Skocz do zawartości

Pomoc w dobraniu przełożenia Dr 600


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :crossy: jestem tutaj nowy ale dużo słyszałęm dobrego o tym forum więc wkońcu postanowiłem wpaść :clap:

 

Mam pewien problem jeżdzę suzuki dr 600 chciałem wymienic napęd w nim , zamówiłem cały zestaw ( jednak przez mój bład ) zamówiłem zębatki z orginalnymi wymiarami czyli przód 16 zębów tył 42 zęby, a ja wcześniej miałem 16 + 47 z tyłu. Wiec jak założe do tyłu 42 to motor będzie szybszy ale słabszy :/ a mi zależy na mocy, tylniej zębatki nowej mi sie nie opłaca kupować bo to wydatek 100 zl , wiec postanowiłem coś przykombinować z przednią, na necie znalazłem oferty 15 z , 14 z i 13 z do przodu, zastanawiam się teraz czy kupić 13z do przodu czy 14 z ?? może ma ktoś z was tak skonfigurowany napęd :D ?? czekam na jakieś opinie rady itp, nigdy z przodu nie wymieniałem zębatek dlatego nie wiem jaki będzie efekt. Chodzi mi o to żeby tak dobrać przednią zębatke do tylniej 42 z aby efekt był jak na starym układzie 16 + 47 . Z góry dzieki za pomoc :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 "ząb" mniej z przodu = 3 "zębą" więcej z tyłu.

 

Najlepiej by było 14 na 47 sam tak miałrm w xt 600 kiedyś i grało fajnie

 

Mniej niż 14 na przod bym nie dawał-skraca żywotność łańcucha.

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 "ząb" mniej z przodu = 3 "zębą" więcej z tyłu.

 

Najlepiej by było 14 na 47 sam tak miałrm w xt 600 kiedyś i grało fajnie

 

Mniej niż 14 na przod bym nie dawał-skraca żywotność łańcucha.

 

O witaj kolego z pj :icon_mrgreen: to ja naughty tylko moj nick był zajęty :crossy: ale poważnie 1 ząb z przodu to 3 z tyłu ?? jeśli tak to biore 14 do przodu 42 do tyłu :clap: i będzie nawet ttroszke mocniejsza :D a ty orginalnie ile tam miałeś ?? w tej xt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam dokladnie to samo 14 na 47 kolega tak mial w DR 600 to jezdzila bardzo dobrze

 

 

no wiem tylko panowie ja już mam cały zestaw w domu :/ znowu teraz jeszcze raz kupować obie zębatki to troche wydatek, tym bardziej że oponki zmieniam i takie tam :) zostane na tym co mi doradziliście 14 na 42 może kiedyś w przyszłości zmienie na 47 tył ale póki co 14 na 42 :) motor powinien być tak mocny jak w tym momencie ( gdy mam 16 na 47 ) z tego co mackon pisał to jak zmiejsze z przodu o 2 zęby to tak jakbym z tyłu miał 48 :icon_biggrin: a to nawet o jeden ząbek wiecej niz 47 :icon_biggrin: o ile dobrze was zrozumiałem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim klekocie zmieniam tylko przod , off road z 15 na 14, on road z 14 na 15 - roznica predkosci w stosunku do obrotow to ok 15 km/h i ok 1000 obr/min , odczuwalanie bardziej elastyczny i zrywniejszy silnik w terenie i spokojniejsza praca na szosie po zmianie na 15z

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm troszke cię kolego nie rozumiem ?? to jak z przodu zmieniłes z 15 na 14 czy 14 na 15 ?? bo się troszke pomieszałem :clap: napisz mi jak laikowi :) choć nim nie jestem może bardziej skumam o co biega :icon_razz:

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czas zimowy zmieniam opony na kostki i przednie przelozenie z seryjnego 15z na 14z , wiosna wracam na szose i lekki teren z oponami enduro i wtedy zakladam 15z z przodu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czas zimowy zmieniam opony na kostki i przednie przelozenie z seryjnego 15z na 14z , wiosna wracam na szose i lekki teren z oponami enduro i wtedy zakladam 15z z przodu.

 

 

aha :icon_question: rozumiem, mi chodzi przedewszystkim o teren o moc, o to żeby moto wjeżdzał na srednich obrotach pod każdą góre, żebym go nie musiał żyłować na niskich biegach tylko np sobie pykał na 3 w góre tak jak to jest teraz ( na 16 przod 47 tyl ) poprostu chce dobrac do nowej zębatki tylniej 42 zeby taką przednia aby moto sprawował sie mniej więcej tak jak teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem o jeden za z przodu mniej wystarczy , bo pozniej przy 90 km/h silnik bedzie chcial ci wyskoczyc z ramy od obrotow.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem o jeden za z przodu mniej wystarczy , bo pozniej przy 90 km/h silnik bedzie chcial ci wyskoczyc z ramy od obrotow.

 

 

hehe panowie teraz to ja mam dopiero metlik w głowie :flesje: czyli muwisz ze jak jest mniej ząbków z przodu to motor szybciej na obroty wchodzi ?? to ja myślałem że to jest na odwrut, że przy większej zębatce z przodu motor wchodzi na większe obroty a przy mniejszej z przodu bardziej ciągnie .... hmm teraz to już nie wiem jaką tą zembatke zamówic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego,ja w moim DR miałem przełożenie 15/42 nie wystarczało to w teren,było za szybkie.Dokupiłem zębatkę zdawczą 13 i jest naprawdę OK.Na drodze V-max może mniejsze o ok.15km/h ale dla mnie nierobi to różnicy za to w terenie naprawdę fajne.

ups. dopiero teraz zauważyłem Maniak jesteś kobietą,to w takim razie witaj koleżanko

Edytowane przez doctorrzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

hehe panowie teraz to ja mam dopiero metlik w głowie :flesje: czyli muwisz ze jak jest mniej ząbków z przodu to motor szybciej na obroty wchodzi ?? to ja myślałem że to jest na odwrut, że przy większej zębatce z przodu motor wchodzi na większe obroty a przy mniejszej z przodu bardziej ciągnie .... hmm teraz to już nie wiem jaką tą zembatke zamówic :/

 

Przejedz sie rowerem z przerzutkami - taka sama zasada :smile: Im wiecej zebow z przodu i mniej z tylu tym szybciej gnasz ale ciezej jest pedalowac :biggrin: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego,ja w moim DR miałem przełożenie 15/42 nie wystarczało to w teren,było za szybkie.Dokupiłem zębatkę zdawczą 13 i jest naprawdę OK.Na drodze V-max może mniejsze o ok.15km/h ale dla mnie nierobi to różnicy za to w terenie naprawdę fajne.

 

 

O witam :smile: no spoko, tylko ja slyszalem ze 13 zebów to skraca żywotność łańcucha dlatego myślałem nad 14, powiedz mi ile wynosi twój V-max na 13 zębach ?? i powiedz mi na 13 masz strasznie krutkie biegi prawda ?? takie typowo terenowe ?? ja chce uzyskać coś pomiędzy, tak żeby i w terenie i na asfalcie się dobrze smigało wiec zdecydowałem sie na 14 ale jak kolega wyżej mi pisze ze przy 90 km/h silnik chce wyskoczyc :flesje: to troche lipa ... czy może kolega przesadza ?? pliska opisz mi jak to jest u ciebie, jak długie są biegi, jaki V-max itp jak motor stawia na koło itd ,

 

hehe nie jestem kobietą :biggrin: o ile mi wiadomo, bład podczas wypełniania .... sorki

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...