Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

ja myslalem ze jest ona poto by ostrzegac a nie poto by gdy juz sie zapali to moze byc juz zapuzno :wink: ale dolalem oleju w pore musze w tym tygodniu na jakis serwis podjechac bo to wyglada na to jak by cos kompletnie sie posypalo bo w zeszlym sezonie prze 10 tys km nie wziela ani grama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.5 V to definitywnie za malo ze nie wspomne o 12.5 V.Zmien machanika.

Daj sobie spokoj z testami wtryskow dopoki nie rozwiklasz problemu z ladowaniem.Na 99% one znikna po tym jak doprowadzisz napiecie do normalnego poziomu,tj okolo 14.5 V.

 

Nowy akumulator,czy probowales odpalic moto ze starym ,padnietym.? Byc moze wtedy posadziles alternator/regulator napiecia.To pita achillesowa naszego motocykla.

 

 

Dokładnie masz opisane w serwisówce ile powinno wynosić ładowanie i przy jakich obrotach. Chyba 14.5 V przy 4500 obr/min ale dokładnie nie pamiętam.

 

 

Na 100% spaliłem wtedy regulator :banghead: bo odpaliłem na podpiętym drugim i myślałem że się naładuje, w serwisówce wyczytałem teraz że ma być 14,7 do 15,5 przy 5000 obr/min, co do mechanika to sami wiecie jak jest, najlepszy to to forum a resztę zrobić samemu, potwierdza się to za każdym razem.

 

tomekd pisałeś o regulatorze z R1 czy z innych roczników też jest dobry, bo jeśli Hondy jest lipny to lepiej pokombinować i mieć to z głowy, mam Quada Honda Foreman i też jest tam często problem z regulatorem tylko w UK w serwisie chcą za niego 200 funtów to ponad 900 złociszy, koszmar.

Na allegro jest jakiś japoński z radiatorem że niby ma być ok, co o tym sądzicie http://www.allegro.pl/item603139120_regula...cia_do_cbr.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie mi sprawdzam olej silnikowy po przyjedzie stawiam na centrala odczekam okolo 5 min i olej na bagnecie jest pozniej wstawiam ja do garazu tez na centarala i rano wyciagam suchy bagnet i pare razy mi sie juz tak zdazylo ze po jezdzie pokazuje stan oleju a po kilku godz niema go wogule i tera niewiem czy jest w silniku spoko stan czy tez nie czy czy to normalne ?jakies przegrody w misce czy jakies cisnienie powoduje te objawy ?

 

z tego co piszesz wynika że ty po przyjeździe wykręcasz bagnet i stwierdzasz że jest mokry :bigrazz:

najpierw trzeba go wytrzeć później wkręcić a następnie znów wykręcić i wtedy masz wiarygodny pomiar...

po za tym nie wiem jak reszta ale ja nie sprawdzam oleju na centralnej podpórce tylko jak stoi na kołach bo wtedy silnik jest w pozycji w jakiej pracuje...

w serwisie jak byłem jeszcze z poprzednim motorem (BANDIT 1200) również sprawdzał olej na motocyklu stojącym na ziemi...

a tak nawiasem mówiąc jak ty wyjeżdżasz z garażu stwierdzając rano że bagnet jest suchy?? :biggrin:

 

pozdrawiam

hansklos_1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem na zimnym silniku na centralu ale i tak juz malo wzne umowilem sie do servisu bo cos strzelilo tylko niewiem co prawie litr na 500 km dolelem a w zeszlym sezonie nie wziela ani grama na 10000 km takze dla mnie szokas niewiem co jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarczy przeczytac, co zostalo juz tutaj w tym temacie napisane ?

Przedewszystkim ZANIM zacznie sie pisac.

 

Tutaj w tylko 2 postach jest wszystko opisane, "jak zmierzyc DOKLADNIE poziom oleju"

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...dpost&p=1409334

Adam

 

będę upierdliwy...

w którym miejscu jest napisane jak sprawdzić olej na podstawce centralnej czy na kołach??

kolega Marshall napisał jak on to robi co w cale nie znaczy że dobrze...

w żadnym miejscu nie jest napisane że przed sprawdzeniem trzeba najpierw wytrzeć bagnet do sucha i ponownie go wkręcić żeby pomiar był wiarygodny...

i jeszcze jedna sprawa, oleju nigdy nie powinno być więcej niż na miarce jest wskaźnik max i odwrotnie nie mniej niż minimum (po coś to jest napisane)...

 

pozdrawiam

hansklos_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu jest napisane jak sprawdzić olej na podstawce centralnej czy na kołach??

a jaka jest w tym roznica ?

Zobacz w jakiej pozycji jest silnik , jak stoi moto na kolach, a w jakiej jak stoi na "centralce"

Jaka jest roznica w poziomie oleju ?

W serwsowce stoi;

"moto ODSTAWIC na rownej powierzchni"

jak wyobrazasz sobie to bez centralki ?

 

w żadnym miejscu nie jest napisane że przed sprawdzeniem trzeba najpierw wytrzeć bagnet do sucha i ponownie go wkręcić żeby pomiar był wiarygodny...

naturalnie ze jest - w serwisowce (ktora kazdy moze sobie "zalatwic" w necie, lub poprostu kupic u dealera Hondy)

Stoi napisane ze bagnet nalezy wytrzec, ale do pomiaru NIE WKRECAC !

 

oleju nigdy nie powinno być więcej niż na miarce jest wskaźnik max i odwrotnie nie mniej niż minimum

no to juz sie rozumie samo przez sie, albo ?

Jezeli ktos tego nie wie, to moze powinien odstawiac moto do warsztatu, a nie sam przy nim "majstrowac" ?

 

 

 

 

Adam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko zwróciłem tylko uwagę bo skierowałeś kolegę na stronę do tyłu gdzie nic nie jest napisane o dokładnym sprawdzeniu (przynajmniej jak ja bym to przeczytał to za Chiny bym nie wiedział o co chodzi) tylko jak to robi kolega Marshall...

jeżeli ktoś zna się na mechanice to nie widzę problemu ale widać że kolo tak sobie a chce się dowiedzieć jak co rano sprawdzić olej w motorku zważywszy że mu coś tam go ubywa(ma CBR 1100 xx bo ja w poprzednim BANDIT 1200 miałem z prawej strony okienko w którym co rano mogłem sprawdzić olej)...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmmm...

powiem że mnie zaskoczyłeś pytaniem... :eek:

ale zgadza się... :clap:

gdzieś się spotkaliśmy?? :cool:

 

Nie - tylko przez to ze nie mialem za duzo zajec w pracy nie bylem w stanie po niego pojechac a juz sie umawialem .... :)

 

Napisz cos o nim wiecej - co wyszlo po zakupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio pisałem o dziwnych stukach w mojej xx, nikt nie odpisał (zreszta sie nie dziwie bo co odpisac gosciowi ktoremu "cos" stuka :biggrin: , dzis mam troche wiecej informacji) wiec pojechałem do mechanika powiedział ze z czyms takim sie nie spodkał nie mozna zlokalizowac zródła stuków poniewaz ten dzwiek i drgania przenoszą sie po całym silniku i ramie, powiedział ze trzeba sprawdzic czy kosz sprzegłowy sie nie poluzował lub łożysko na sprzegle jest wyrabane, dodam ze na zimnym silniku nic nie słychac, jezeli juz sie zagrzeje i stuki sa słyszalne nic nie zmienia wcisniecie sprzegła czy tez wzucenie biegu, wiem ze trudno jest opisac te objewy ale moze ktos sie juz z tym spodkał, czy to mozliwe zeby kosz sprzegłowy sie poluzował?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - tylko przez to ze nie mialem za duzo zajec w pracy nie bylem w stanie po niego pojechac a juz sie umawialem .... :)

 

Napisz cos o nim wiecej - co wyszlo po zakupie :)

 

przebieg nie całe 50tyś km więc do wymiany poszedł napinacz razem z łańcuszkiem...

dałem do sprawdzenia przód i okazało się że lekko dostały lagi (nie do zobaczenia gołym okiem) dopiero jak rozebrali cały przód to wyszło na jaw...

nic więcej nie robiłem (opony prawie nówki 2007rok nie zdarte...), napęd nie naciągnięty (jak go brałem był przed zielonym znaczkiem na naciągu) klocki powinny wystarczyć do końca sezonu (nie wiem jak szybko się zdzierają) olej (podstawa), płyn w chłodnicy (na wszelki wypadek), muszę jeszcze wymienić płyn hamulcowy (nie wiem kiedy był wymieniany) ale końcówek jest tyle że muszę dokładnie wszystko pooglądać żeby czegoś nie spier...

wszystkie owiewki są całe nie połamane, prawa jest tylko porysowana (ale gość musiał się ślizgnąć po trawie bo nie ma żadnych głębokich rys) tłumik na łączeniu z katalizatorem ma ryski...

 

reszta wszystko OK...

zrobiłem już nim w tym roku~2000km i na razie jeździ (olej cały czas w normie)

 

a właśnie mam pytanie wszędzie na forum piszecie że olej się wymienia co 6000km...

w instrukcji obsługi jaką znalazłem jest podane że wymiana co 12000km...

hmmmm...

zalany mam olejem CASTROL POWER 1 RECING pełny syntetyk 10w 50...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...