie .... tylko wiekszosc jest z silnikiem 1,8 .... M a D a F a K a- pisales o silniku 2,0 .. wiesz moze czym sie róznią te dwa silniki : 1,8 i 2,0 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Stanowczo japończyka. Grupa VW ma wziecie u złodzieji, silniki w takiej samej techonologii jak lat temu wiele, itp.Częsci do mazdy wcale nie są takie drogie jak się wydaje. Przebieg 200 tyś nie stanowi problemu jeśli olej jest wymieniany jak trzeba.No i ta niezawodnośc japońców i pozytywna prostota układów elektronicznych, elektrycznych i mechanicznych.Zajmuje się mechanika i elektryką samochodową i wiem co mówie :) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 wiesz moze czym sie róznią te dwa silniki : 1,8 i 2,0 ??Jest to ten sam typoszereg silników (współna baza), podajże 2,0 ma większy skok tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 a ma albo mial ktos moze jeden z w/w samochodów w dieslu ?? bo tak mi przyszedl pomysl ze moze by sie oplacalo kupic diesla ?? Jesli passat to w dieslu silnik 1,6 czy 1,9 ?? ten mniejszy ma podobno wiecej KM Mam obydwa, fakt Mazda z '00. Silnik w VW 1.6 TD 82KM jest, przy regularnym serwisie (olej co 7.5 kkm) nie do zajechania. Obecny przebieg to 400 kkm, buda już się zaczyna sypać a z silnikiem nic, no może troche więcej dymi niż po zakupie czyli po przejechanych 300 kkm. Jednyny element regularnie wymieniany to świece żarowe, co 2 lata komplet bo padają mimo montowania markowych. Po za tym lać paliwo (zawsze < 6 l/100 km) i tyle.Mazda to inna bajka, silnik 2.0 DiTD może troche dynamiczniejszy ale po za tym żadnych zalet. Przy przebiegu 140 kkm do wymiany wałek rozrządu bo się wytarł - stały numer tych silników. Padają pompy wtryskowe DENSO, naprawa to koszt > 3000 PLN. Samochód przyjemny, dobrze się nim jeździ (dlatego go naprawiłem a nie wypchnąłem miny), ale wrażliwiy na serwis i paliwo. No i Mazdę łatwiej wyrwać z lepszym wyposażeniem. I jeszcze jedno, co już ktoś wspomniał, Passaty niezależnie od rocznika są chodliwe.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.