Arni Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) Witam. Jako ze vtr to moj pierwszy sprzet chłodozny wodą to mam pytanie. Pojezdziłęm ostatnio i zauważyłem ze wskaźnik temperatury dzwiga sie moze o 2,3 mm. w sumie gdzies moze na 1/6 całego zakresu. Płyn w zbiorniczku jest. Mam rozumiec ze temperatura otoczenia tak mocno działą ze wskażnik tak mało pokazuje?Jeżdziłem w temperaturach - 5,6 st. wiec mroz konkretny. Chłodnice są ciepłe, co rozumie ze woda krąży, płyn w zbiorniczku jest na prawidłowym poziome. Czy wskaźnik bierze informacje o temperaturze z silnika czy mierzy temp. cieczy chłodzącej? Edytowane 30 Grudnia 2007 przez Arni GS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squash Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Spróbuj zostawić go na jałowym biegu jakieś 5-10 min. jeżeli temperatura nie podniesie się to może świadczyć że termostat się zablokował i jest cały czas otwarty. Nie jest ważne czy jeździsz w ciepły dzień czy w zimny, termostat powinien otwierać się dopiero po rozgrzaniu. Wcześniej nie ma obiegu płynu chłodzącego w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Wskaznik pokazuje temperature cieczy chlodzacej,teraz pojawia sie pytanie w ktorym punkcie w ukladzie chlodzenia.Np sa systemy gdzie odczyt brany jest z chlodnicy,np yzf 750/1000 co powoduje ze w niskich temperaturach wskaznik ledwo sie ruszy pomimo tego ze temperatua w bloku jest O.K.Wielu uzytkownikow o tym nie wie/nie rozumie i ucieka sie do debilnych pomyslow jak zeslanianie chlodnicy bo "silnik jest niedogrzany".Czyjnik moze byc tez umieszczony w bloku czy tez glowicy i bedzie wtedy zachowywac sie bardziej "normalnie" w niskich temperaturach. Jak jest w Super Chickenie nie wiem,ale latwo to sprawdzic ,wystarczy rzucic okiem na chlodnice.Dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Spróbuj zostawić go na jałowym biegu jakieś 5-10 min. jeżeli temperatura nie podniesie się to może świadczyć że termostat się zablokował i jest cały czas otwarty. Nie jest ważne czy jeździsz w ciepły dzień czy w zimny, termostat powinien otwierać się dopiero po rozgrzaniu. Wcześniej nie ma obiegu płynu chłodzącego w chłodnicy. WitamPo 10 minutach temperatura i tak sie podniesie bez wzgledu na to czy termostat dziala czy nie poniewaz nie ma wymuszonego chlodzenia. Termostat rzeczywiscie otwiera sie po rozgrzaniu ale ciecz w pewnym stopniu krazy rowniez przy zamknietym termostacie stad w warunkach temperatur ujemnych to normalne zjawisko, ktore opisuje Arni GS pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek400 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Takze potwierdzam to zjawisko jako normalne ponewaz termostat moze byc zamknięty ale w kołnierzu tego termostau możesz miec otworki przez ktore ciecz dostaje sie do chłodnicy i wtedy chlodnica sie nagrzewa a jezeli termostat sie otwiera to ten przepływ jest wiekszy ale to juz zalezy od tmp czynnika chłodzacego. Jezeli chodzi o czujnik temperatury to ja mam go w obudowie termostatu i pokazuje on temp cieczy chłodzacej natomiast jezeli chodzi o chlodnica to w niej znajduje sie czujnki ktory włacza i wylacza wentylatorek tak jest u mnie.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brudinii Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Całkowicie normalne zjawisko. W termostacie jest przynajmniej jeden otworek, dzięki któremu krązy ciecz. gdyby termostat był szczelnie zamknięty to przy rozgrzewaniu silnika ciepły płyn by do niego nie dopłynoł, bo nie było by żadnego przepływu. I czesto jest tak, że ten mały przepływ wody przez otworek w termostacie i oddawanie ciepła przez silnik bezpośrednio do atmosfery powoduje że silnik w zimie się nie rozgrzeje do normalnej temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 zgadzam sie z poprzednikami, poza tym lepiej miec niedogrzany silnik niz zagrzany~~ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek400 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 tylko ze niedogrzanie jest tak samo szkodliwe dla silnika jak= i przegrzanie poniewaz olej nie ma odpowiednich wlasciwosci smarnych oraz szybciej sie zuzywaja elementy wykonujace ruch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 tylko ze niedogrzanie jest tak samo szkodliwe dla silnika jak= i przegrzanie poniewaz olej nie ma odpowiednich wlasciwosci smarnych oraz szybciej sie zuzywaja elementy wykonujace ruchniby tak ale jezeli silnik zaczyna sie przegrzewac to filtr olejowy zaczyna sie spalac i pomiedzy elementami wspolpracujacymi dochodzi do microskopowych przytarc, a jezeli silnik chodzi na zimnym silniku to glownym zagrozeniem jest to ze silnik chodzi bez oleju gdyz w pewnych miejscach pompa nie daje oleju pod odopwiednim cisnieniem(ale jest to krotkotrwaly moment) o to po dluzszym postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Ogolnie nie jest OK tzn. motocykl jest w pelni sprawny ale nie powinien byc uzytkowany zima a juz z pewnoscia nie w temperaturach ujemnych. Setny raz stwierdzam ze konstrukcja motocykla nie jest przystosowana do uzytkowania zima ale mam wielu oponentow i pewnie tak zostanie. Kazdy jest wlascicielem swojej maszyny... I jesli uzytkowanie motocykla zima jest konieczne to w takim wypadku nalezy korzystac z innego rodzaju swiec jak i oleju... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Ogolnie nie jest OK tzn. motocykl jest w pelni sprawny ale nie powinien byc uzytkowany zima a juz z pewnoscia nie w temperaturach ujemnych. Setny raz stwierdzam ze konstrukcja motocykla nie jest przystosowana do uzytkowania zima ale mam wielu oponentow i pewnie tak zostanie. Kazdy jest wlascicielem swojej maszyny... I jesli uzytkowanie motocykla zima jest konieczne to w takim wypadku nalezy korzystac z innego rodzaju swiec jak i oleju...ale co takiego jest nie przystosowane do pracy w zimie??/moze olej??/wydaje mi sie ze wiekszosc olejow moze pracowac w ujemnych temp. poza tym jest to tylkoo krutkotrwale??podczas rozruchu silnika??/wytlumacz mi Janusz bo pierwszy raz cos takiego uslyszalem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 ale co takiego jest nie przystosowane do pracy w zimie??/moze olej??/wydaje mi sie ze wiekszosc olejow moze pracowac w ujemnych temp. poza tym jest to tylkoo krutkotrwale??podczas rozruchu silnika??/wytlumacz mi Janusz bo pierwszy raz cos takiego uslyszalem?? Silnik motocykla jest na ogol niedogrzany zima. Serwisowki podaja wowczas alternatywne srodki eksploatacyjne dla silnika. Co prawda dotyczy to przede wszystkim olejakow czy chlodzonych powietrzem. I jest to wlasnie po to by wykluczyc to o czym piszesz krotkotrwaly lecz brdzo niekorzystny efekt opoznienia smarowania podczas rozruchu. Zastosowanie swiecy o odpowiednich parametrach zapewnia bardziej optymalna prace zima - utrzymuje wyzsza temperature silnika. Ponadto ekspozycja silnika w motocyklu sprzyja jego wyziebianiu zima i silnik jest permanentnie niedogrzany.W nastepnie pozostawienie niedogrzanego silnika po takiej przejazdzke rowna sie narazaniu jego oraz ukladu wydechowego na dzialanie wielu zracych substancji chemicznych, ktore nie odparowuja przy zbyt niskich temperaturach. Ten niekorzystny efekt mozemy zminimalizowac dokonujac wymiany oleju przed zima.. pominalem problem ok 50% przypadkow motocykli, ktore niechetnie startuja zima a ich wlasciciele katuja rozruszniki i akumulatory Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 (edytowane) Dzieki za wyczerpujące odpowiedzi. W sumei nie użytkuje moto zimą a jezdziłem tylko dlatego ze nowy sprzet wiec wiadomo.....trzeba, nie am siły :icon_biggrin: zobaczymy jak sie bedzie to zachowywać w sezonie. Poki co nie bede nic grzebał ani "szukał dziury w całym", jak mowicie ze moze to byc normalne. Dosiego roku! Edytowane 31 Grudnia 2007 przez Arni GS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 masz racje/ zapomnialem o jednostkach chlodzonych powietrzem no i olejem/bo te maluchy w otulinie z cieczy sa wyimaginowane z rzeczywistosci/masz racje^^/pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek400 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 niby tak ale jezeli silnik zaczyna sie przegrzewac to filtr olejowy zaczyna sie spalac i pomiedzy elementami wspolpracujacymi dochodzi do microskopowych przytarc, a jezeli silnik chodzi na zimnym silniku to glownym zagrozeniem jest to ze silnik chodzi bez oleju gdyz w pewnych miejscach pompa nie daje oleju pod odopwiednim cisnieniem(ale jest to krotkotrwaly moment) o to po dluzszym postoju. wystepowanie tarcia slizgowego plynnego czyli takiego gdzie pomiedzy dwiema pow wystepuje film olejowy jest bradzo zadko wystepujacym tarciem w duzej czesci wystepuje tarcie półplynne w ktorym dochodzi do tarcia bezposredniego wierzchołkow jedego elementu o drugi a w pozostałej czesci jest film olejowy wiec czy to na zimnym silniku czy na rozgrzanym bezposredni kontakt dwoch elementow zawsze wystepuje co jest przyczyna zuzywania sie tych powierzchni. Sa to mikrometrowe wierzchołki ktorych nie sposob wyeliminowac mozna ale tylko do pewnej klasy chropowatosci w ktorej sa wykonane te elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.