Skocz do zawartości

Apollo AGB Orion 27


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam cross-a http://i16.tinypic.com/6xui63t.jpg (marka i model tak jak w temacie) i chciałbym dowiedzieć się co zrobić aby móc zamontować w nim oświetlenie. Mam już lampy tylko co dalej? Motor był już u elektryka który można powiedzieć wyciągnął prąd z silnika... Niby wszystko co potrzeba do podłączenia oświetlenia, ale jest jeden mały szczegół... Napięcie na niskich obrotach wynosi 12V, ale gdy wkręci sie go na maxymalne obroty miernik pokazuje zbliżoną wartość do 24V ;/ Tylna lampa LED jakoś sobie daje rade z takim napięciem. Problem jest tylko z przednią lampą, ponieważ żadna żarówka 12V tego nie wytrzymuje, w końcu to jest oczywiste... W dodatku nie są to jakieś zwykłe żarówki, tylko halogenowe (często montowane i używane w zabudowie kuchni domowych). Gdy podłączyłem do niego żarówkę z TIR-a 24V jest ok, ale tylko gdy przełącznik jest włączony na światła drogowe, a gdy zmienię na pozycje mijania to przy większych obrotach nie wytrzymuje tego (jedno włókno "mijania" przestaje świecić) Czyli można powiedzieć że prąd jest jeszcze większy niż 24V...;/ Najgorsze jest to że nie ma do tego cross-a choć pół schematu... Może ktoś miał podobny problem, lub zna się troszkę na elektronice i będzie miał ochotę mi pomóc, to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qp najprostszy regler od kaszla czy poldka , masz tam 2 albo 3 wejscia i 2 wyjscia z tego co pamietam

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zaczac od tego co rozumiesz przez "wyciagniecie pradu z silnika" ???

Dowiedz sie od elektryka najpierw co ci zrobil, tzn czy w trakcie "wyciagania" tego pradu zatroszczyl sie o jego wyprostowanie, tzn czy masz zalozony prostownik. Jezeli tak to moze warto go zamienic na typowy jednofazowy ( bo sadze ze taki masz alternator ) regler obejmujacy prostownik i regulator w jednej obudowie. Wowczas napiecie pradu bedziesz mial ograniczone do 14.5V i skoncza sie klopoty z zarowkami.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motocykl to raczej crossówka tylko i wyłącznie z wyglądu. Jednak jeśli ma zapłon jak typowa crossówka to może być ciężko, ponieważ z tego co mi wiadomo w crossach nie ma cewki odpowiadającej za oświetlenie. Ludzie, którzy chcą sobie takowe zamontować po prostu zmuszeni są kupić akcesoryjny zapłon.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zielorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qp najprostszy regler od kaszla czy poldka , masz tam 2 albo 3 wejscia i 2 wyjscia z tego co pamietam

 

Co ty chłopie piszesz? :lalag:

Co wspólnego z motocyklowym alternatorem z magnesami trwałymi ma regulator z poloneza czy 125p?

Kompletnie nic poza tym , ze i to i to jest urządzeniem elektrycznym . Jak nie masz pojecia to nie wprowadzaj ludzi w błąd. :icon_mrgreen:

 

Najprostszym regulatorem napięcia w takim wypadku będzie zakup reglera stosowanego w chińskich skuterach czy quadach. Warunkiem jego zastosowania jest to , aby z prądnicy wychodziły dwa przewody zasilajace od cewki napięciowej , a nie masa i zasilanie.

Jesli jest 1 przewód to aby nie paliło żarówek trzeba zastosować je o takiej mocy , by występował założony przez konstruktora spadek napięcia . Zobacz dokładnie co pisze na prądnicy , jakie napięcieoraz moc i napisz tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc ja sie na tym kompletnie nie znam, mogę ściągnąć magneto, porobić fotki może wtedy ktoś coś bedzie wiedział... Wiem jedno. Powiedziano mi że jak będę chciał założyć regulator napięcia muszę do tego mieć prostownik i dopiero akumulator. Ale także nie wiadomo czy to wszystko zdałoby egzamin, ponieważ zależy to od rodzaju iskrownika. Gdy coś by niezpasowało to pozbyłbym sie w krótkim czasie modułu... Myślałem o takim rozwiązaniu: kupnie reduktora napięcia takiego http://allegro.pl/item291367339_hit_redukt...rnica_16_a.html . Myślicie że to mogłoby zadziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie

 

Napięcie zasilania 22 - 28 V

 

a Ty 22V osiagniesz przy b wysokich obrotach jedynie. Jesli 22V jest napieciem progowym pracy tego urzadzenia, to do momentu uzyskania napiecia 22V nie bedziesz mial zadnego napiecia wyjsciowego...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...