qurim Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Jak w tytule. poszukuje info nt. rajdowych SHL-ek. Najlepiej M11 ale inne tez bardzo chętnie. Zdjęcia, rysunki, opisy, artykuły. jesli ktos ma jakies skany to bardzo chętnie. Zrodził mi sie pomysł stworzenia repliki rajdowej SHL-ki lecz niewiele infromacji znajduję na ich temat. Mam kilka fotek ale to niewystarczy. Wiem ze przednie zawieszenie było zwykłe a nie na wahaczu ale skąd/od czego takie zawieszenie? Za wszelkie info z góry dzieki. Wesołych Świąt i duzo motocykli pod choinką. pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuKu Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 (edytowane) Troche informacji GOOGLE- pożyteczne Rajdowa Tutaj jest co nie co + "W zawodach sportowych lat 60. powszechnie używano motocykli rajdowych SHL-M11 R. Te stosunkowo lekkie motocykle o masie nie przekraczającej 100 kg, ze wzmocnionym silnikiem o mocy 7,3 kW, rajdowym ogumieniem (3,00-21 z przodu i 3,50-19 z tyłu) stanowiły podstawowy sprzęt sportowy." Jak coś jeszcze znajdę to dorzucę Edytowane 24 Grudnia 2007 przez KuKu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylikat Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 mam nr swiata motocykli w ktorym shl opisywali i jest tam cos o rajdowej ale nie mam jak skana zrobic,cos pokombinuje to wysle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Ok. wielkie dzieki za pomoc.Najgorsze jest to że nie łatwo znależć konkretne fotki owych motocykli a to jest najbardziej potrzebne mi. Tak się składa że ten 3 link od kuKu to link do mojej stronki nt. SHL a sam tekst jest na podstawie artykułów p.Hyły ze ŚM czyli ten który w 2 linku. Ale fotki sa ok. Chociaż jakies pojecie mam jak to wygląda. Zastanawiam sie od czego wziąć taki widelec przedni - z osią koła przed osią główki ramy. Moze od jakiejs małej japonii ? pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Ale fotki sa ok. Chociaż jakies pojecie mam jak to wygląda. Zastanawiam sie od czego wziąć taki widelec przedni - z osią koła przed osią główki ramy. Moze od jakiejs małej japonii ? pozdro. Tak sie złożyło że ja od jakiegoś czasu planuje skłądać/kompletować/dorabiać częsci do Junaka Scramblera (wersja crosowa na rynek USA). Motor który chcem zrobić ma myglądać tak jak oryginał. Jedym słowem nie ma takiej opcji żebym zakładał jakieś zawieszenie od CZ-ty czy też MZ-ty, tylko i wyłacznie oryginalne. Motor który chcem zbudować nie bedzie to żadna przeróbka istniejącego już Junaka. Stworzenie takiego motoru nie ma na celu zakatowania go gdzieś na polnej drodze. Jako że nie mam żadnych schematów takiego Junak wiec bede korzystał jedynie ze zdjęć. qurim jak chcesz storzyć oryginalna SHLke R to nie zakładaj żadnego zawieszenia od japoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 (edytowane) No własnie. Nie podoba mi sie pomysł z przodem od japonii ale skąd wziąc normalny przód? Na oryginalnym wahaczu to niebardzo bedzie jezdziło po bezdrożach. TEz nie mam zamiarukatoać go w błocie ale napewno będę tym jeździł po okolicznych lasach dla rozrywki. Tak sobie mysle ze przod mógłby być od tych nowszych WSK 175 tylko niełatwo będzie znaleźć takie coś. Na szczęscie mam juz felgę przód 21" która lezy w szafie od kilku lat. Na tył dam 18" lub 19" zaleznie jaka opnka wejdzie w wahacz. Nie mam zamiaru ciąć ramy czy innych bajerów, błotniki zorbię sam z laminatu albo od czegos dopasuje/przerobię a całe moto bedzie zrobione metoda nieinwazyjną czyli w kazdej chwili bedzie mozan to rozebrac i zrobic z niej oryginał M11. Dziś jade odwiedzic dawnych ziomków i dogadac do konca transakcje SHL M11 która wlasnie posluzy jako materiał do owego wynalazku. Akurat ta SHL bedzie nominowana do przeróbki bo ma peknietą rame przy mocowaniu osi podnóżków i po naprawie nie bardzo sie nadaje na oryginał bo to brzydko bedzie wyglądało - kątownik dospawany do dolnej belki ramy. Inaczej nie dało rady tego zrobić bo była szczelina ok. 8mm. Na szczescie SHL jezdzi prosto - wepchnąłem ramę na kołach na szczyt wysokiej górki i poprostu sobie zjechałem na niej i nawet przy bardzo malej predkosci jechała prosto bez trzymanki i dała sie kierować bez problemu, poza tym zostawiła tylko jeden ślad. Pzoneij jeszcze upewniłem sie przykładając belki do obu kół i jest OK. Swego czasu mysalem czy nie lepsza bedzie z silnikiem W2 ale zabawa z akumulatorami jak tez trwalosc tych silników mnie zniechęca. S32 jest spoko. Mam juz troche praktyki w rasowaniu tych sprzętów i mam tez sporo czesci np. aluminiowe cylindry które maja ok.1-2KM wiecje niz zeliwne.Czuje ze najwiekszym problemem bedzie zorbienie wydechu. Nie chce zakladac seryjnego bo jest za duzy i nie bardzo bedzie pasował wizualnie. Trzeba bedzie odkopać stare nr. ŚM i poczytać o wydechach 2T. Pozdro. PS. Wlasnie znalazłem na alledrogo aukcje z przodem od WSK Kos. Mysle ze takie cos mogłoby być - "dobre bo polskie". Szkoda ze oś koła jest w osi samej lagi. Chcialbym miec takie o których mowa w artykule z twoich linków:Cyt. "...Do jazdy wyczynowej (rajdy, crossy) motocykle SHL wyposażone były w teleskopowe zawieszenie przedniego koła. Teleskopy te z amortyzacją hydrauliczną miały oś koła przesuniętą przed płaszczyzną teleskopów, co zapewniało dobre prowadzenie motocykla w warunkach jazdy wyczynowej. Rozwiązanie to jest do dziś powszechnie stosowane." Pozyjemy, zobaczymy... http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/ytn...wymgvmjgnjz.jpg Edytowane 25 Grudnia 2007 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Chcesz artykuły inż. Tomasza Sałka dot. rasowania 2T (w tym dużo o tłumikach - ich tworzeniu)? W sumie fajnie byłoby zrobic taką SHL, mi chyba jest bliżej do CZ wyczynowych z lat 50-60. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Jesli chodzi ci o te artykuły ze Świata Motocykli nt. wypelniania skrzyn korbowych, wydechow i ogólnych operacji na silnikach S01 to mam je też. Chyba ze masz jakieś inne. Pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 To sa te same. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteq Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 http://shlka.prv.pl/modele.php?id=m11r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 (edytowane) Dzięks. Tej fotki nie widzialem nigdy wczesniej. Widzę że przód ma podobny do tego który chcę kupić wiec to dobry znak. Widzę też szczegół tylnego błotnika - wygląda jak oryginalny błotniki tylko obcięty wzdłuż przetłoczenia gdzie jest zwykle szparunek. A same błotniki powinny być zbliżone do zwykłych czy np. przedni powinien byc wysoko jak w maszynach cross? Na tych fotkach widze przedni błotnik mocowany jak w zwykłym moto. Wczoraj wieczorem z nudów poszedłem grzebać w garazu i zauważyłem że w obu SHL mam gaźniki GM26 a powinny być GM24 czyz nie? Tak jest napisane w książce. Poszperałem po szafkach i wynalazłem jeszcze 2 zapasowe i wszystkie takie same GM26. Poza tym w sprawnej SHL mam główną dyszę 140 a powinna być bodajze 160 lub 180. Dziwne. Fakt ze ta SHL nie bardzo jeździ jak powinna nawet z silnikiem po remoncie. Mam też problemy z wyregulowaniem gaźnika bo nie reaguje wcale na obracanie śruby powietrza. Moge nawet zakręcic do konca a ona nadal chodzi na wolnych i nic sie nie zmienia. Dziwne to bo nigdy sie nie spotkałem z takim zjawiskiem. pozdro. PS. Kiedyś kupiłem na allegro tylne koło do jednej z SHL-ek bo mam trefne i sie okazałoze jest to 19" a nie 18 jaką potrzebuję wiec sie wkurzyłem trochę ale koło zostało i lezy w kącie. Wiem ze rajdowe SHL miały tył 19" więc kółko bedzie jak znalazł. Ciekawi mnie czy w tylny wahacz wejdzie opona off-road 3.50/19 ? Czy kostki nie będą wadziły o wahacz? Własnie znalazłem ciekawą stronke o polskim sporcie motorowym. jest tam sporo o motocyklach na dalszych stronach.http://test.bv.pl/moto/Mot_Site/Strony/wyc...ony/wyczyn1.htm Edytowane 26 Grudnia 2007 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteq Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 akurat mam drugą fotke modelu M11 R na dodatek z drugiej strony, tam już przedni błotnik zamontowany jest wysoko, a wiesz że były 2 rodzaje modeli R ? pierwsze to te produkowane na początku lat 60-tych, to ten z fotki, drugi rodzaj to model z roku 68 oznaczony 175 R z silnikiem W-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 poka, poka to foto jesli mozna.... Silnik W2? Napewno lepsza charakterystyka do takiego moto ale omijam te sprzety szerokim łukiem. jakis niechętny jestem do nich. S32 jest tak prosty i trwały ze najbardziej mi pasuje. Wczoraj znalazłem w czelusciach sweog garażu alumuniowy cylider do S32 ale ma wyraźna rysę w tulei a obecnie jest na 2 szlifie i nie wiem czy wyda nawet na 4 szlif. Na dniach odiwedze szlifiernie to sie dowiem czy będą z niego ludzie. Dziś kupiłem ksiązkę "100 Lat polskiej motoryzacji" i widze ze jest nawet dużo na temat motocykli. Sa super fotki i opisy m.in. SHL-ki i WSK. Jest nawet foto i opis SHL JR2 na bazie M04. Zaraz biore tę ksiażkę i ide do toalety - tam najwygodniej mi sie czyta :icon_mrgreen: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 a ja se taka SHLke wczoraj przytargałem za 100:-)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8413f99a8099a36.html zrobiłem ja na taka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db867ff90ad86c0d.html przyszedł kumpel popatrzył dał na flaszke za robote i zabrał mi ja:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) Wow. Niezły truposz ta SHL-ka. Ale będa jeszcze z niej ludzie... Ja wczoraj przytargałem od kumpla takie cos.... Chciałem ja kupic od niego juz dłuższy czas a wczoraj powiedział ze sprzeda tylko pod jednym warunkiem - ze wezmę ją za darmo bo za pieniądze nie sprzeda. I drugi warunek taki ze nie moge jej nigdy sprzedąc. hehee. Znam ten sprzęt od kilku lat bo razem go znaleźlismy i on ją kupił. Moto ma od 1958 roku przejechane 10.400km. Silnik mial robiony remont ale bylw takim stanie ze cylinder jest zrobiony na 0.5 szlifu bo szkoda bylo od razu na 1 szlif skoro prawie zdrowy. Wszystko zrobione na panstwowych czesciach.Jedyne co brakuje to tasma mocujaca zbiornik paliwa... http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/yyz...rvm0nv0njzm.jpghttp://wbv.pl/gallery.php?entry=images/m5t...t2tzfcnnkwe.jpghttp://wbv.pl/gallery.php?entry=images/nky...jmzjmbjczve.jpghttp://wbv.pl/gallery.php?entry=images/zxz...iw3zzjoztmx.jpg pozdro. Edytowane 30 Grudnia 2007 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.