Skocz do zawartości

Rozrusznik kręci, silnik nie.


pitbull200
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Odpalałem wczoraj wieczorem moto, zakręcił raz drugi, za trzecim tylko sekundę i rozrusznik zaczął sam kręcić. bez silnika.

W rozrusznika nie ma bendiksa więc ja osobiście nie wiem co to może być...

Motocykl to Honda CBX 750 f2

 

Dzisiaj rano wyjąłem rozrusznik, wygląda na w porządku, zębatka która jest w silniku i którą kręci rozrusznik chodzi dość luźno, właściwie bez oporu, zęby ma całe.

 

Co o tym sądzicie? Pierwszy raz mam podobny problem.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim silniku nie ma Bendiksu ale jest sprzęgło jednokierunkowe i prawdopodobnie ono puściło.

Jeżeli w otwór po rozruszniku włożysz palec to zębatka powinna dać się pokręcić tylko w jedną stronę a w przeciwnym kierunku powinna dawać silny opór.

Jeżeli kręci się w obu kierunkach trzeba niestety ją wymontować i sprawdzić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz taką budowę jak ja miełem w hondzie cb , a prawdopodobnie tak, jest tam sprzęgło rozrusznika. Tak jak powiedział poprzednik, powinno dać się bardzo luźno kręcić w jedną stronę, a wogole nie kręcić w drugą. W moim sprzęgle znajdowały się trzy wałki i sprężynki. Jak się okazało ktoś to już robił i sprężynki włożył.... od długopisu. Jak zdejmiesz sprzęgiełko, zobacz czy nie jest popękane. W hondach vfr rc24 wiem, że pękały. Nie wiem jak w innych modelach. Jeśli nie jest popękane, bardzo często wystarczy kupić tylo zestaw naprawczy. Widziałęm takie albo w larssonie albo w klasie. Nie wiem czy akurat do cbx. Pozdrawiam. Daj znac co i jak i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprężynek - ja to przerabiałem dosyć dokładnie. Na ogół to one właśnie puszczają, ale czasem też "puchną" takie tulejki (które te sprężynki dopychają) od uderzania w wałeczki. Wtedy te tulejki nie chodzą wystarczająco luźno.

Próbowałem z różnymi sprężynkami, najlepsze okazały się "home made" ze struny H do gitary. ewentualnie G, ale wtedy może być za mocna. Przejeździły już u mnie ponad sezon ;) i jest git.

Tutaj masz zdjęcia jak to wygląda - to w mojej HOndzie, ale konstrukcja jest taka sama w CBX

 

http://www.hondacb650.com/viewtopic.php?t=...clutch&start=15

 

Powodzenia.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O już mi sie to nie podoba... Dużo elementów ruchomych ;)

Jutro z rana go rozbiorę i zobaczę co tam go boli...

Dzięki za pomoc!

 

 

O już mi sie to nie podoba... Dużo elementów ruchomych :(

Jutro z rana go rozbiorę i zobaczę co tam go boli...

Dzięki za pomoc!

 

Żeby dojść do tych zębatek muszę zdjąć alternator czy od strony sprzęgła?

A dalej żeby zdjąć alternator muszę odkręcić śrubę która trzyma w środku jego wirnik?

Jak go zablokować? Czy może kluczem pneumatycznym odkręcić?

Proszę o szybką odpowiedź!

 

O już mi sie to nie podoba... Dużo elementów ruchomych :(

Jutro z rana go rozbiorę i zobaczę co tam go boli...

Dzięki za pomoc!

Żeby dojść do tych zębatek muszę zdjąć alternator czy od strony sprzęgła?

A dalej żeby zdjąć alternator muszę odkręcić śrubę która trzyma w środku jego wirnik?

Jak go zablokować? Czy może kluczem pneumatycznym odkręcić?

Proszę o szybką odpowiedź!

 

No już sobie to pneumatykiem odkręciłem, tylko że została mi tylna pokrywa i te widełki które się kręcą i do których jest przymocowany wirnik, nie wiem jak to odkręcić- kto pomoże :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Ciebie złe wieści:

Silnik z ramy na stół

Demontaż dolnej części karteru silnika

Przy okazji mycie miski olejowej i wymiana kilku oringów uszczelniających magistralę olejową

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Ciebie złe wieści:

Silnik z ramy na stół

Demontaż dolnej części karteru silnika

Przy okazji mycie miski olejowej i wymiana kilku oringów uszczelniających magistralę olejową

 

 

Noo...To kończę sezon;) Zamówię jeszcze sprzęgło i sprzedaję ją w cholerę... NA rzecz GSX-R`ki :notworthy:

Czas na następną rozbiórkę znajdę najwcześniej w sobotę... Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, jak będę miał czas to ściągnę serwisówkę i spojrzę. W moim TEORETYCZNIE też trzeba rozpoławiać silnik a ja (dzięki informacjom z netu) robię to w 3 godziny. Ale nie znam na tyle silnika CBX.

Jeżeli szpik inglisz to ten link co podawałem powyżej to instrukcja jak to się robi w CB 650. Może w CBXie będzie podobnie? To w końcu silnik z tej samej rodziny tylko ma więcej wentyli....

 

Powodzenia

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, jak będę miał czas to ściągnę serwisówkę i spojrzę. W moim TEORETYCZNIE też trzeba rozpoławiać silnik a ja (dzięki informacjom z netu) robię to w 3 godziny. Ale nie znam na tyle silnika CBX.

Jeżeli szpik inglisz to ten link co podawałem powyżej to instrukcja jak to się robi w CB 650. Może w CBXie będzie podobnie? To w końcu silnik z tej samej rodziny tylko ma więcej wentyli....

 

Powodzenia

Speak English ale nie w tak TECHNICZNYM stopniu, ale spoko, ogarnę to tam jest napisane i zobaczę na ile to się stanie przydatne...

Dla mnie to i tak wszystko nie stanowi specjalnego problemu ponieważ mam do dyspozycji warsztat samochodowy, także nie jest źle :wink:

 

Tak na marginesie, nigdzie się jeszcze nie chwaliłem, tak wygląda moje cudo:

Kolubryna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, zabrałem się koło 14 za robotę i właśnie dotarłem do sedna sprawy...

Zerwał się łańcuszek rozrządu:

Zdjęcie

 

Rozumiem że to też może być powodem zaistniałej sytuacji?

Przypomniało mi się, że po tym jak nie odpalił ze startera próbowałem 2x z pychu, i coś było nie tak.

Tylko, że zapomniałem...

 

W takim wypadku trzeba rozebrać chyba jeszcze troszkę?

 

Mam jeszcze pytanie, a mianowicie co to jest:

http://img89.imageshack.us/img89/9451/zdjcie218lf3.jpg

 

Wypadło mi jak odwracałem silnik, był zdjęty tylko gaźnik, rozrusznik, naciąg łańcucha i hydraulika sprzęgła, jest to półokrągły trzpień, po płaskiej stronie ma lekkie ząbki, chociaż i tak zasłania je w całości sprężyna.

 

Ps. Gdyby łańcuch zerwał się podczas jazdy(szybkiej) to mogiła?

Ps2. 44 cm to nie za mało? Bo kawałki ogniw też nie bardzo pasują...

Edytowane przez pitbull200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...