Skocz do zawartości

Sprzęgło- kawasaki en 500 96r


robertgu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM wszystkich .W sobotę po dwutygodniowej przerwie usiadłem na motocykl , na dworze dosyć ciepło odpaliłem bez problemu, Rumak miał problem z wbiciem się na obroty, pochodził na ssaniu . Wciskam sprzęgło, wbijam bieg , atu szarpnięcie i zgasł . Następne próby odpalenia się nie powiodły, Ładuje akumulator. Pomimo wciskania sprzęgła nic się nie dzieje jakby go nie było, pierwszy bieg wchodzi na sucho. Co z tym robić , co to za usterka ,raczej nie należę do majsterkowiczów. Wlewam paliwo wymieniam świece i jadę większy problem to już płacz. !!! :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklejone tarcze sprzęgłowe. Nieodpowiedni olej w silniku.

Przy zgaszonym silniku - nacisnąć klamkę sprzęgła i wbić bieg, i szarpać motocyklem przód-tył aż nie puści.

Zapalić silnik , rozgrzać i wymienić olej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zas w Suzuki dr650rse mam wlany nieodpowiedni olej tzn 20w50 zamiast 10w40 ;)

Panie piotrze czy to ma wiekszy wplyw na prace sprzegla bo po wyzej 130km /h slizga mi sie sprzeglo i przy dodawaniu gwaltownie gazu :flesje:

wymienić tarcze + spreżyny czy wlać odpowiedni olej ?

 

Prosze o wypowiedzi :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklejone tarcze sprzęgłowe. Nieodpowiedni olej w silniku.

Przy zgaszonym silniku - nacisnąć klamkę sprzęgła i wbić bieg, i szarpać motocyklem przód-tył aż nie puści.

Zapalić silnik , rozgrzać i wymienić olej.

Dziękuje Panie Piotrze. Bałem się że to coś poważniejszego., poprzedni właściciel zapewniał mnie że na oleju sezon pojeżdżę, czas się udać po filierek i olej do sklepu .Jeszcze raz dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat sklejania się sprzęgła w szkółkowej GS500. Otóż sezon szkoleniowy się u mnie jeszcze nie skończył, zaś temperatura utrzymuje się na poziomie bliskim zera. Motul 5100 klasy 15W50 w tych warunkach powodował silne sklejenie sprzęgła (motocykl garażowany pod chmurką, ino w pokrowcu) co wymuszało dwie-trzy minuty oczekiwania po odpaleniu, żeby móc kulturalnie i bez huku włączyć jedynkę, mimo rozklejania sprzęgła przed rozruchem (tak jak opisał Piotr). Zmieniłem olej na samochodowy Lotos full syntetyk klasy 0W40. Efekty były widoczne natychmiast: maszyna łatwiej odpala rankiem, praktycznie od dotknięcia, zaś jedynkę można zapinać już kilka sekund po rozruchu - zero sklejenia, zero szarpnięcia, pełna kultura.

 

Nie namawiam nikogo do zalewania olejów samochodowych. Zrobiłem tak w ramach eksperymentu paranaukowego (z naciskiem na para) i na razie efekty są bardzo pozytywne. W razie nowych objawów, podzielę się wrażeniami.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry dla motocykla na placu manewrowym a wręcz godny polecenia ponieważ pracuje w warunkach dużych obciążeń cieplnych oddając niewielką moc. żaden z kursantów nie może wykorzystywać pełnego momentu obrotowego a z powodu dobrej lepkości zaraz po odpaleniu nie będzie powodował przyspieszonego zużycia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...