Skocz do zawartości

Wymiana krućców / skrzynia biegów " moto ttr600"


mackon4089
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem zobowiązany;)) do wymiany krućów ,a właściwie jednego(ale na sztuki raczej nie sprzedaja) w moim motocyklu- yamaha tt600r rok 2000.

 

Przepatrzyłem oferty różnych internetowych sklepów np

http://www.motobot.pl/www/str/skl.php?gr=559598

 

w celu zamowienia krućcow jednak żaden nie oferuje do mojego modelu .Do xt 600 jest pełno i tu mam problem ponieważ silnik ttr600 jest z większa ten sam co w xt i niewiem jakie krućce zamowic z którego modelu/roku???? :icon_mrgreen: Podskocze jeszcze do olka popytać w pon,jednak wpierw prosze was o rade.Pozdrawiam :biggrin:

 

 

Drugi problem-poważniejszy mam z biegami ,a właściwie z 1 przy przekręceniu więcej niz połowy manetki pierwszy bieg zawsze wyskakuje-mam tak od kupna ,sprzęgło(tarcze) jest ok bo było wymieniane na nowe.

Co to może być ?Dodam że z resztąbiegów nie ma najmniejszych problemow

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do biegow zwiazane jest to ze sprzeglem klowym wystapujacym na trybach. mowiac prosciej kazdy tryb w skrzyni biegow posiada na bocznej sciance wypustki wyfrezowane tak, ze gdy zasprzegli sie z trybem sasiednim na tym samym walku powstaje sila niejako przyciagajaca te dwa tryby do siebie. wynika to z wyfrezowania tych trybow pod nieco mniejszym katem niz 90 stopni, np 87, no ale mniejsza o detale. u ciebie w moto na trybie odpowiedzialnym za bieg 1 jest to zjechane, wypustki sa wybite. pwodem bylo zle poslugiwanie sie skrzynia biegow lub wadliwa praca sprzegla. pomoc moze tylko rozebranie skrzyni biegow i wymiana dwoch, czasem trzech (kwesta konstrukcji skrzyni) trybow odpowiedzialnych za 1 bieg, warto rowniez wymienic wodzik tego biegu, jesli nosi wyrazne objawy zuzycia, lub ma fioletowy kolor - przypalony ze wzgledu na ciagle wypadanie biegu. i tak jak slusznie zauwazyles - nie ma to nic wspolnego ze sprzeglem, bo to masz nowe.

 

p.s. jest jeszcze opcja, ze rozpadl sie mechanim zatrzaskiwania biegow, ale jest to malo prawdopodobne, gdyz u ciebie zjawisko to wystepuje tylko na 1 biegu, a na innych nie, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. jest jeszcze opcja, ze rozpadl sie mechanim zatrzaskiwania biegow, ale jest to malo prawdopodobne, gdyz u ciebie zjawisko to wystepuje tylko na 1 biegu, a na innych nie, prawda?

 

Prawda,prawda :wink:

Powiedz -droga jest naprawa/wymiana oraz czy jest to skąplikowane? Czy też samemu mozna wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

droga to nie wiem, zalezy jakie masz dojscie do czesci i mechanika. generalnie silnik z ramy i na warsztat. jezeli masz skladany jak kanapke, to sciagasz pokrywy boczne, mise, nastepnie odwracasz do gory nogami i rozpolawiasz. wtedy bedziesz mial skrzynie na widoku. zeby przeprowadzic taka naprawe trzeba miec:

1. czas i checi, kase na czesci

2. narzedzia

3. service manual

4. mechanika - jesli nigdy nie grzebales w takich silnikach, to popros kogos, ewentualnie daj komus do roboty.

nie chodzi o to, ze nie zrobisz, ale trzeba miec nieco wprawy, zeby ocenic zuzycie elementow, nie zapomniec zostawic czegos w silniku, podokrecac wszystko zgodnie z momentami.

 

co do czesci, z autopsji wiem, ze taniej jest znalezc kompletna uzywana skrzynie biegow, niz szukac konkretnego trybu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze wtedy kupujesz kota w worku. Ale owszem czasem lepiej kupic za nieco wieksza kase cala skrzynke ( walki z trybami + wodziki bez obudowy) niz same 2 tryby , mozesz ocenic stan elementow i podjac decyzje czy kupic czy szukac dalej.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze wtedy kupujesz kota w worku. Ale owszem czasem lepiej kupic za nieco wieksza kase cala skrzynke ( walki z trybami + wodziki bez obudowy) niz same 2 tryby , mozesz ocenic stan elementow i podjac decyzje czy kupic czy szukac dalej.

 

 

Ale jeśli masz manuala i mikrometr, możesz pomierzyć zużycie takiej skrzyni, rozebrać tryby z wałków i ocenić też zużycie łożysk

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie powaznie zesmuciliście bo myślałem że to tylko wodzik jest do wymiany:(,ale to nadal może byc wodzik-czy sam wodzik jest drogi i trudny do zdobycia?

 

nie dosc jasno przedstawilem temat? nauczylem sie tego na zwyklej mz, gdzie dochodzilo do wypadania 3 biegu. mnostwo ludzi rozbierajac skrzynie widzialo spalony wodzik o numerze 010. wniosek - wodzik do wymiany. i wymienialo. po pol roku lub szybciej (kwestia jak dlugo wodzik musial pelnic role, do ktorej nie zostal przeznaczony) problem wracal. dlatego wspomnialem o mechaniku, a nie o kims, kto usuwa skutek, a nie przyczyne. to samo jest w japonii, nie ma tam nic odkrywczego, tylko opiera sie na tym zajwisku przyciagania trybow do siebie.

 

wez dowolny walek z dobrej skrzyni biegow, przesun ku sobie dwa sasiadujace tryby i jedna reka jakby napedzaj jeden tryb, druga symuluj obciazenie na drugim trybie. o piwo, ze nie rozsuniesz trybow. jakby wodzik mial to trzymac, to wspolczuje :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzik to tylko kawalek blachy wyciety ksztaltownikiem za pomoca mlota i nie ma za zadanie utrzymywac kola w jego wlasciwym polozeniu - to zadanie maja sprzegla klowe. Jak one poleca ( a nie jest dosc latwo zauwazyc zuzycie komus kto nie wie o co chodzi ) to zaden wodzik na dluzsza mete nie wytrzyma tego i ulegnie zgieciu lub zuzyciu / spaleniu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a króćce od xt powyżej 96 roku

 

QPA powyżej 96-dzięki :D ,a model nieważny -możebyć z xt600e?

 

7248511 YA TT 600 .... 59X 85-92 komplet .... Made in Japan 165,20

7248511 YA XT 600 .... 43F 84- 86 komplet .... Made in Japan 165,20

7248511 YA XT 600 Z .... 55W 85 komplet .... Made in Japan 165,20

7248529 YA TT 600 E .... 4GV 94- 95 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA TT 600 E .... 4LW 93-98 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 .... 2KF 87-90 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 .... 2NF 87-90 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 E .... 3TB 90-95 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 E .... 3UW 90-95 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 E .... DJ021 99-03 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 Z .... 1VJ 86- 87 2 szt. .... Made in Japan 111,60

7248529 YA XT 600 Z .... 3AJ 88-91 2 szt. .... Made in Japan 111,60

 

Dziwne jest to że na głowicy jest oznaczenie 2KF co odpowiada xt z roczników 87-90????????? :clap:

Które z tych brać?Sory ,ale kiepski ze mnie mechanik.Typowy samouk a nie chce kasy zmarnować i złe kupić :wink: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjęcia gaznika i tego rozerwanego krućca:(takie miałem na dysku dokładniejsze moge zrobićjutro:)

 

1 http://bikepics.com/pictures/1139339/

 

2 http://bikepics.com/pictures/1139341/

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...