Skocz do zawartości

leasing samochodu na firme


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ma ktoś z Was doświadczenie w leasingu samochodów na firme? Mam jednoosobową działalność i chce wziąć leasing na używany samochód osobowy. Zanim podejme decyzje chce jak najwiecej wiedzieć, żeby niemieć problemów. Szukam w "sieci" informacji i wskazowek na co zwrócić uwage. Jestem poczatkujący i niewiem na co szczególnie zwracać uwage. Znalazłem strone na której piszą osoby które mają problemy z leasingiem i mam teraz troche wątpliwości czy napewno będzie to najlepsze rozwiązanie. A może jest ktoś kto pracuje w takiej firmie?

Pozdrawiam

Edytowane przez bestia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ma ktoś z Was doświadczenie w leasingu samochodów na firme? Mam jednoosobową działalność i chce wziąć leasing na używany samochód osobowy. Zanim podejme decyzje chce jak najwiecej wiedzieć, żeby niemieć problemów. Szukam w "sieci" informacji i wskazowek na co zwrócić uwage. Jestem poczatkujący i niewiem na co szczególnie zwracać uwage. Znalazłem strone na której piszą osoby które mają problemy z leasingiem i mam teraz troche wątpliwości czy napewno będzie to najlepsze rozwiązanie. A może jest ktoś kto pracuje w takiej firmie?

Pozdrawiam

 

dlaczego w leasing, a nie na kredyt i dlaczego osobowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bestia, o jakich problemach piszesz ??? z urzedem skarbowym ??? nigdy nie slyszalem...

 

ale do rzeczy, leasing samochodu osobowego, to prosta rzecz, skladasz wniosek, robisz pierwsza wplate (0-40%) i jezdzisz, chyba ze nie masz zdolnosci kredytowej/leasingowej...

 

1. przygotuj sobie wszystkie dokumenty firmowe, NIP, REGON, WPIS, PIT za ostatni rok, byc moze PIT za ostatni miesiac, dwa dokumenty tozsamosci,

2. wybierz lesingodawce, BZWBK, VW, lub jakis inny, jesli calkowity koszt lesingu zamknie sie w 110% to znaczy, ze dobrze wybrales, jesli mniej, to wybrales b. dobrze :)

3. zastanow sie, jak wysoka ma byc 1 wplata, 0-40%, im wiecej wplacisz na poczatku, tym mniejsza STALA rata przez caly okres trwania umowy,

4. jesli jest to samochod uzywany, to moze ci go sprzedac tylko firma na fakture VAT, wartosc samochodu na fakturze moze odbiegac od wartosci z tabeli o +/- 5%, w innym przypadku bedziesz musial zrobic wycene u niezaleznego rzeczoznawcy, np DEKRA

5. wybierz lesing z mozliwoscia wykupu, po zakonczeniu umowy leasingu wykupisz pojazd na 1% poczatkowej wartosci,

6. od podatku mozesz odliczyc:

- VAT w wysokosci tylko 5 000 PLN, i to nie od razu, ale dzielisz kwote VAT-u przez okres trwania umowy (np. 5000 : 36= 138) i odliczasz tylko 138 w kazdym miesiacu,

- pierwsza wplate (jako koszt uzyskania przychodu) ale tez nie cala w pierwszym roku, tylko adekwatnie do okresu trwania umowy,

- z faktur na paliwo odliczasz nie wiecej niz bodajze 60% VAT-u, reszta staje sie kosztem uzyskania przychodu,

7. nie jestes wlascicielem pojazdu, w zwiazku z tym nie bedziesz mial prawa do znizek na ubezpieczenie (jesli takowe znizki posiadasz), tak jest w 90% przypadkow, ale jak ktos mocno chce, to znajdzie sobie "gdzie i jak" pojazd ubezpieczyc, zeby jednak swoje znizki zachowac,

 

LEASING jest lepszy od KREDYTU, bo wszystko co sie wiaze z eksploatacja pojazdu (zakupy, uslugi) wrzucasz w koszty, chu*owo jest jak masz dzwona, bo dostajesz tylko zwrot netto, VAT sam doplacasz

 

 

pozdro

Edytowane przez lobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bestia.

Popełniasz zasadniczy błąd na samym początku. Leasing to nie jest forma zakupu a wynajmu.

Przez cały okres leasingu auto jest własnością firmy leasingowej a Ty jedynie płacisz za możliwość korzystania z niego. Własność przechodzi na Ciebie dopiero po zapłaceniu kwoty wykupu. To bardzo duża niedogodność.

PZDR i życzę dobrego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie załatwiania lesingu, domyślam się że potrzebujesz kosztów

teraz koszty nie są tak duże jak wcześniej i jest jeden wielki plus wszystko

księgujesz w koszta firmy, mogę polecić Ci doradcę który załatwia moje sprawy

bardzo ważne jest jak lesingodawca rozlicza szkody powsałe na pojeździe częściowe

lub całkowite tu trzeba być czujnym.

Jeżeli jesteś zainteresowany kontaktem z doradcą pisz na pw lub dzwoń tel. w profilu

wszystkiego dowiesz sie dokładnie ja zdecydowałem się na BZ WBK, po zapoznaniu się

z ofertami innych firm.

Jeżeli potrzebujesz kosztów to tylko leasing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez cały okres leasingu auto jest własnością firmy leasingowej a Ty jedynie płacisz za możliwość korzystania z niego. Własność przechodzi na Ciebie dopiero po zapłaceniu kwoty wykupu. To bardzo duża niedogodność.

Remo, a czemu to taka niedogodność?!?! Wpłacasz ostatnia rate=rata wykupująca, dostajesz dokumenty i możesz czy rejestrowac na siebie czy na Firme :icon_rolleyes:

 

Nie wiem jak to dokładnie jest w działalności gospodarczej ale w Sp. z o.o. właśnie kończy mi sie jeden Leasing. Raty wrzucasz w koszty, całe ( w przypadku kredytu tylko odsetki - chyba), VAT odliczasz, paliwo i wszystko co związane z Samochodem idzie w koszty ale ....... są limity różne i tu powinieneś pogadać z jakimś Księgowym/ą.

 

Im większa wpłata własna ty mniejsze raty, okres są różne 3, 4 a nawet 5 lat. Przy krótszym Leasingu masz jakieś obostrzenia co do sprzedaży pojazdu, związane to jest z odliczeniami których dokonasz.

 

Oczywiście najbardziej korzystniej wychodzi Leasingowanie czegoś jak NAVARA co ma homologacje na ciężarowy a więc odliczasz 100 % VATu. Przy innych, nie przekraczających jakiegoś tam wskaźnika, czyli np. jakies Kombi, jest limit chyba do 6000 PLN.

 

Ogólnie fajna sprawa, można kombinować, możesz wcześniej skończyc Leasing, możesz samochód, po skończeniu Leasingu oczywiście, oddać w rozliczeniu jako wpłata własna na kolejny Leasing itd.

 

Najlepiej jak sie spotkasz z jakimś doradcą, wyjaśni ci różne rodzaje Leasingu, porobi symulacje itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudiusz

Wszystko jest ok. do czasu kiedy płatności spływają zgodnie z harmonogramem. :)

Aj nie tak do końca, mi wiele razy sie zdarzały opóźnienia i jeszcze nie miałem z tego względu nieprzyjemności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno stałem przed dylematem, leasing czy kredyt. Po otrzymaniu symulacji wybrałem kredyt.

Koszta obsługi jednego i drugiego były praktycznie identyczne natomiast miałem z głowy sprawę przerejestrowania po zakończeniu spłaty.

Oczywiście w obu przypadkach samochód nie jest do końca twój. Przy kredycie jest cesja własności wpisana do dowodu i po zakończeniu spłaty trzeba ją wykreślić.

W leasingu wadą też jest że jak wyjeżdżasz do różnych dziwnych krajów jak np. Białoruś czy Turcja zaczynają się schody.

Ważne też była ilość papierków żądana przez bank. Przy wpłacie 40% wartości bryki chcieli tylko; zezwolenie na prowadzenie działalności.

numery; NIP i Regon

aha ...i podpisy żony na wnioskach. Ale z tego co wiem i przy leasingu wymagają tegoż samego.

Prowizję i oprocentowanie można negocjować nawet w dosyć szerokich granicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wpisy. Leasing doradził mi kolega z pracy. Tylko że on ma nowego yarisa w leasingu. To już jego drugi samochód kupiony w ten sposób i sobie chwali. Na koniec wykupuje samochód na siebie. Nie ma z tym zadnych problemów. Raty będe płacił napewno w terminie ponieważ ponieważ wypłate mam zawsze o czasie. Zapomniałem wyjaśnić że pracuje w firmie, tylko że z samozatrudnieniem. Tak u mnie wszyscy pracują. Z kosztów mam tylko dwa telefony kom. wiec niewiele. Chce wiec sobie "robić" koszty samochodem, który bedzie przezemnie wykorzystywany w godzinach pracy. Nie posiadam wystarczajacej ilości gotówki na zakup. Dlatego chce sie dowiedzieć czy lepszy będzie kredyt czy leasing. Tak jak pisałem interesuje mnie autko w kwocie około 20 000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, jeszcze musisz pamiętać że nie wszystkie Firmy leasingują używane samochody i mają różnego rodzaju obostrzenia, jak: nie starszy niż rok czy dwa i Leasing musi sie skończyć np. przed uzyskaniem samochodu wieku np. 5 lat. Każda firma ma troszke inaczej. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok. do czasu kiedy płatności spływają zgodnie z harmonogramem. :)

 

Nie jest tak strasznie, ja równiez miewałem opóźnienia

i nic takiego się nie stało myślę że jest tak samo jak przy

kredycie też trzeba płacić a jak się spóźniasz to monitują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejsze Wybiórczej w dodatku Motoryzacja jest CÓŚ o zakupie samochodu do firmy.

Przy obecnych przepisach możesz wpisać cały zakup w koszty i jeśli zostanie nadwyżka kosztów przerzucić resztę na rok następny.

Ja praktycznie i faktycznie nie będę miał w tym roku żadnego dochodu, wszystko poszło w koszty czyli zakup Navary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...