Skocz do zawartości

Uzytkownicy Yamah XTZ Tenere i Super Tenere łączcie się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pytanko do tych ktorzy na ST nakrecili juz jakies ilosci kilometrow w roznych warunkach, w roznych temperaturach, po roznych drogach i na roznych dystansach.

Nie mialem okazji przymierzyc sie ani pojezdzic XTZ'ka, mimo to ten motocykl jest jednym z modeli ktore mnie interesuja. Poczytalem wiec troche o zadach i waletach. Jak bumerang powraca kilka kwestii. Odpadajace dzwignie zmiany biegow, wyginajace sie w terenie i toporne dzwignie tylnego hamulca a takze owa podgrzewana olejem kanapa.

 

Jako ze mam zwichrowany termostat w organizmie i mi wiecznie za cieplo to mnie to troce zmartwilo. No wiec pytam bezposrednio - na ile to jest uciazliwe? Jesli jest to czy probowaliscie z tym cos zrobic? Jakies izolacje, czy chocby folia NRC pod kanape.

Jezdze 6 lat jedna i ta sama Super Tenera. Zadnych problemow z dzwigniami biegow (jakie odpadanie, chyba ze nie przykrecisz) i hamulca nie stwierdzilem. Gna sie jedynie w przypadku jakichs gleb i to nie parkingowych. Dzwignie zmiany biegow idze wyprostowac za pomoca np jakiejs rurki, jest elastyczne i nie peka. Nie ma zadnych problemow przy jezdzie w terenie.

Jesli jezdzisz w ubraniu motocyklowym to raczej nie czuc zbyt intensywnie grzania. Jezzilem po cieplych krajach takich jak Grecja czy Chorwacja i jakos nie przeszkadzalo mi. I to wlasciwie nie grzeje kanapa a boczny plastik pod ktorym jest zbiornik oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dużo nie przejeździłem ale jak do tej pory żadnych problemów. nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. nie zauważyłem też, żeby jakoś specjalnie było ciepło od kanapy. jeździłem w 30 kilku stopniach i akurat w "tamtych okolicach" było ok. gorzej pod kurtką :)

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o dzwignie to slyszalem o tendencji do okrecania sie jak sie duzo telepie po wertepach. Odginanie to coz - taki urok ze jak sie wyglebi to sie wygina, wiec to mnie nie martwi. Jedyne co to to grzanie wlasnie ( jestem z natury zimnolubny ). No, ale mam juz dwa glosy ze jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o dzwignie to slyszalem o tendencji do okrecania sie jak sie duzo telepie po wertepach. Odginanie to coz - taki urok ze jak sie wyglebi to sie wygina, wiec to mnie nie martwi. Jedyne co to to grzanie wlasnie ( jestem z natury zimnolubny ). No, ale mam juz dwa glosy ze jest OK.

O takiej przypadlosci to pierwsze slysze. Dzwignie zmiany biegow odkrecam tylko przy wyianie lancucha. Jesli jest zjechany gwint albo nie ma wlasciwych podkladek to moze sie i odkreci ale to wina bardziej mechanika ktory do tego dopusci a nie wina konstrukcji. Jak sie boisz to zawsze mozesz srubke zabezpieczyc klejem do gwintow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

niedawno stałem się posiadaczem ST XTZ 750 z 93 roku i jestem pod wrazeniem tego sprzęta

niestety po dokładnych oględzinach zapadł wyrok: pęknięta rama w 3 miejscach :biggrin:

więc rozebralem moto do śróbki, rama zostala pospawana, plastiki poklejone,

przy wymianie łańcucha okazało sie że nakrętka przy zembatce raczej nie spełnia swej roli bo jej nie ma :eek: tylko zeger na gwincie wałka jest założony :cool:

no ale i to opanowałem i teraz jestem na etapie składania a raczej malowania plastików bo moto już jest poskładane :P i tu jest problem bo nie moge się zdecydować jakie kolory ma mieć moja ST

a że spytam niema ktos tarczy chamulcowej na tył do w\w? bo na mojej po zdjęciu dało się strzelać jak na zakrętce ze słoika heheheh

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale i to opanowałem i teraz jestem na etapie składania a raczej malowania plastików bo moto już jest poskładane :cool: i tu jest problem bo nie moge się zdecydować jakie kolory ma mieć moja ST

 

opcja 1: zgodny z oryginałem, wraz z naklejkami. wady - generalnie drożej, wygląda jak inne

opcja 2: fantazjujesz; sam decydujesz ile na to wydasz. wada - przy ewentualnej sprzedaży kupcy kręcą nosem, że pewnie powypadek, skoro malowany

 

osobiście..? przy założeniu, że motocykl posłuży na dłużej (już i tak do niego dołożyłeś) i ma być tym hołubionym sprzętem - postarałbym się o zrobienie repliki któregoś z malowań rajdowych. poszukałbym wykonawcy naklejek, żeby je dorobić. jest na to cała zima, a efekt - jeśli tylko będzie to dobrze zrobione - z pewnością przyciągnie niejedno spojrzenie w następnych sezonach

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

podczepie się pod temat. Mam problem z SP 89'. Chodzi o napinacz strasznie sie tłucze. Czy jest możliwość zamontowania napinacza z innego motocykla który by pasował? A może z Tenerki 650 będzie pasował?

A jeśli nie to może macie jakieś źródła gdzie można tak owy napinacz rozrządu kupić? Bo ja nie moge nigdzie znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś dostałem do przeróbki na przelotowy fabryczny komin do Yamahy Super Tenere 750 na średnice 55m.Jak ktoś będzie ciekaw ,będę dysponował fotostory z poszczegulnych etapów prac.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i go zmęczyłem ,Yamaha niestety w tym modelu w tamtych czasach oszczędzała na materiałach. Komin ten niestety jest zrobiony ze zwykłej rdzewnej blachy a w środku 0 wytłumień ,niestety księgowi go robili ,jedyna kwasówka to elementy ozdobne-przykręcana blacha ochronna z zewnątrz i ozdobna końcówka .Ciekawe jak będzie chodził zamontowałem przelot o średnicy 55mm.Sama przeróbka dość problematyczna do sporo szlifowania spawów punktowych mocujących przegrody później to trzeba połatać więc sporo spawania.Jakby ktoś potrzebował to mam fotostory z tej przeróbki.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne, ale... mam 177 cm wzrostu czy ST nie będzie dla mnie zbyt wysoka. Na mieście bym sobie poradził dostając nawet jedną nogą ale jak jakiś teren to lipa mogła by być. Jest ktoś o takim wzroście kto na niej jeździł?

 

Takie coś przeczytałem: http://grupy.scigacz.pl/XTZ,750,Super,Tene...80,2007_01.html

Z tego co wyczytałem to w ST gwałtowny ruch ręką czy przy 2000 czy 6000 obr. powoduje unoszenie przedniego lub uslizg tylnego kola. Co mi powiecie na ten temat? Może rzeczywiście BIG będzie dla mnie lepszy... :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

od zimy rozgladam sie za turystycznym enduro, moim faworytem w kat. stosunek ceny do zajebistości jest super tenere, problem lezal w tym ze kompletnie nie mialem kasy na taki, az tu trafiło sie cos takiego niecale 100km od domu:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1801364

 

Jechali byście ogladać to padlo ? przez wakacje moze bym jakos ogarnal, co do lakieru, lubie czarny mat i to dla mnie nie jest wada, w sumie moglbym podjechac ale mam teraz goracy okres i troche brak czasu. Ktos moze ogladal ?]

 

Sadzac po tle to pewnie jakis wiejski handlarzyna, ale moze sie myle i jest cudna ST pod nosem za maly pieniadz i tylko straszy odpryskami czarnego matu i zguionym plastikiem :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...