Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

Czasami warto dokręcić lekko główkę ramy, ale bez przegięcia, tzn. na max. i cofnąć o 1/4 obrotu.

 

Lozyska dokreca sie wedlug momentu obrotowego i wagi, a nie wedlug obrotow nakretki.

Najprawdopodobniej nie miales takiego zamiaru, ale nie wprowadzaj ludzi w blad, dlatego powyzej napisalem, ze nalezy przestrzegac serwisowki.

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę Cię:D) Klucz dynamometryczny stosuje co 45.-ty mechanik i co 1500.-ny amator garazowych poprawek:)). Jeśli dokręcasz śruby główki ramy to najprostszym sposobem właściwego ich skręcenia jest w/w. Nie można główki zbyt mocno skręcić, stąd poluzowanie o 1/4 obrotu. Gwint jest b.mocny, więc zerwanie jest praktycznie niemożliwe. Natomiast możliwe jest zbyt mocne skręcenie co skutkuje zniszczeniem łożysk.

Oczywiście sposób z luzowaniem skrętu jest niewłaściwy, najlepiej oddać motocykl do autoryzowanego serwisu, bez dwóch zdań.

Edytowane przez even
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę Cię:icon_mrgreen:) Klucz dynamometryczny stosuje co 45.-ty mechanik i co 1500.-ny amator garazowych poprawek:)).

 

No widzisz,

i tu jest pies pogrzebany.

Ty mowisz o Polsce, ja o Niemczech.

Tutaj klucz dynamometryczny uzywa 100% mechanikow, i 95% garazowych mejsterklepkow.

Ja uzywam kluczy dynamo... w 100% przy moto i w 90% przy aucie, moze to jest przesada, ale jeszcze mnie takie postepowanie nie zawiodlo, dlatego nadal bede tak robil.

Inni koledzy.....niech kazdy robi jak uwaza,

jego decyzja,

jego moto,

jego zdrowie,

jego zycie.

Jak sie mnie ktos o cos pyta to moge doradzic, zmuszac nie mam zamiaru.

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w 100%. Sam uzywam kluczy dynamometrycznych bardzo często. Ale co powiesz człowiekowi, który chce na szybko skręcić sprzęta??. Biegnij po klucz dynamometryczny, kup serwisówkę, zastosuj odpowiedni moment, a najlepiej odczekaj swoje w serwisie i miej nadzieję, że Pan Mechanik zastosuje klucz dynamometryczny???. Nie.

Nie było moim celem wprowadzenie kogokolwiek w błąd, tylko wskazanie jednej z praktycznych mozliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w 100%. Sam uzywam kluczy dynamometrycznych bardzo często. Ale co powiesz człowiekowi, który chce na szybko skręcić sprzęta??. Biegnij po klucz dynamometryczny, kup serwisówkę, zastosuj odpowiedni moment, a najlepiej odczekaj swoje w serwisie i miej nadzieję, że Pan Mechanik zastosuje klucz dynamometryczny???. Nie.

Nie było moim celem wprowadzenie kogokolwiek w błąd, tylko wskazanie jednej z praktycznych mozliwości.

witam wszystkich ja jeszcze raz z pytaniem czy ktos orjetuje sie gdzie moge dobrze wywazyc kola chodzi mi o Kielce lub WAWE bo w Radomiu nie ma zakladu gdzie mozna to zrobic a powyrzej 150 km/h nie ma jazdy mocno drgają lusterka i owiewka mechanik kazał zacząc od wywarzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć w wyszukiwarkę, pewnie cos znajdziesz. Znalazłem to np.: http://www.opalaserwis.pl/

Zazwyczaj cyfrowe wywazarki dają dokładność 5g, ale mi wystarczało, aby jeździć bez jakichkolwiek drgań.

W tej sytuacji, lepiej to niz nic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co chodzi o wyważanie koła i drgania lusterek. U mnie jest to samo. Zaczyna sie około 150 km/h i trzesie do około 165 km/h. Najpierw wyważyłem koło, delikatna poprawa. Teraz zmieniłem oponę i wyważyłem ponownie i nadal to samo. Zauważyłem że podczas jazdy gdy drgają lusterka boczne owiewki falują. Gdy odciągne boczną owiewkę u góry to widzę pod spodem otwory w które można by włożyć kołek i wtedy owiewka boczna była by połączona z wypełnieniem obok zbiornika paliwa. U mnie tam sa tylko otwory fi 6. Spróbuje tam włożyć jakieś kołki i zobaczę co będzie. Mam zamontowaną turystyczną szybe, może ona wpływa na drgania lusterek. Jeszcze jedna sprawa dlaczego właśnie przy 150 km/h w różnych motocyklach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jak? Owiewki falują??? W XX-ie? Może nie masz ich dobrze skreconych na wszystkie śruby plus kołki z przodu. Najlepiej zdejmij wszystkie plastiki i złóż ponownie. Przecież to jeden z lepiej spasowanych motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co chodzi o wyważanie koła i drgania lusterek. U mnie jest to samo. Zaczyna sie około 150 km/h i trzesie do około 165 km/h. Najpierw wyważyłem koło, delikatna poprawa. Teraz zmieniłem oponę i wyważyłem ponownie i nadal to samo. Zauważyłem że podczas jazdy gdy drgają lusterka boczne owiewki falują. Gdy odciągne boczną owiewkę u góry to widzę pod spodem otwory w które można by włożyć kołek i wtedy owiewka boczna była by połączona z wypełnieniem obok zbiornika paliwa. U mnie tam sa tylko otwory fi 6. Spróbuje tam włożyć jakieś kołki i zobaczę co będzie. Mam zamontowaną turystyczną szybe, może ona wpływa na drgania lusterek. Jeszcze jedna sprawa dlaczego właśnie przy 150 km/h w różnych motocyklach.

 

Pozdrawiam.

witam ja mam orginalną szybe wcisnołem usztywnienie miedzy deske a szybe ale nic nie pomogło mysle ze jest to wina kól poniewaz czuc minimalne drganie kierownicyale nie na boki tylko tak jakby góra dół znalazłem serwis motocykli w piasecznie pod wawą wywazją koła wiec pojade mają równierz hamownie wiec sprawdze ile mój XX MA koni bo czytałem kiedys na tym foróm o dławieniu silników w xx a mój był sprowadzony z Francji i hoc podrywa przód z gazu to i tak nie daje mi to spokoju. Pozdrawiam

 

Kurcze, jak? Owiewki falują??? W XX-ie? Może nie masz ich dobrze skreconych na wszystkie śruby plus kołki z przodu. Najlepiej zdejmij wszystkie plastiki i złóż ponownie. Przecież to jeden z lepiej spasowanych motocykli.

owiewki są ok drgania są na szybie i lusterkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich ja jeszcze raz z pytaniem czy ktos orjetuje sie gdzie moge dobrze wywazyc kola chodzi mi o Kielce lub WAWE bo w Radomiu nie ma zakladu gdzie mozna to zrobic a powyrzej 150 km/h nie ma jazdy mocno drgają lusterka i owiewka mechanik kazał zacząc od wywarzenia .

W Radomiu na Kelles-Krauza jest wyważarka w zakładzie na wprost jak wjeżdżasz od ulicy, tylko musisz przyjechać ze zdemontowanym kołem. Na Limanowskiego u Augustyna zdemontują Ci koło i wyważą ale na ręcznej wyważarce (podobnież ok), hamownię też mają. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm....

dziwne sprawy opisujecie z tymi owiewkami, ja do 300 km/h (licznikowe) nie mam zadnych problemow z drganiami, a kola sa wywazone na zwyklej wywazarce z drazkiem.

Sprawdzcie czy nie macie bicia kola na wysokosc (jajowata opona)

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Radomiu na Kelles-Krauza jest wyważarka w zakładzie na wprost jak wjeżdżasz od ulicy, tylko musisz przyjechać ze zdemontowanym kołem. Na Limanowskiego u Augustyna zdemontują Ci koło i wyważą ale na ręcznej wyważarce (podobnież ok), hamownię też mają. Pozdrawiam!

witam byłem na kelles-krauza nie robią przenoszą sie na warszawską i gość tez nie potrafił sie okreslic kiedy będą wywazac a na Limanowekiego mechanik który wywazał miał wypadek własciciel powiedział ze nie wie kiedy bedzie wruci do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam byłem na kelles-krauza nie robią przenoszą sie na warszawską i gość tez nie potrafił sie okreslic kiedy będą wywazac a na Limanowekiego mechanik który wywazał miał wypadek własciciel powiedział ze nie wie kiedy bedzie wruci do pracy

To wszystko jasne! mayki1, a z którego roku masz XX-a i jak długo nim śmigasz? Musimy kiedyś umówić się na wspólną przejażdżkę i pogadać o motorkach, z tą szybą to dziwna sprawa, ja też mam turystyczną Givi i nie mam takich problemów. W Radomiu jest chyba 5 lub 6 XX-ów, a jeździliśmy do tej pory max. we trzech. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich ja jeszcze raz z pytaniem czy ktos orjetuje sie gdzie moge dobrze wywazyc kola chodzi mi o Kielce lub WAWE bo w Radomiu nie ma zakladu gdzie mozna to zrobic a powyrzej 150 km/h nie ma jazdy mocno drgają lusterka i owiewka mechanik kazał zacząc od wywarzenia .

 

Oczywiście, że jest taki zakład. Na ulicy Kelles-Krauza u Bińkowskiego, tylko w warsztacie na wprost po wjechaniu w podwórko u Krzysztofa Bińkowskiego, po prawo u Andrzeja nie mają takiej wyważarki.

 

EDIT: Przepraszam, nie doczytałem wątku do końca.

Edytowane przez Miklas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie drgan, to proponuje pomyslec nad wywazeniem kol.Sami dobrze wiecie jak sie maja sprawy przy wymianie opon. Wielu kolegow zaklada uzywki, a jesli juz ktos zalozy nowe , to malo kto je wywaza. "A

 

" A PO CO..." z taka odpowiedzia sie kiedys spotkalem. Skoro w samochodach opony sa zawsze wazone, motocykle nie sa w tej dziedzinie wyjatkiem. Tym baredziej dla naszych mysliwcow :icon_rolleyes: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...