Skocz do zawartości

wyprzedzenie zapłonu URAL


WIETO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy jestem jak podano fabryczny kąt wyprzedzenia zapłonu dla URALA, a szczególnie jaka odległość tłoka do GMP w której ma przeskoczyć iskra. Bo nawet na forum jest na ten temat duża rozpietość zdań. I gdzie się nie czyta to tysiąc teorii na ten temat jedni mówią 9,5-10,5 mm (książąda Dmowskiego) inni podają 7,96 (Prameti) inni jescze co innego. A ciekawe co na to fabryka, może ktoś ma te dane fabryczne. Ja zawsze ustawiałem na znakach na kole i chodzi dobrze. Będę musiał zdjąć głowicę i z ciekawości zmierzyć jaka u mnie jest odległość tego wyprzedenia i ciekawe czy będzie taka sama jak zaleca fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak podano fabryczny kąt wyprzedzenia zapłonu dla URALA, a szczególnie jaka odległość tłoka do GMP w której ma przeskoczyć iskra. Bo nawet na forum jest na ten temat duża rozpietość zdań. I gdzie się nie czyta to tysiąc teorii na ten temat jedni mówią 9,5-10,5 mm (książąda Dmowskiego) inni podają 7,96 (Prameti) inni jescze co innego. A ciekawe co na to fabryka, może ktoś ma te dane fabryczne. Ja zawsze ustawiałem na znakach na kole i chodzi dobrze. Będę musiał zdjąć głowicę i z ciekawości zmierzyć jaka u mnie jest odległość tego wyprzedenia i ciekawe czy będzie taka sama jak zaleca fabryka.

W oryginalnej, rosyjskiej instrukcji do Urama M63 wartość położenia tłoka przed GMP wynosi 9,5-10,5 mm (str.39 rok wydania nieznany). W instrukcji Urala M67 (wydanie z 1990 r) jest tylko informacja sprawdzeniu punktu zapłonu wg znaku umieszczonego na kole zamachowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne te wyprzedzenie zaplonu podane w mm tloka przed GMP - to jest wyprzedzenie maxymalne :icon_question:

Ja tam nigdy nie ustawialem zaplonu na suwmiarke, tylko wg znakow z kola zamachowego. Zreszta po co cudowac z tym maksymalnym wyprzedzeniem, skoro Ural statyczne wyprzedzenie ma kolo 0st (czyli punkt GMP) :icon_question:

Wg mnie maksymalne wyprzedzenie w Uralu jest mniej wiecej takie jak podaje Prameti, a te 9,5-10,5 nie wiem czy czasami nie dotyczy dolniaka - ale oczywiscie moge sie mylic - skoro oryginalna literatura tak podaje to moze i tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy okazji regulacji zaworów zdjałem głowicę i z ciekawości zmierzyłem tę odległość. U mnie w momęcie pokrywania się znaku zaponu na kole zamachowym tłok ma odległość od ZZ 8,6 mm. Nic nie zamierzam kombinować z tym ustawieniem, bo URAL ciągnie super, pomimo, że automatyczny przyspieszacz zapłonu nie jest już pierwszej młodośći i ma powyciągane sprężynki. Ale skoro chodzi dobrze to widocznie nie ma sensu go wymieniać. Nowy jezdzi w koszu, w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba 7,96mm Prametiego jest OK. To 8,6mm u Ciebie moze byc wynikiem tego ze np tlok przy gmp nie dochodzi do konca cylindra - gruba uszczelka pod cyl, lub tloki np z CC (czy mierzyles moze to i odjales od wyniku uzyskanego przy max wyprzedzeniu ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...