DrManiak Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Witam :crossy: jestem tutaj nowy ale dużo słyszałęm dobrego o tym forum więc wkońcu postanowiłem wpaść :clap: Mam pewien problem jeżdzę suzuki dr 600 chciałem wymienic napęd w nim , zamówiłem cały zestaw ( jednak przez mój bład ) zamówiłem zębatki z orginalnymi wymiarami czyli przód 16 zębów tył 42 zęby, a ja wcześniej miałem 16 + 47 z tyłu. Wiec jak założe do tyłu 42 to motor będzie szybszy ale słabszy :/ a mi zależy na mocy, tylniej zębatki nowej mi sie nie opłaca kupować bo to wydatek 100 zl , wiec postanowiłem coś przykombinować z przednią, na necie znalazłem oferty 15 z , 14 z i 13 z do przodu, zastanawiam się teraz czy kupić 13z do przodu czy 14 z ?? może ma ktoś z was tak skonfigurowany napęd :D ?? czekam na jakieś opinie rady itp, nigdy z przodu nie wymieniałem zębatek dlatego nie wiem jaki będzie efekt. Chodzi mi o to żeby tak dobrać przednią zębatke do tylniej 42 z aby efekt był jak na starym układzie 16 + 47 . Z góry dzieki za pomoc :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 (edytowane) 1 "ząb" mniej z przodu = 3 "zębą" więcej z tyłu. Najlepiej by było 14 na 47 sam tak miałrm w xt 600 kiedyś i grało fajnie Mniej niż 14 na przod bym nie dawał-skraca żywotność łańcucha. Edytowane 29 Grudnia 2007 przez mackon4089 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 1 "ząb" mniej z przodu = 3 "zębą" więcej z tyłu. Najlepiej by było 14 na 47 sam tak miałrm w xt 600 kiedyś i grało fajnie Mniej niż 14 na przod bym nie dawał-skraca żywotność łańcucha. O witaj kolego z pj :icon_mrgreen: to ja naughty tylko moj nick był zajęty :crossy: ale poważnie 1 ząb z przodu to 3 z tyłu ?? jeśli tak to biore 14 do przodu 42 do tyłu :clap: i będzie nawet ttroszke mocniejsza :D a ty orginalnie ile tam miałeś ?? w tej xt ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Heh siema stary:) No ja w xt miałem seryjnie 15 na 45 i po zmianie 14 na 47 było lepiej,żwawiej.Co do tych zębów to tak jak ci wcześniej pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Polecam dokladnie to samo 14 na 47 kolega tak mial w DR 600 to jezdzila bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Polecam dokladnie to samo 14 na 47 kolega tak mial w DR 600 to jezdzila bardzo dobrze no wiem tylko panowie ja już mam cały zestaw w domu :/ znowu teraz jeszcze raz kupować obie zębatki to troche wydatek, tym bardziej że oponki zmieniam i takie tam :) zostane na tym co mi doradziliście 14 na 42 może kiedyś w przyszłości zmienie na 47 tył ale póki co 14 na 42 :) motor powinien być tak mocny jak w tym momencie ( gdy mam 16 na 47 ) z tego co mackon pisał to jak zmiejsze z przodu o 2 zęby to tak jakbym z tyłu miał 48 :icon_biggrin: a to nawet o jeden ząbek wiecej niz 47 :icon_biggrin: o ile dobrze was zrozumiałem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 ja w swoim klekocie zmieniam tylko przod , off road z 15 na 14, on road z 14 na 15 - roznica predkosci w stosunku do obrotow to ok 15 km/h i ok 1000 obr/min , odczuwalanie bardziej elastyczny i zrywniejszy silnik w terenie i spokojniejsza praca na szosie po zmianie na 15z Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 (edytowane) Hmm troszke cię kolego nie rozumiem ?? to jak z przodu zmieniłes z 15 na 14 czy 14 na 15 ?? bo się troszke pomieszałem :clap: napisz mi jak laikowi :) choć nim nie jestem może bardziej skumam o co biega :icon_razz: Edytowane 29 Grudnia 2007 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 na czas zimowy zmieniam opony na kostki i przednie przelozenie z seryjnego 15z na 14z , wiosna wracam na szose i lekki teren z oponami enduro i wtedy zakladam 15z z przodu. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 na czas zimowy zmieniam opony na kostki i przednie przelozenie z seryjnego 15z na 14z , wiosna wracam na szose i lekki teren z oponami enduro i wtedy zakladam 15z z przodu. aha :icon_question: rozumiem, mi chodzi przedewszystkim o teren o moc, o to żeby moto wjeżdzał na srednich obrotach pod każdą góre, żebym go nie musiał żyłować na niskich biegach tylko np sobie pykał na 3 w góre tak jak to jest teraz ( na 16 przod 47 tyl ) poprostu chce dobrac do nowej zębatki tylniej 42 zeby taką przednia aby moto sprawował sie mniej więcej tak jak teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 moim zdaniem o jeden za z przodu mniej wystarczy , bo pozniej przy 90 km/h silnik bedzie chcial ci wyskoczyc z ramy od obrotow. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 moim zdaniem o jeden za z przodu mniej wystarczy , bo pozniej przy 90 km/h silnik bedzie chcial ci wyskoczyc z ramy od obrotow. hehe panowie teraz to ja mam dopiero metlik w głowie :flesje: czyli muwisz ze jak jest mniej ząbków z przodu to motor szybciej na obroty wchodzi ?? to ja myślałem że to jest na odwrut, że przy większej zębatce z przodu motor wchodzi na większe obroty a przy mniejszej z przodu bardziej ciągnie .... hmm teraz to już nie wiem jaką tą zembatke zamówic :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctorrzadki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) witaj kolego,ja w moim DR miałem przełożenie 15/42 nie wystarczało to w teren,było za szybkie.Dokupiłem zębatkę zdawczą 13 i jest naprawdę OK.Na drodze V-max może mniejsze o ok.15km/h ale dla mnie nierobi to różnicy za to w terenie naprawdę fajne.ups. dopiero teraz zauważyłem Maniak jesteś kobietą,to w takim razie witaj koleżanko Edytowane 30 Grudnia 2007 przez doctorrzadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 hehe panowie teraz to ja mam dopiero metlik w głowie :flesje: czyli muwisz ze jak jest mniej ząbków z przodu to motor szybciej na obroty wchodzi ?? to ja myślałem że to jest na odwrut, że przy większej zębatce z przodu motor wchodzi na większe obroty a przy mniejszej z przodu bardziej ciągnie .... hmm teraz to już nie wiem jaką tą zembatke zamówic :/ Przejedz sie rowerem z przerzutkami - taka sama zasada :smile: Im wiecej zebow z przodu i mniej z tylu tym szybciej gnasz ale ciezej jest pedalowac :biggrin: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) witaj kolego,ja w moim DR miałem przełożenie 15/42 nie wystarczało to w teren,było za szybkie.Dokupiłem zębatkę zdawczą 13 i jest naprawdę OK.Na drodze V-max może mniejsze o ok.15km/h ale dla mnie nierobi to różnicy za to w terenie naprawdę fajne. O witam :smile: no spoko, tylko ja slyszalem ze 13 zebów to skraca żywotność łańcucha dlatego myślałem nad 14, powiedz mi ile wynosi twój V-max na 13 zębach ?? i powiedz mi na 13 masz strasznie krutkie biegi prawda ?? takie typowo terenowe ?? ja chce uzyskać coś pomiędzy, tak żeby i w terenie i na asfalcie się dobrze smigało wiec zdecydowałem sie na 14 ale jak kolega wyżej mi pisze ze przy 90 km/h silnik chce wyskoczyc :flesje: to troche lipa ... czy może kolega przesadza ?? pliska opisz mi jak to jest u ciebie, jak długie są biegi, jaki V-max itp jak motor stawia na koło itd , hehe nie jestem kobietą :biggrin: o ile mi wiadomo, bład podczas wypełniania .... sorki Edytowane 30 Grudnia 2007 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.