tomasz90skomra Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Stary nie chce się tu kłucić ale jest tak napisałeś Rieju smx, ale: 1 Nawet nie napisałes czy jest to smx 50, smx 125, a może smx 50 pro? Tak więc o serwisówke do rieju w ogóle trudno jak już to do silnika am6 by sie znalazła. 2."Korzystna zmiana' jest pojeciem względnym w tym temacie, koledzy wyżej mysle ci wytłumaczyli, to nie jest tak jak z dietą ze zmienisz na "korzystniejszą" jak chcesz na masie przybrać. 3. Model znasz owszem ale napisz choć pojemność, a ze nie ma serwisówki to dałem ci strone do serwisówek sendy a jak mówisz że to to samo to ściągnij sobie zobacz schematy i wtedy będziesz wiedział. I nie pisz mi że czytać nie umiem, bo się mylisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Kondziureq dokladne podanie modelu, pojemnosci i roku produkcji moto pomaga bardzo we wszelkich dalszych wypowiedziach.Spisanie dokladnych danych dotyczacych elementow o ktorych piszesz ( np ilosci zebow zebatek ), producenta gaznika i jego typu pomaga rowniez.Czym wiecej wiesz o swoim moto, tym bardziej precyzyjne pytanie mozesz zadac, i tym lepsza odpowiedz otrzymasz.Zadawanie pytan bez tej wiedzy troszke mija sie z celem, bo zarowno ty jak odpowiadajacy tylko gdybaja, a nie opieraja sie na faktach.W kazdym razie podstawowe pytanie na ktore najpierw sobie musisz odpowiedziec to czy jezdzac na tym motorku brakowalo ci szybkosci max, czy przyspieszen. Druga rzecz to uswiadomienie sobie ze przelozenia fabryczne sa zwykle dobrym kompromisem miedzy przyspieszeniami a szybkoscia max, i ich zmiana w malym dwusuwie moze doprowadzic do tego ze przyspieszenia sie pogorsza, a silnik i tak nie bedzie wstanie wykrecic sie na najwyzszym przelozeniu z braku mocy.W zwiazku z tym szybkosci max tez nie poprawisz.Sloniu pisal o dobrych doswiadczeniach z przelozeniem 14 / 53, ale czy byl to motocykl tej samej pojemnosci i mocy ?Ty piszesz ze masz przelozenie 13 / 52, ktore ( zakladajac ze to jednakowe motorki ) powinno dawac troszke lepsze przyspieszenia, a nizsza szybkosc max od przelozenia slonia.Najpierw zdejmij zebatki i policz dokladnie co masz, potem sie pytaj.Pamietaj ze zmiana o zab na malej zebatce odpowiada zmianie 3 zeby na duzej. Z powodow wytrzymalosciowych nie powinno sie uzywac przedniej zebatki mniejszej niz 13 zebow. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondziureq Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 zgadzam sie lecz wypowiedzi tez niebyły jednoznaczne.Mam rieju smx 50ccm rocznik 2001 zebatki maja tyle ile pisałem czyli 13/52... słoniu ma motor z tym samym silnikiem pisalismy na gg :) wiec ostatnie pytanie i temat mozna zamknac badz usunac... wiec bardziej korzystniejsze by było zastosowanie 13/52 czy 14/52 :icon_mrgreen:? 1 ząb na przedniej odpowiada 3 na tylniej? czyli zamiast 13/52 miałbym 14/55 byłoby to samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 zgadzam sie lecz wypowiedzi tez niebyły jednoznaczne.Mam rieju smx 50ccm rocznik 2001 zebatki maja tyle ile pisałem czyli 13/52... słoniu ma motor z tym samym silnikiem pisalismy na gg :icon_mrgreen: wiec ostatnie pytanie i temat mozna zamknac badz usunac... wiec bardziej korzystniejsze by było zastosowanie 13/52 czy 14/52 ;)? 1 ząb na przedniej odpowiada 3 na tylniej? czyli zamiast 13/52 miałbym 14/55 byłoby to samo? TAK!!!! jeden zab na przodze odpowiada 3 z tylu tak jak napisal juz moderator a co do zastosowania 13/52 na 14/52 to na takiej zmianie zyskasz na v-max.NIE!! zamisat 13/52 nie ebdizesz mial tego samego co na 14/55.Jeden zab na przedniej daje tyle co 3 na tylniej takze zeby miec tyle samo co na 13/52 mozesz miec 12/55 albo 14/49.Albo mi sie wydaje albo ty to zle zrozumiales i myslisz ze jak dodajesz jeden zab an przodie to msusiz dodac trzy z tyl??A co do tego jak zyskasz i an czym to bierz sobie to przekaldaj na rower jak amsz przerzutki np jak amsz z przodu iweksza to szybciej jedziesz i a jak mniejsza to wolniej a z tylu znowu jest odwrotnie jak ejst mniejsza to szybciej jedzie a jak wieksza to lepsze przyspieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondziureq Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 (edytowane) KUBAS dobrze zrozumiałem wiem juz o co chodzi hihihi tylko teraz sie zastanawiam bo to zalezy tez od obrotów silnika i jak np jest 14z z przodu szybciej sie wkreca na obroty niz na 13z i mozna wiecej wycisnac nawet na v-maxie bo beda wieksze obroty... (przynajmniej pisze tak w jakims topicu na forum) czy ktos z forum próbował obydwu zastosowan? Edytowane 20 Stycznia 2008 przez kondziureq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 A ja bym tam na twoim miejscu nie kombinował z zębatkami. Chyba ze masz za maly vmax to zmień na prędkość a jak chcesz uprawiać stunt albo jazdę terenową to przyspieszenie a jak nic z tego to nie kombinuj tylko ciesz sie z jazdy. P.S chłopak założył temat po to by sie poradzić a nie po to byście sie kłócili czego nie napisał a co napisał :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Nie no nikt się nie kłóci wymiana zdań i poglądów musi zawsze jakaś być. Kondziureq weź też pod uwagę, że jak przesadzisz z zębatkami i założysz na v-max'a np. za dużo z przodu to nie zawsze jest tak, że silnik ci wyrobi (nie po każdym terenia da się jechać rowerem na przełożeniu 3-8), myśle, że wiesz o co mi chodzi :icon_rolleyes:. Ale jeżeli jesteś pewien, że silnik ma wystarczająco mocy żeby podołał i naprawdę tego chcesz to w sumie możesz sobie wymienić zębatki. Taka ta moja wypoweidz toche, Adam już to napisał tylko chciałem rozjaśnić. Osobiście jakbym miał taki typ moto jak ty masz to bym nie kombinował bardzo z prędkościami bo nie do tego zostało stworzone, tylko bym zaszalał sobie częściej w lesie (uwaga na pułapki!!!), ale no coż wiem z doświadczenia ze po drogach publicznych tak czy innaczej trzeba jeździć. Reszta to już tylko i wyłącznie twoja decyzja. :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondziureq Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 (edytowane) dziekuje za pomoc chyba zostawie takie jakie sa pobawie sie w tuning optyczny i w tuning mechaniczny (dysze), wszystko dobrze przeczyszcze i wyreguluje. Mysle ze jak to zrobie moto powinno zyskac na mocy. Pozdrawiam temat do zamkniecia. Edytowane 21 Stycznia 2008 przez kondziureq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi