WIETO Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ciekawy jestem jak podano fabryczny kąt wyprzedzenia zapłonu dla URALA, a szczególnie jaka odległość tłoka do GMP w której ma przeskoczyć iskra. Bo nawet na forum jest na ten temat duża rozpietość zdań. I gdzie się nie czyta to tysiąc teorii na ten temat jedni mówią 9,5-10,5 mm (książąda Dmowskiego) inni podają 7,96 (Prameti) inni jescze co innego. A ciekawe co na to fabryka, może ktoś ma te dane fabryczne. Ja zawsze ustawiałem na znakach na kole i chodzi dobrze. Będę musiał zdjąć głowicę i z ciekawości zmierzyć jaka u mnie jest odległość tego wyprzedenia i ciekawe czy będzie taka sama jak zaleca fabryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ciekawy jestem jak podano fabryczny kąt wyprzedzenia zapłonu dla URALA, a szczególnie jaka odległość tłoka do GMP w której ma przeskoczyć iskra. Bo nawet na forum jest na ten temat duża rozpietość zdań. I gdzie się nie czyta to tysiąc teorii na ten temat jedni mówią 9,5-10,5 mm (książąda Dmowskiego) inni podają 7,96 (Prameti) inni jescze co innego. A ciekawe co na to fabryka, może ktoś ma te dane fabryczne. Ja zawsze ustawiałem na znakach na kole i chodzi dobrze. Będę musiał zdjąć głowicę i z ciekawości zmierzyć jaka u mnie jest odległość tego wyprzedenia i ciekawe czy będzie taka sama jak zaleca fabryka.W oryginalnej, rosyjskiej instrukcji do Urama M63 wartość położenia tłoka przed GMP wynosi 9,5-10,5 mm (str.39 rok wydania nieznany). W instrukcji Urala M67 (wydanie z 1990 r) jest tylko informacja sprawdzeniu punktu zapłonu wg znaku umieszczonego na kole zamachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Jedno jest pewne te wyprzedzenie zaplonu podane w mm tloka przed GMP - to jest wyprzedzenie maxymalne :icon_question: Ja tam nigdy nie ustawialem zaplonu na suwmiarke, tylko wg znakow z kola zamachowego. Zreszta po co cudowac z tym maksymalnym wyprzedzeniem, skoro Ural statyczne wyprzedzenie ma kolo 0st (czyli punkt GMP) :icon_question: Wg mnie maksymalne wyprzedzenie w Uralu jest mniej wiecej takie jak podaje Prameti, a te 9,5-10,5 nie wiem czy czasami nie dotyczy dolniaka - ale oczywiscie moge sie mylic - skoro oryginalna literatura tak podaje to moze i tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIETO Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Wczoraj przy okazji regulacji zaworów zdjałem głowicę i z ciekawości zmierzyłem tę odległość. U mnie w momęcie pokrywania się znaku zaponu na kole zamachowym tłok ma odległość od ZZ 8,6 mm. Nic nie zamierzam kombinować z tym ustawieniem, bo URAL ciągnie super, pomimo, że automatyczny przyspieszacz zapłonu nie jest już pierwszej młodośći i ma powyciągane sprężynki. Ale skoro chodzi dobrze to widocznie nie ma sensu go wymieniać. Nowy jezdzi w koszu, w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 No to chyba 7,96mm Prametiego jest OK. To 8,6mm u Ciebie moze byc wynikiem tego ze np tlok przy gmp nie dochodzi do konca cylindra - gruba uszczelka pod cyl, lub tloki np z CC (czy mierzyles moze to i odjales od wyniku uzyskanego przy max wyprzedzeniu ?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.