Skocz do zawartości

Tico, Kadett, Astra czy co?


Aster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w Astrze po 200 km zaczynyl nie bolec kregoslup

 

 

 

 

a to zapewne pękły sprężyny w fotelu albo mocowania tych sprężyn dlatego tak się dzieje.

co do obszerności to wiadomo że nowsze auta są coraz bardziej obudowywane stąd mniej miejsca jak np kadett/astra . ale to chyba wiąże się też z bezpieczeństwem

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pogadałem z wujkiem odnośnie jego Tico. Sczerze powiedział mi, że... nie radzi mi go kupować. Do wymiany w tym roku są łożyska kół, amortyzatory, akumulator i tarcze sprzęgła. Więc w sumie z 800zł trzeba by wpakować w auto jeszcze w tym roku. A zatem Tico przestaje być "mega tanią alternatywą". No i dylemat mam coraz większy.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim pierwszym autem był poldolot.

Ale po przesiadce w astrę okazało się, że astra jest o połowę tańsza w utrzymaniu niż krajowa produkcja.

Teraz mam vectrę b i żadnych kłopotów.

 

Co do gnilności opla-jak dbasz tak masz.

Mogę Ci pokazać mnóstwo vw i audi bardziej skorodowanych niż mój opel.

Jak było bite to nie ma siły, będzie rdzewieć.

 

A ceny części do opla są śmiesznie niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja koreańczyków nie odrzucam. jeżdżę bezawaryjnie matizem od 8 lat, pali mało bo w zimie po mieście ca. 6,3, opony tanie, części w razie czego też - ostatnio robiłem zawieszenie, kiedyś sprzęgło i tłumik - czyli normalkana twoim miejscu nie zastanawiałbym się: zakup samochodu to nie wszystko, do tego trzeba liczyć utrzymanie. a to potrafi zaboleć, jak trzeba nagle kilka stówek wywalić, bo coś poszłojak w motocyklu: lepszy starszy i mniejszy, a za to w dobrym stanie i z pewnych rąk jsz

 

Popieram, rodzice mają matiza z 99 roku i jak do tej pory nic się z nim nie działo, czego nie mozna było powiedziec o salonowym VW POLO CLASSIC - został sprzedany po 1,5 roku, supał sie na potęgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam starego poczciwego jeepa cherokee 4.0 +lpg :icon_razz: po nim juz innegoi nie bedziesz chcial :biggrin:

ja moge tylko zalowac ze kiedy ja mialem takie dylematy to realny byl tylko maluch [uzywany ] .teraz to mata cudnie.

kup se duuzy i mocny -bedziesz bezpieczny :icon_mrgreen:

gorzej z innymi :icon_mrgreen:

powoodzenia :icon_mrgreen:

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadałem z wujkiem odnośnie jego Tico. Sczerze powiedział mi, że... nie radzi mi go kupować. Do wymiany w tym roku są łożyska kół, amortyzatory, akumulator i tarcze sprzęgła. Więc w sumie z 800zł trzeba by wpakować w auto jeszcze w tym roku. A zatem Tico przestaje być "mega tanią alternatywą". No i dylemat mam coraz większy.

 

Jesli inwestycja 800 zł w samochód to dużo to kup "Malucha". Niestety kupując używany samochód trzeba liczyć się z wydatkami (tzw. "pakiet startowy" - rozrząd, oleje, czasem coś w zawieszeniu itp itd). Im starszy samochód (większy przebieg) tym więcej wydatków należy się spodziewać.

 

Jeep Cherooke 4.0 będzie sporo droższy w utrzymaniu :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800zł to normalny pakiet startowy, popatrz na ceny oleju (normalnego markowego) + zestaw filtrów, pasek rozrządu + napinacz (zawsze trzeba wymienić jak olej by jeździć pewnie) + jakiś pasek klinowy, żarówki czy nawet czasem opony, które do tanich nie należą. Niejednokrotnie potrzebne są jakieś regulacje, w nowym nabytku często przeszkadza jakiś oberwany kawałek plastiku czy inny mało istotny element wnetrza, na który nie zwracał uwagi poprzedni właściciel i sumka się uzbiera. Zakup samochodu = koszt zakupu np 8000zł + rejestracja/OC to będzie ok 1200zł + pakiet startowy ok 500 - 1000zł + tankowanie do pełna ok300zł, razem przygotowanie auta do eksploatacji da nam w przybliżeniu 10000 - 10500zł dla omawianego przykładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z wypowiedzią Jaskiera.

Też nie dawno kupiłem auto, i pierwsze wymiany wyniosły mnie ok 1200 pln.

A jeszcze pare drobiazgów zostało.

I tak sądzę, że jak na 17-to letni samochód to nieźle trafiłem.

 

Nie ma takiej opcji, że kupisz pojazd od obcego i nic nie dołożysz.

Dlatego szukaj modelu popularnego i z tanimi, ogólnie dostępnymi częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo dyskusja sie rozwija :biggrin:

mam Astre 1.4 prawie rok (w lutym bedzie rocznica). kupilem ja z przebiegiem 114k km, teraz ma 136k km

przejechalem nią 22 tys km

w co zainwestowalem?

1. opony zimowe Klebera 500 zł

2. LPG 1400 zł

3. termostat + wymiana paska rozrządu 380 zł

4. wymiana filtra gazu i regulacja (niestety zapomnialem o tym i zamiast po 10k km zrobilem to po 20k km :icon_evil:)

5. wycieraczki 80 zł

 

a tak to tylko leje gaz i benzyne w Auchan lub Carrefour i nie ma problemu.

 

ale.... czuje ze bede musial zrobic cos z:

zawieszeniem bo juz sie wozi jak amerykanski krazownik szos ;)

błotnikiem bo mam wstawiony od wrzesnia nowy ale nie polakierowany i kierunkowskaz jest sklejony tasma

chce dokupic te plastikowe chlapacze i kapsle (zgubilem gdzies albo mi zaj**ali po dwa z nich)

 

ogolnie to samochod mam do lakierowania caly. kupilem juz troche porysowany ale mi to nieprzeszkadzalo. potem sam troche porysowalem i mnie porysowali i wyglada z bliska troche slabo.

ale taka operacja chyba odpada bo jak mam wydac ze 2 tys na lakierowanie sprzetu za 5 tys to mi sie slabo kalkuluje. sam blotnik jakis majster wycenil na 500 zł

no i musze wymienic albo zregerowac rozrusznik bo pare razy sie zawiesil

 

a co waszych uwag:

1. siedzenia: uwazam ze sa zajebiscie wygodne. przejechalem raz 12 godzi non stop i nic z plecami nie mialem ;) w porownaniu z motocyklem czulem sie jak po SPA ;)

2. motorek maly ale calkiem zwawy. jak sie jedzie w pojedynke i bez bagazu ;) pali ok 10 l gazu

3. nie rdzewieje, akurat swiniopasy wczesniej zaczeli zabezpieczac blache

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...