davopl Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Witam wszystkich (szczęśliwców grrrrrrrr ah ta zazdrość) posiadających DR-Z'tki. Moja skromna osoba ma pytanko które nurtuje mnie od dłuższego czasu a na które nie mogę na żadnym forum znaleźć konkretnej odpowiedzi. Mianowicie: Jak różnią się w eksploatacji modele S i E, wiem, że regulacje w E są trochę częstsze ale to w sumie itak niezły wynik jak na motocykl tego typu, tylko jak to jest z tym spalaniem. Bo trochę się te wersje różnią mocą jednak i chciałbym wiedzieć o ile(czy) wersja E pali więcej. (mowa oczywiście w obydwu przypadkach o jeździe enduro). I załóżmy z góry że różnica z 2 czy 3 litrów/100 nie bierze się ze stylu jazdy bo jak enduro to enduro a nie do lasu na grzyby. I przy okazji najlepiej gdyby ktoś napisał raz a dobrze ile już tak wyliczając z jakiejś średniej użytkowników na forum ile palą te dwie wersje. Jestem troche skołowany bo jedni piszą 3,5 do 5 a za chwile ktoś pisze że ta sama wersja jemu pali 5-8. Sory za głupie pytanie ale z racji iż jeszcze się uczę to właśnie spalanie robi mi ogromną różnicę. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź i duuuuużo błotka wszystkim życzę :icon_twisted: jesli zamierzasz kupic motoecykl enduro a do tego suzuki drz i kwetsie zakupu zaczynasz od spalania......to moze kup skuter to sprzed idealny do jezdzania po bułki i ekonomicznej jazdy.Enduro słuza do zupełnie czegos innego i raczej nikt nie patrzy ile i kiedy pali bo ten sprzet ma dawac radosc a nie myslenie ile ja spale paliwa....poza tym koszt paliwa to w tej całej zabawie najmniejszy koszt.Wiec skoro zaczynasz od tego to....polecam naprawde skuter.Bez urazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paf Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 (edytowane) Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S? Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120? Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania... Edytowane 5 Maja 2009 przez paf Cytuj EXC 250 2tttttttEXC 400 R jak Rules,DRZ 400 ADV oddana w dobre rece,Romet 700 Pegaz - dzieciństwo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxi Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 jesli zamierzasz kupic motoecykl enduro a do tego suzuki drz i kwetsie zakupu zaczynasz od spalania......to moze kup skuter to sprzed idealny do jezdzania po bułki i ekonomicznej jazdy.Enduro słuza do zupełnie czegos innego i raczej nikt nie patrzy ile i kiedy pali bo ten sprzet ma dawac radosc a nie myslenie ile ja spale paliwa....poza tym koszt paliwa to w tej całej zabawie najmniejszy koszt.Wiec skoro zaczynasz od tego to....polecam naprawde skuter.Bez urazy. Spoko nie czuję się urażony :bigrazz: :bigrazz: po prostu widze że źle mnie zrozumiałeś. Mam już trochę doczynienia z enduro i to nie ma być moje pierwsze moto. Jeździłem 2 sezony na DT 125 kolejny sezon na XT 350 i robiłem również generalny remont w XT (2 000 zł) także wiem co i jak. I nie zaczynam od spalania, lecz pytam o nie bo resztę rzeczy już po prostu wyczytałem na forach o prze różnych motorach. I wiem, że DRZ jest jednym z najtańszych w utrzymaniu motocykli tego tupu oraz najtrwalszym obok np: xr 400. A tak jak już pisałem, pytam o to spalanie ponieważ jestem uczniem i nie zarabiam jeszcze nic oprócz dofinansowania starszych i dorywczych prac, a jazdę enduro uwielbiam. I tutaj chodzi o to że to co dla Ciebie jest mało ważne dla mnie będzie oznaczać czy będę się tą jazdą cieszył jeden dzień w tygodniu z powodu spalania czy 5 dni w tygodniu. Także skuter odpada (choć mój brat ma od 3 lat Bete Quadre i nie narzeka :icon_twisted: ) A pytam o różnicę spalania między E i S bo po prostu wiem że chce kupić DRZ tylko interesuje mnie czy warto kupić lepszą w teren E czy nie, proste wg. mnie. Ps: czekam nadal na odpwiedź proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Spoko nie czuję się urażony :bigrazz: :bigrazz: po prostu widze że źle mnie zrozumiałeś. Mam już trochę doczynienia z enduro i to nie ma być moje pierwsze moto. Jeździłem 2 sezony na DT 125 kolejny sezon na XT 350 i robiłem również generalny remont w XT (2 000 zł) także wiem co i jak. I nie zaczynam od spalania, lecz pytam o nie bo resztę rzeczy już po prostu wyczytałem na forach o prze różnych motorach. I wiem, że DRZ jest jednym z najtańszych w utrzymaniu motocykli tego tupu oraz najtrwalszym obok np: xr 400. A tak jak już pisałem, pytam o to spalanie ponieważ jestem uczniem i nie zarabiam jeszcze nic oprócz dofinansowania starszych i dorywczych prac, a jazdę enduro uwielbiam. I tutaj chodzi o to że to co dla Ciebie jest mało ważne dla mnie będzie oznaczać czy będę się tą jazdą cieszył jeden dzień w tygodniu z powodu spalania czy 5 dni w tygodniu. Także skuter odpada (choć mój brat ma od 3 lat Bete Quadre i nie narzeka :icon_twisted: ) A pytam o różnicę spalania między E i S bo po prostu wiem że chce kupić DRZ tylko interesuje mnie czy warto kupić lepszą w teren E czy nie, proste wg. mnie. Ps: czekam nadal na odpwiedź proszę Więc....wersja E wymaga czestszej obsługi w postaci np.wymiany oleju,częsciej sprawdza sie luzy zaworowe,to są koszta które widac i czuc no chyba ze leje sie olej z Tesco lub sie go nie wymienia.Osobiscie wersję E robię około 150 km i jade tankowac wchodzi mi wtedy około 8 litrów,tak wiec spalanie na poziomie około 5 l w terenie.Nie wiem ile pali wersja S ponieważ nigdy nie miałem wiec sie nie wypowiem.Osobiscie akurat na koszty paliwa nie patrze bo to najmniejszy koszt w całej zabawie dlatego tak do tego podchodze.Olej wymieniam co 5 zbiorników,regulacja luzów co 10 zbiorników. Pomimo kosztów jednak wolałbym wersje E lub wersje S ale nie europejska tylko z USA lub Kanady,te wersje maja gaznik co prawda mikuni ale podcisnieniowy który daje prawie tą sama moc ce wersje europejskie z gaznikiem Keihina. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pion Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 davopl dlaczego wolałbys gaznik podcisnienowy mikuni ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 (edytowane) Więc....wersja E wymaga czestszej obsługi w postaci np.wymiany oleju,częsciej sprawdza sie luzy zaworowe,to są koszta które widac i czuc no chyba ze leje sie olej z Tesco lub sie go nie wymienia.Osobiscie wersję E robię około 150 km i jade tankowac wchodzi mi wtedy około 8 litrów,tak wiec spalanie na poziomie około 5 l w terenie.Nie wiem ile pali wersja S ponieważ nigdy nie miałem wiec sie nie wypowiem.Osobiscie akurat na koszty paliwa nie patrze bo to najmniejszy koszt w całej zabawie dlatego tak do tego podchodze.Olej wymieniam co 5 zbiorników,regulacja luzów co 10 zbiorników. Pomimo kosztów jednak wolałbym wersje E lub wersje S ale nie europejska tylko z USA lub Kanady,te wersje maja gaznik co prawda mikuni ale podcisnieniowy który daje prawie tą sama moc ce wersje europejskie z gaznikiem Keihina. Pozdrawiam Co 5 zbiornikow, ostrooo przeciez to nie cross ;p Ja przeszedlem wlasnie na wymiane wedlug serwisowki co 60h oraz sprawdzenie luzow rowniez co 60h (godzin a nie mth) Wlasnie wylatalem 46h od lutego 2009r. Od wyjazdu do przyjazdy licze a postoje tez wliczam. np. startuje 12:00, przyjazd 15:00 = 3h http://w977.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3rIUx2Nzr6W Edytowane 5 Maja 2009 przez str_18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 davopl dlaczego wolałbys gaznik podcisnienowy mikuni ?? nie powiedziałem ze bym wolał bo wolałbym keihina,gdybym miał kupowac wersje S to wybrałbym wersje z USA lub Kanady bo tam w wersji S był montoweany własnie mikuni podcisnieniowy inny niz w wersjach europejskich i taki tez gaznik daje prawie taka sama moc jak Keihin w wersji E. Co 5 zbiornikow, ostrooo przeciez to nie cross ;p Ja przeszedlem wlasnie na wymiane wedlug serwisowki co 60h oraz sprawdzenie luzow rowniez co 60h (godzin a nie mth) Wlasnie wylatalem 46h od lutego 2009r. Od wyjazdu do przyjazdy licze a postoje tez wliczam. np. startuje 12:00, przyjazd 15:00 = 3h http://w977.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3rIUx2Nzr6W wole wymienic go czesciej niz pózniej ma sie okazac ze za pózno.....taka mozna powiedziec daleko idaca ostroznosc i dbałosc o zabawke.... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vipszybki Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S? Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120? Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania... Nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia, ale samemu kupując nowe opony(przód MITAS C-11 TT i tył: MITAS C-12 TT) i czytając oponie to stwierdziłem, że szersza guma na tyle wcale nie oznacza lepszej jazdy, a nawet wręcz przeciwnie. Raczej 120 na tyle jest optymalnym rozwiązaniem. A co do tych moich oponek to nie będę wyrażał żadnych opinii bo narazie leżą w garażu i czekają na przerzutkę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S? Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120? Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania... osobiscie latałem na 110 w obecnie zakupinym moto mam załozona 120 i stwierdzam ze lepiej jednak na 110,poza tym przy szerszej oponie w drz pojawia sie problem,mianowicie przy dobiciu koła koło potrafi zachaczyc o akumulator lub z drugiej strony o tłumik dlatego osobiscie nie załozyłbym nic szerszego niz 120 a generalnie skłaniałbym sie ku 110. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxi Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Dzięki davopl, skoro 8/150 to myślę że bardzo dobrze a S nie powinna palić więcej bo nie ma powodu, a jeśli mniej to itak chyba już nie wiele się będzie dało z tego zejść, także wybiorę wersje E, mam tylko nadzieje że jak to w życiu bywa znajdzie się E w dobrym stanie a nie padziocha. Jeszcze raz dzięki, jak przyjdzie mi coś do głowy to zapytam, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACA Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 O davo widze ze wychaczyles ta DR-Z'tke z bikemastera co stala na allegro :) No nie powiem, okleina i wydech Akry robi wrazenie ;) jakby Ci sie kiedys nudzilo to nagraj jak chodzi na Akrapovicu bo zawsze bylem ciekaw. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 O davo widze ze wychaczyles ta DR-Z'tke z bikemastera co stala na allegro :) No nie powiem, okleina i wydech Akry robi wrazenie ;) jakby Ci sie kiedys nudzilo to nagraj jak chodzi na Akrapovicu bo zawsze bylem ciekaw. Pozdro ładna była a ze akurat szukałem to kupiłem,mnóstwo rzeczy ma akcesoryjnych i podejrzewam ze nawet wiecej jest warta niz to co stała....wydech brzmi bardzo ładnie i ma jakby wiecej mocy moze to dlatego ze dawno nie jezdziłem wersja E to moze tylko sie wydaje.....jak nagram postaram sie dac linka jakiegos. Pozdro Dzięki davopl, skoro 8/150 to myślę że bardzo dobrze a S nie powinna palić więcej bo nie ma powodu, a jeśli mniej to itak chyba już nie wiele się będzie dało z tego zejść, także wybiorę wersje E, mam tylko nadzieje że jak to w życiu bywa znajdzie się E w dobrym stanie a nie padziocha. Jeszcze raz dzięki, jak przyjdzie mi coś do głowy to zapytam, pozdro bardzo prosze,jak cos znajdziesz dawaj linka na forum kazdy sie wypowie i wspolnie znajdziemy jakiegos dobrego sprzeta dla Ciebie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ratosny Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 w serwisowce do e podaja ze co 800 km sie olej powinno wymieniac wiec co 5 zbiornikow paliwa to nie jest chyba za czesto.co ciekawe w manualu od s pisza ze olej co 6000 km (!?) i filter co 2 wymiany oleju.ja akurat wymienilem po 3800 razem z filtrem bo te dane wydaly mi sie nieco absurdalne... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 u siebie co ok 3 tys wymieniam, obecnie akurat wychodzi to 2x w roku, późną jesienią i wiosną Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 (edytowane) Koledzy który zestaw napędowy wybrać. Ja mysle bardziej nad xringowym a wy? http://www.allegro.pl/item608900274_naped_...twojej_drz.html http://www.allegro.pl/item618850756_zestaw..._drz_400_e.html Nie wiem czy zalozyć mu nowy zestaw napędowy czy nie bo planuje sprzedac drz za niską kwote 6,000-6,500tys (BEZ DOKUMENTOW). Nie dlugo nalezy zmienic naped oraz olej ( dorzucam 2 filtry oleju) Dodatkow troche ma. Jakby znalazl sie ktoś chętny to niech pisze a podam szczegoly motocykla. Cieżko z robotą a więc na motor juz nie mam pieniedzy. Edytowane 8 Maja 2009 przez str_18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.