robertgu Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 WITAM wszystkich .W sobotę po dwutygodniowej przerwie usiadłem na motocykl , na dworze dosyć ciepło odpaliłem bez problemu, Rumak miał problem z wbiciem się na obroty, pochodził na ssaniu . Wciskam sprzęgło, wbijam bieg , atu szarpnięcie i zgasł . Następne próby odpalenia się nie powiodły, Ładuje akumulator. Pomimo wciskania sprzęgła nic się nie dzieje jakby go nie było, pierwszy bieg wchodzi na sucho. Co z tym robić , co to za usterka ,raczej nie należę do majsterkowiczów. Wlewam paliwo wymieniam świece i jadę większy problem to już płacz. !!! :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Sklejone tarcze sprzęgłowe. Nieodpowiedni olej w silniku.Przy zgaszonym silniku - nacisnąć klamkę sprzęgła i wbić bieg, i szarpać motocyklem przód-tył aż nie puści.Zapalić silnik , rozgrzać i wymienić olej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Piotrek a nie lepiej wrzucac wyższych biegów przy rozklejaniu sprzegła??? Z własnego doświadczenia znacznie łatwiej mi sie rozkleja sprzęgło na 2-3 biegu- tzn tak bardziej łagodnie. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ja zas w Suzuki dr650rse mam wlany nieodpowiedni olej tzn 20w50 zamiast 10w40 ;) Panie piotrze czy to ma wiekszy wplyw na prace sprzegla bo po wyzej 130km /h slizga mi sie sprzeglo i przy dodawaniu gwaltownie gazu :flesje: wymienić tarcze + spreżyny czy wlać odpowiedni olej ? Prosze o wypowiedzi :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 W Twoim przypadku raczej wszystko tzn. olej, tarcze i sprężyny a przed składaniem wypada sprawdzić metalowe przekładki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertgu Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Sklejone tarcze sprzęgłowe. Nieodpowiedni olej w silniku.Przy zgaszonym silniku - nacisnąć klamkę sprzęgła i wbić bieg, i szarpać motocyklem przód-tył aż nie puści.Zapalić silnik , rozgrzać i wymienić olej.Dziękuje Panie Piotrze. Bałem się że to coś poważniejszego., poprzedni właściciel zapewniał mnie że na oleju sezon pojeżdżę, czas się udać po filierek i olej do sklepu .Jeszcze raz dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Nie ma za co dziękować. Zrób tak jak radzi kiki rozklej go z wysokiego biegu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat sklejania się sprzęgła w szkółkowej GS500. Otóż sezon szkoleniowy się u mnie jeszcze nie skończył, zaś temperatura utrzymuje się na poziomie bliskim zera. Motul 5100 klasy 15W50 w tych warunkach powodował silne sklejenie sprzęgła (motocykl garażowany pod chmurką, ino w pokrowcu) co wymuszało dwie-trzy minuty oczekiwania po odpaleniu, żeby móc kulturalnie i bez huku włączyć jedynkę, mimo rozklejania sprzęgła przed rozruchem (tak jak opisał Piotr). Zmieniłem olej na samochodowy Lotos full syntetyk klasy 0W40. Efekty były widoczne natychmiast: maszyna łatwiej odpala rankiem, praktycznie od dotknięcia, zaś jedynkę można zapinać już kilka sekund po rozruchu - zero sklejenia, zero szarpnięcia, pełna kultura. Nie namawiam nikogo do zalewania olejów samochodowych. Zrobiłem tak w ramach eksperymentu paranaukowego (z naciskiem na para) i na razie efekty są bardzo pozytywne. W razie nowych objawów, podzielę się wrażeniami. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Pomysł dobry dla motocykla na placu manewrowym a wręcz godny polecenia ponieważ pracuje w warunkach dużych obciążeń cieplnych oddając niewielką moc. żaden z kursantów nie może wykorzystywać pełnego momentu obrotowego a z powodu dobrej lepkości zaraz po odpaleniu nie będzie powodował przyspieszonego zużycia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.