mackon4089 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 (edytowane) Witam jestem zobowiązany;)) do wymiany krućów ,a właściwie jednego(ale na sztuki raczej nie sprzedaja) w moim motocyklu- yamaha tt600r rok 2000. Przepatrzyłem oferty różnych internetowych sklepów nphttp://www.motobot.pl/www/str/skl.php?gr=559598 w celu zamowienia krućcow jednak żaden nie oferuje do mojego modelu .Do xt 600 jest pełno i tu mam problem ponieważ silnik ttr600 jest z większa ten sam co w xt i niewiem jakie krućce zamowic z którego modelu/roku???? :icon_mrgreen: Podskocze jeszcze do olka popytać w pon,jednak wpierw prosze was o rade.Pozdrawiam :biggrin: Drugi problem-poważniejszy mam z biegami ,a właściwie z 1 przy przekręceniu więcej niz połowy manetki pierwszy bieg zawsze wyskakuje-mam tak od kupna ,sprzęgło(tarcze) jest ok bo było wymieniane na nowe.Co to może być ?Dodam że z resztąbiegów nie ma najmniejszych problemow Edytowane 5 Stycznia 2008 przez mackon4089 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 co do biegow zwiazane jest to ze sprzeglem klowym wystapujacym na trybach. mowiac prosciej kazdy tryb w skrzyni biegow posiada na bocznej sciance wypustki wyfrezowane tak, ze gdy zasprzegli sie z trybem sasiednim na tym samym walku powstaje sila niejako przyciagajaca te dwa tryby do siebie. wynika to z wyfrezowania tych trybow pod nieco mniejszym katem niz 90 stopni, np 87, no ale mniejsza o detale. u ciebie w moto na trybie odpowiedzialnym za bieg 1 jest to zjechane, wypustki sa wybite. pwodem bylo zle poslugiwanie sie skrzynia biegow lub wadliwa praca sprzegla. pomoc moze tylko rozebranie skrzyni biegow i wymiana dwoch, czasem trzech (kwesta konstrukcji skrzyni) trybow odpowiedzialnych za 1 bieg, warto rowniez wymienic wodzik tego biegu, jesli nosi wyrazne objawy zuzycia, lub ma fioletowy kolor - przypalony ze wzgledu na ciagle wypadanie biegu. i tak jak slusznie zauwazyles - nie ma to nic wspolnego ze sprzeglem, bo to masz nowe. p.s. jest jeszcze opcja, ze rozpadl sie mechanim zatrzaskiwania biegow, ale jest to malo prawdopodobne, gdyz u ciebie zjawisko to wystepuje tylko na 1 biegu, a na innych nie, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 p.s. jest jeszcze opcja, ze rozpadl sie mechanim zatrzaskiwania biegow, ale jest to malo prawdopodobne, gdyz u ciebie zjawisko to wystepuje tylko na 1 biegu, a na innych nie, prawda? Prawda,prawda :wink: Powiedz -droga jest naprawa/wymiana oraz czy jest to skąplikowane? Czy też samemu mozna wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 droga to nie wiem, zalezy jakie masz dojscie do czesci i mechanika. generalnie silnik z ramy i na warsztat. jezeli masz skladany jak kanapke, to sciagasz pokrywy boczne, mise, nastepnie odwracasz do gory nogami i rozpolawiasz. wtedy bedziesz mial skrzynie na widoku. zeby przeprowadzic taka naprawe trzeba miec:1. czas i checi, kase na czesci2. narzedzia3. service manual4. mechanika - jesli nigdy nie grzebales w takich silnikach, to popros kogos, ewentualnie daj komus do roboty. nie chodzi o to, ze nie zrobisz, ale trzeba miec nieco wprawy, zeby ocenic zuzycie elementow, nie zapomniec zostawic czegos w silniku, podokrecac wszystko zgodnie z momentami. co do czesci, z autopsji wiem, ze taniej jest znalezc kompletna uzywana skrzynie biegow, niz szukac konkretnego trybu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 tylko ze wtedy kupujesz kota w worku. Ale owszem czasem lepiej kupic za nieco wieksza kase cala skrzynke ( walki z trybami + wodziki bez obudowy) niz same 2 tryby , mozesz ocenic stan elementow i podjac decyzje czy kupic czy szukac dalej. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 To mnie powaznie zesmuciliście bo myślałem że to tylko wodzik jest do wymiany:(,ale to nadal może byc wodzik-czy sam wodzik jest drogi i trudny do zdobycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 tylko ze wtedy kupujesz kota w worku. Ale owszem czasem lepiej kupic za nieco wieksza kase cala skrzynke ( walki z trybami + wodziki bez obudowy) niz same 2 tryby , mozesz ocenic stan elementow i podjac decyzje czy kupic czy szukac dalej. Ale jeśli masz manuala i mikrometr, możesz pomierzyć zużycie takiej skrzyni, rozebrać tryby z wałków i ocenić też zużycie łożysk Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 To mnie powaznie zesmuciliście bo myślałem że to tylko wodzik jest do wymiany:(,ale to nadal może byc wodzik-czy sam wodzik jest drogi i trudny do zdobycia? nie dosc jasno przedstawilem temat? nauczylem sie tego na zwyklej mz, gdzie dochodzilo do wypadania 3 biegu. mnostwo ludzi rozbierajac skrzynie widzialo spalony wodzik o numerze 010. wniosek - wodzik do wymiany. i wymienialo. po pol roku lub szybciej (kwestia jak dlugo wodzik musial pelnic role, do ktorej nie zostal przeznaczony) problem wracal. dlatego wspomnialem o mechaniku, a nie o kims, kto usuwa skutek, a nie przyczyne. to samo jest w japonii, nie ma tam nic odkrywczego, tylko opiera sie na tym zajwisku przyciagania trybow do siebie. wez dowolny walek z dobrej skrzyni biegow, przesun ku sobie dwa sasiadujace tryby i jedna reka jakby napedzaj jeden tryb, druga symuluj obciazenie na drugim trybie. o piwo, ze nie rozsuniesz trybow. jakby wodzik mial to trzymac, to wspolczuje :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Wodzik to tylko kawalek blachy wyciety ksztaltownikiem za pomoca mlota i nie ma za zadanie utrzymywac kola w jego wlasciwym polozeniu - to zadanie maja sprzegla klowe. Jak one poleca ( a nie jest dosc latwo zauwazyc zuzycie komus kto nie wie o co chodzi ) to zaden wodzik na dluzsza mete nie wytrzyma tego i ulegnie zgieciu lub zuzyciu / spaleniu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 a króćce od xt powyżej 96 roku Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 a króćce od xt powyżej 96 roku QPA powyżej 96-dzięki :D ,a model nieważny -możebyć z xt600e? 7248511 YA TT 600 .... 59X 85-92 komplet .... Made in Japan 165,20 7248511 YA XT 600 .... 43F 84- 86 komplet .... Made in Japan 165,20 7248511 YA XT 600 Z .... 55W 85 komplet .... Made in Japan 165,20 7248529 YA TT 600 E .... 4GV 94- 95 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA TT 600 E .... 4LW 93-98 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 .... 2KF 87-90 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 .... 2NF 87-90 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 E .... 3TB 90-95 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 E .... 3UW 90-95 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 E .... DJ021 99-03 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 Z .... 1VJ 86- 87 2 szt. .... Made in Japan 111,60 7248529 YA XT 600 Z .... 3AJ 88-91 2 szt. .... Made in Japan 111,60 Dziwne jest to że na głowicy jest oznaczenie 2KF co odpowiada xt z roczników 87-90????????? :clap: Które z tych brać?Sory ,ale kiepski ze mnie mechanik.Typowy samouk a nie chce kasy zmarnować i złe kupić :wink: :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 dziwne ze w tak mlodym moto krocce szlak trafil. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 NIe trafił- wyciągałem gaznik do przeczyszczenia i regulacji i poprostu ja go sprawiłem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Wrzuć zdjęcie tego rozerwanego króćca Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 (edytowane) Oto zdjęcia gaznika i tego rozerwanego krućca:(takie miałem na dysku dokładniejsze moge zrobićjutro:) 1 http://bikepics.com/pictures/1139339/ 2 http://bikepics.com/pictures/1139341/ Edytowane 6 Stycznia 2008 przez mackon4089 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.