Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem w EXC 125


piterq1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Którą świece wybrać

iryd - NGK BR9EIX

czy

Platyna - NGK BR9EVX

obecnie mam NGK BR8EG, a producent zaleca, którąś z tych w/w.

 

2. Mam problem ze ssaniem. Gdy je podniosę do góry(przed opaleniem, zimny silnik) to nie zawsze chce zostać w tej pozycji tylko opada na dól, a gdy już zostanie to zaraz po odpaleniu również opada i silnik po chwili gaśnie, muszę trzymać ssanie sam bo inaczej nie daje rady. Co jest tego powodem?

 

3. Chcę wyregulować gaźnik, gdyż moto przerywa przy górnej partii obrotów(stało się tak po wymienie nicasilu i tłoka) świeca test mokra i czarna, a jak czytałem to powinna mieć kolor brunatny i być sucha. Teraz pytanie która śruba jest od czego i kręcąc w którą stronę co się zmienia.

Pod linkiem zdjęcie gaźnika.

http://img218.imageshack.us/my.php?image=dsc00332ba8.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to zdjęcie? Jakbyś uchwycił tekst po angielsku to można by było przetłumaczyć. O ile mi wiadomo to zazwyczaj coś w stylu śruby 2 jest od składu mieszanki na niskich obrotach a 1 jest od położenia przepustnicy po puszczeniu gazu ale tutaj dziwnie to wygląda, nie wiem. W każdym razie w górnej partii obrotów znaczenie ma tylko rozmiar dyszy i ustawienie iglicy a nie regulacja śrubkami. Spróbuj dać iglicę o jeden poziom wyżej.

Edytowane przez SuleY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruba nr1 wyglada mi na regulacje powietrza na wolnych a nr 2 na regulacje obrotow ( unosi i opuszcza przepustnice ).

W twoim wypadku zmierzyl bym cisnienie sprezania na cieplym silniku i jezeli wszystko jest dobrze podniosl iglice o zabek. Najpierw dla pewnosci zrobil bym probe na obrotach max 2 bieg 10 min, potem zgaszenie bez schodzenia z obrotow, ostudzenie i sprawdzenie koloru swiecy. Jezeli dalej czarna i mokra to rowniez wymiana dyszy obrotow max o jeden stopien w dol.

Czy napewno wszystko jest dobrze z podawaniem oleju ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Chcę wyregulować gaźnik, gdyż moto przerywa przy górnej partii obrotów(stało się tak po wymienie nicasilu i tłoka) świeca test mokra i czarna, a jak czytałem to powinna mieć kolor brunatny i być sucha. Teraz pytanie która śruba jest od czego i kręcąc w którą stronę co się zmienia.

Pod linkiem zdjęcie gaźnika.

[url=]http://img218.imageshack.us/my.php?image=dsc00332ba8.jpg[/url]

 

Pozdrawiam

1. - skład mieszanki

2. - wolne obroty (wkręcając zwiększasz obroty)

Nie pamiętam w którą stronę się kręciło skład mieszanki aby zubożyć, jak wrócę do domu to sprawdzę bo mam taką fajną instrukcję Boyesen jak ustawiać gaźnik.

Ale zmień najpierw świecę (najlepiej na jakąś zwykłą na próbę), bo to też objaw padającej świecy.

Edytowane przez Modest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nową świece, NGK BR9EVX i wydaje mi się że teraz jest ok, nie miałem bardzo gdzie przetestować, ale jak leciałem asfaltem na drugim biegu przy pełnych obrotach nie zauważyłem aby przerywał, ale jeszcze się okaże w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...