dawidziorrr Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Witam. Posiadam cross-a http://i16.tinypic.com/6xui63t.jpg (marka i model tak jak w temacie) i chciałbym dowiedzieć się co zrobić aby móc zamontować w nim oświetlenie. Mam już lampy tylko co dalej? Motor był już u elektryka który można powiedzieć wyciągnął prąd z silnika... Niby wszystko co potrzeba do podłączenia oświetlenia, ale jest jeden mały szczegół... Napięcie na niskich obrotach wynosi 12V, ale gdy wkręci sie go na maxymalne obroty miernik pokazuje zbliżoną wartość do 24V ;/ Tylna lampa LED jakoś sobie daje rade z takim napięciem. Problem jest tylko z przednią lampą, ponieważ żadna żarówka 12V tego nie wytrzymuje, w końcu to jest oczywiste... W dodatku nie są to jakieś zwykłe żarówki, tylko halogenowe (często montowane i używane w zabudowie kuchni domowych). Gdy podłączyłem do niego żarówkę z TIR-a 24V jest ok, ale tylko gdy przełącznik jest włączony na światła drogowe, a gdy zmienię na pozycje mijania to przy większych obrotach nie wytrzymuje tego (jedno włókno "mijania" przestaje świecić) Czyli można powiedzieć że prąd jest jeszcze większy niż 24V...;/ Najgorsze jest to że nie ma do tego cross-a choć pół schematu... Może ktoś miał podobny problem, lub zna się troszkę na elektronice i będzie miał ochotę mi pomóc, to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Sprawdz regulator napiecia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidziorrr Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 to byłoby za proste... w ogóle go nie ma! :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Witam Wyglada to na zle dobrany regulator napiecia do alternatora...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 To idz do elektryka niech ci zamontuje regulator napiecia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Na elektryce sie nie znam ale jak jest regulator,czy ma by napiecia to musi byc akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 kup i zamontuj regulator napiecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 qp najprostszy regler od kaszla czy poldka , masz tam 2 albo 3 wejscia i 2 wyjscia z tego co pamietam Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Trzeba zaczac od tego co rozumiesz przez "wyciagniecie pradu z silnika" ???Dowiedz sie od elektryka najpierw co ci zrobil, tzn czy w trakcie "wyciagania" tego pradu zatroszczyl sie o jego wyprostowanie, tzn czy masz zalozony prostownik. Jezeli tak to moze warto go zamienic na typowy jednofazowy ( bo sadze ze taki masz alternator ) regler obejmujacy prostownik i regulator w jednej obudowie. Wowczas napiecie pradu bedziesz mial ograniczone do 14.5V i skoncza sie klopoty z zarowkami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 (edytowane) Ten motocykl to raczej crossówka tylko i wyłącznie z wyglądu. Jednak jeśli ma zapłon jak typowa crossówka to może być ciężko, ponieważ z tego co mi wiadomo w crossach nie ma cewki odpowiadającej za oświetlenie. Ludzie, którzy chcą sobie takowe zamontować po prostu zmuszeni są kupić akcesoryjny zapłon. Pozdrawiam Edytowane 6 Stycznia 2008 przez zielorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 qp najprostszy regler od kaszla czy poldka , masz tam 2 albo 3 wejscia i 2 wyjscia z tego co pamietam Co ty chłopie piszesz? :lalag: Co wspólnego z motocyklowym alternatorem z magnesami trwałymi ma regulator z poloneza czy 125p?Kompletnie nic poza tym , ze i to i to jest urządzeniem elektrycznym . Jak nie masz pojecia to nie wprowadzaj ludzi w błąd. :icon_mrgreen: Najprostszym regulatorem napięcia w takim wypadku będzie zakup reglera stosowanego w chińskich skuterach czy quadach. Warunkiem jego zastosowania jest to , aby z prądnicy wychodziły dwa przewody zasilajace od cewki napięciowej , a nie masa i zasilanie.Jesli jest 1 przewód to aby nie paliło żarówek trzeba zastosować je o takiej mocy , by występował założony przez konstruktora spadek napięcia . Zobacz dokładnie co pisze na prądnicy , jakie napięcieoraz moc i napisz tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidziorrr Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 szczerze mówiąc ja sie na tym kompletnie nie znam, mogę ściągnąć magneto, porobić fotki może wtedy ktoś coś bedzie wiedział... Wiem jedno. Powiedziano mi że jak będę chciał założyć regulator napięcia muszę do tego mieć prostownik i dopiero akumulator. Ale także nie wiadomo czy to wszystko zdałoby egzamin, ponieważ zależy to od rodzaju iskrownika. Gdy coś by niezpasowało to pozbyłbym sie w krótkim czasie modułu... Myślałem o takim rozwiązaniu: kupnie reduktora napięcia takiego http://allegro.pl/item291367339_hit_redukt...rnica_16_a.html . Myślicie że to mogłoby zadziałać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Niestety nie Napięcie zasilania 22 - 28 V a Ty 22V osiagniesz przy b wysokich obrotach jedynie. Jesli 22V jest napieciem progowym pracy tego urzadzenia, to do momentu uzyskania napiecia 22V nie bedziesz mial zadnego napiecia wyjsciowego... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidziorrr Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 no to klapa... ;) myślałem że to wszystko będzie łatwiejsze, ale gdy kupiłem już lampy i wyrzuciłem troszkę kasy na nie to teraz nie mogę zrezygnować... Pasowałoby jakoś mądrze wykombinować żeby one zaświeciły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Wracaj do elektryka, ktory wyprowadzil Tobie ten prad z silnika, zaplac mu i niech dokonczy robote... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.