Skocz do zawartości

Punto I , jaki rozrzad


Skiba_gpz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co sie orientuje to teraz chyba żaden samochód nie ma rozrzadu bezkolizyjnego. Wynika to z coraz większej sprawności silników. Silniki z rozrzadem bezkolizyjnym musza mieć spora komore spalania i co za tym idzie mniejsza sprawność. Taka jest moja teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

Z tego co sie orientuje to teraz chyba żaden samochód nie ma rozrzadu bezkolizyjnego. Wynika to z coraz większej sprawności silników

Silniki z rozrzadem bezkolizyjnym musza mieć spora komore spalania i co za tym idzie mniejsza sprawność. Taka jest moja teoria.

 

to co zaiste piszesz sens posiada, jednak ze punciak to konstrukcja z 92 (???)

silnik na wtrysku ma 60 KM

kadett z 84 roku ma 54 KM z pojemnosci 1,1 na gazniku

wiec wydaje sie to malo sprawnym ukladem

 

nie moglem odp na forum punciaka znalesc...moze jakis uzytkownik jest na tym forum

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy silnik z rodziny FIRE procz 16v jest bezkolizyjny.

 

Co do wypowiedzi kolegi "wueska":

To wedlug ciebie silnik przy obrotach 1000/min nie spotka sie z zaworami a przy 7000/min to sie spotka?? Czyzby korbowody sie rozszerzaly czy cos??

Edytowane przez wojti2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska ma racje tylko teoretycznie, bo silnik nie osiągnie takiej prędkości obrotowej, że tłoki spotkają sie z zaworami, ale jeśli silnik byłby "rozpędzony" powyżej jakichś obrotów(zwykły rozżąd ze sprężynami zaworowymi) nastąpi taki moment że sprężyny nie zdażą schować zaworu i tłok z niego udeży. są to silniki sportowe, stosuje się twardsze sprężyny zaworowe, lub stosuje się inny rozżąd, który nie dopuści do kolizji zaworów. nie pamiętam jego nazwy, ale chodiz o to że tam zawór jest "chowany" mechanicznie nie za pomocą sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

wiecie jaki rozrzad ma punto I

silnik 1,2l benzynka, rok 98

(....)

Te silniki mają rozrząd bezkolizyjny.

Pasek rozrządu może się zerwać i tłoki nie uderzą w zawory.

SPRAWDZONE na 100%

Zakładasz nowy pasek i wio dalej.

 

pozdr

 

Poprostu rok temu pracował sobie człowiek w zakładzie naprawczym i widział jak to te bezkolizyjne rozrzady dziłaja;P

Na praktyce w zawodówce zamiatał halę :buttrock:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub stosuje się inny rozżąd, który nie dopuści do kolizji zaworów. nie pamiętam jego nazwy, ale chodiz o to że tam zawór jest "chowany" mechanicznie nie za pomocą sprężyny.

Rozrzad Desmodromiczny

 

http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=229

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w zawodówce:P

 

Zdziwić moze zbytnie zawierzenie technice;] tak naprawde nie isnieje cos takiego jak rozrzad bez kolizyjny, zawsze isnieje mozliwosc ze zawory spotkaja sie z tłokiem ;] wystarczy ze beda chować sie wolniej niz tłok porusza sie w cylidrze;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...