Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

panowie ja z innej beczki. dławi gaźnik jak szybko pociągnąć manetkę gazu. kehin fcr 39 od wersji e. gaznik czysty, filtr tez.zawory ok. poza tym praca gaźnika bez zastrzerzen. przerabiał ktos juz taką przypadłość. i jeszcze jedno - czy mała srubka na dole ma byc odkręcona 1.1/2 obrotu i jest to standard czy tez mogą byc rozbieznosci i czy owa mala srubka ma wpływ na prace gaźnika w srednich i wysokich obrotach czy tez jest to regulacja mieszanki na wolnych obrotach i tyle. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja z innej beczki. dławi gaźnik jak szybko pociągnąć manetkę gazu. kehin fcr 39 od wersji e. gaznik czysty, filtr tez.zawory ok. poza tym praca gaźnika bez zastrzerzen. przerabiał ktos juz taką przypadłość. i jeszcze jedno - czy mała srubka na dole ma byc odkręcona 1.1/2 obrotu i jest to standard czy tez mogą byc rozbieznosci i czy owa mala srubka ma wpływ na prace gaźnika w srednich i wysokich obrotach czy tez jest to regulacja mieszanki na wolnych obrotach i tyle. pozdrawiam

 

Rozumiem ze przerabiales wersje S.

Ta mala srubka to regulacja skladu mieszanki - standard to faktycznie 1,5 - ale to dla nowych motocykli - pozniej to sie zmienia - najlepiej sprawdzic na jakich obrotach srubki moto najlepiej sie zachowuje.

 

Czy powiekszales otwor w airboxie - bo to moze wygladac na za malo powietrza jak pompka poda paliwo.

S-ka po wyjeciu gumy i tak ma o 40% mniejszy otwor w porownaniu z E.

 

Najlepiej jakby sie odezwal ktos kto przeprowadzal podobny upgrade DRZ

 

Acha - kolega z podkarpackiego - skad dokladnie ? :)

Edytowane przez Norbisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze jak to jest w E

panowie ja z innej beczki. dławi gaźnik jak szybko pociągnąć manetkę gazu.

nawet przy dobrze wyregulowanym gaźniku to występuje

  • jeśli motocykl nie jest rozgrzany,
  • jeśli wolne obroty masz wyregulowane poniżej 1800+-100rpm i z nich energicznie zakręcisz,

i jeszcze jedno - czy mała srubka na dole ma byc odkręcona 1.1/2 obrotu i jest to standard czy tez mogą byc rozbieznosci

to standard wg manuali dla keihina

  • przy standardowym wydechu
  • gumowym restryktorze na airboxie
każdym innym przypadku mogą być rozbieżności

 

czy owa mala srubka ma wpływ na prace gaźnika w srednich i wysokich obrotach czy tez jest to regulacja mieszanki na wolnych obrotach i tyle. pozdrawiam

na wolnych i średnich obrotach.

 

Jeśli duszenie masz na średnich i wysokich obrotach warto zainteresować się opuszczeniem iglicy i ustaleniem właściwego poziomu paliwa w komorze pływakowej... Zakładając, że układ zasilania

powietrzem masz już zbliżony do E

 

Inna bajka to moduł zapłonowy i jego współpraca z TPS' em...

E ma inny moduł :)

 

Dlatego jak wcześniej tu pisano przeróbka S na E nie jest taka banalna jak by się wydawało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienia. powinienem jednak dokładniej sprecyzowac ze to nie jest przekładka tylko oryginał wersja E i wszystko w gaźniku jest raczej fabryczne i fabryczne ustawienia. regulacje przez roznych fachowców były raczej przeprowadzane srubką na dole i zawsze dotyczyły wolnych obrotów. filtr jest oryginalny gąbkowy i układ wydechowy tez. w tej chwili sklad mieszanki jest rozkręcony na dwa albo trzy obroty i chcę wrócic mniej więcej do oryginalnych ustawien.

 

a gaźnik dławi tylko jak pociągnąc z wolnych obrotów. w takim razie moze oprócz składu wolne obroty powinienem zwiękrzyc do okolo 1800 tylko ze wtedy ostatnio pojawiala sie niemila przypadłość ze moto znowu nie zchodziło z wysokich obrotów przez kilka sekund po puszczeniu manetki gazu. bede dzisiaj próbowal regulacji. p.s. jestem z mielca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienia. powinienem jednak dokładniej sprecyzowac ze to nie jest przekładka tylko oryginał wersja E i wszystko w gaźniku jest raczej fabryczne i fabryczne ustawienia. regulacje przez roznych fachowców były raczej przeprowadzane srubką na dole i zawsze dotyczyły wolnych obrotów. filtr jest oryginalny gąbkowy i układ wydechowy tez. w tej chwili sklad mieszanki jest rozkręcony na dwa albo trzy obroty i chcę wrócic mniej więcej do oryginalnych ustawien.

 

a gaźnik dławi tylko jak pociągnąc z wolnych obrotów. w takim razie moze oprócz składu wolne obroty powinienem zwiękrzyc do okolo 1800 tylko ze wtedy ostatnio pojawiala sie niemila przypadłość ze moto znowu nie zchodziło z wysokich obrotów przez kilka sekund po puszczeniu manetki gazu. bede dzisiaj próbowal regulacji. p.s. jestem z mielca

 

To o czym teraz piszesz, to wygląda na nie wyregulowany gaźnik,

w takim duzym skrócie i tylko o tych magicznych śrubkach:

Jak zwiększysz obroty do 1800 wtedy kręć śrubka od mieszanki - zobaczysz ze w miarę kręcenia obroty będą albo spadały albo rosły nieznacznie,

wtedy znów pokrętłem od podparcia przepustnicy na 1800 i znów śrubka - dążysz do tego by przepustnica była jak najmniej otwarta/podparta

a moto nagrzane pięknie chodziło na 1800 wchodziło i schodziło z obrotów... taka jest mniej więcej kombinacje działań na tych śrubkach.

A no i na początek trzeba się pozbyć wszelkich nieszczelności...

 

Aby to miało ręce i nogi powinieneś jednak zajrzeć do gaźnika i ustawić iglice i poziom pływaków na standardowe wartości,

przejrzeć pompkę przyspieszenia tam często jest dużo syfu... wziąć miernik do rączki i sprawdzić wyregulować tps'a ...

potem przeczyścić świece/wymienić bo po regulacjach jej stan powie ci czy masz za mało, czy za dużo paliwa, czy też dobrze :)

 

Edytowane przez Fisher_DRZ_E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz w sprawie gaznika. moto ma przejechane 3.5 tys km jest dosyc młode K6. mam go prawie od nowosci. wczoraj własnie czyscilem gaznik bardzo dokładnie. w srodku troche brudu w postaci nalotu ale poza tym nic specjalnego. gaźnik przejrzalem jak opisal kolega z enduro-adventure. czysciutki i lekko chodzący gaźnik zalozylem. gumy mocujace wygladaly zdrowiutko, opaski rowno zacisnąlem wiec mam nadzieje ze to jeszcze tylko sprawa tej regulacji. natomiast na pracy z miernikiem kompletnie sie nie znam.

 

 

tps byl jeszcze nie ruszany - sruby maja jeszcze bolce zabezpieczajace. jakas podpowiedz jak z tym miernikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej chwili sklad mieszanki jest rozkręcony na dwa albo trzy obroty i chcę wrócic mniej więcej do

Nie ma nad czym tyle debatować, wkręć śrubę składu mieszanki tak aby była wykręcona na 1.5 obrotu. Drugą śrubą podnieś przepustnicę tak aby wolne obroty były trochę szybsze i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz w sprawie gaznika. moto ma przejechane 3.5 tys km jest dosyc młode K6. mam go prawie od nowosci. wczoraj własnie czyscilem gaznik bardzo dokładnie. w srodku troche brudu w postaci nalotu ale poza tym nic specjalnego. gaźnik przejrzalem jak opisal kolega z enduro-adventure. czysciutki i lekko chodzący gaźnik zalozylem. gumy mocujace wygladaly zdrowiutko, opaski rowno zacisnąlem wiec mam nadzieje ze to jeszcze tylko sprawa tej regulacji. natomiast na pracy z miernikiem kompletnie sie nie znam.

tps byl jeszcze nie ruszany - sruby maja jeszcze bolce zabezpieczajace. jakas podpowiedz jak z tym miernikiem?

 

takie kluczowe pytanie:

przed czyszczeniem było dobrze ?

jesli tak to daj spokój tps [sa 3 kable mierzy się rezystancje, to w gruncie rzeczy potencjometr...]

tylko ustaw na 1,5 obrotu jak już napisano i po rozgrzaniu co najwyżej o 0,5 obrotu skoryguj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z gaźnikiem w dr-z 400E keihin z pompka, jak dam na wolnych w manete to mi sie dusi, dławi. Problem pojawił sie po regulacjach jakie musiałem zrobic po wymianie całego układu wydechowego na przelot, filtra powietrza na KN i po wycięciu dodatkowyc h otworów w obudowie airbaxa z lewej strony. Mechanik wstawił wiekszą dysze głowną ( chyba 170 jest teraz) i twierdzi ze nic więcej nie moze zrobic bo ten typ ( keihin fcr 39 z pompka) tak ma, ze jak gwałtownie dodaje mu gazu to sie zalewa wahą bo pompa podaje wieksza ilośc.

Ma ktoś moze pomysł co z tym zrobić?, moze dysze JD ( nie dynojet) cos zmienią ?

Edytowane przez rodman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z gaźnikiem w dr-z 400E keihin z pompka, jak dam na wolnych w manete to mi sie dusi, dławi. Problem pojawił sie po regulacjach jakie musiałem zrobic po wymianie całego układu wydechowego na przelot, filtra powietrza na KN i po wycięciu dodatkowyc h otworów w obudowie airbaxa z lewej strony. Mechanik wstawił wiekszą dysze głowną ( chyba 170 jest teraz) i twierdzi ze nic więcej nie moze zrobic bo ten typ ( keihin fcr 39 z pompka) tak ma, ze jak gwałtownie dodaje mu gazu to sie zalewa wahą bo pompa podaje wieksza ilośc.

Ma ktoś moze pomysł co z tym zrobić?, moze dysze JD ( nie dynojet) cos zmienią ?

 

kurde co wy z tymi gaźnikami :)

dużo zmieniłeś i właściwie... to sam napisałeś potencjalne przyczyny,

osobiście myślę, ze opuszczenie iglicy lub mniejsza dysza coś poprawi, [suma mieszanki[benzyny] w tym momencie za duża, pompki ni jak nie wyregulujesz]... ale to tylko spekulacje :)

przy czym jak moto zimne i idle rpm jest za nisko [mniej niż 1800 +-100] to tak reaguje,

u mnie po rozgrzaniu już tak się nie dzieje a mam przelot i dj stage I, ale iglice już opuściłem o 2 ząbki w stosunku do stanu w jakim nabyłem [czarna świeca...]

Edytowane przez Fisher_DRZ_E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie macie moze patent na kręcenie ta srubka zwłaszcza na gorącym silniku? jakis malutki gięty srubokręt albo cos takiego?

 

srube ustawilem na 1.5 ale potem jak zamontowalem gaznik i zaczalem krecic to tylko palce sobie poparzylem. ha,ha. nie chce go znowu wyciagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie macie moze patent na kręcenie ta srubka zwłaszcza na gorącym silniku? jakis malutki gięty srubokręt albo cos takiego?

 

srube ustawilem na 1.5 ale potem jak zamontowalem gaznik i zaczalem krecic to tylko palce sobie poparzylem. ha,ha. nie chce go znowu wyciagac.

http://www.rabittsport.pl/sruba-regulacji-...8f27e11b9793b90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisher DRZ E i pozostałe osoby dzieki za wyjasnienia. zwykle staram sie nie zabierac za robote na której sie nie znam. w tej jednak sytuacji,kiedy mialem wrazenie ze zlecone mechanikowi czysczenie gaznika i jego regulacja nie do konca sie "udały"musialem temat zagłebic. gaznik rozebralem, a w srodku moze nie syf ale osad z niewiem czego jakby smolno-błotny osad z paliwa :banghead: . wymylem srodeczek czyli komore plywakowa, miejsce gdzie jezdzi wózek oraz pompkę na samym dole. sprawdzam dysze od skladu mieszanki wolnych obrotów a ta jest wykręcona na 4 obroty - 4X 360st?!? :evil: . moto na pierwszy rzut oka chodzilo niezle ale 1.5 a 4 to troche moim zdaniem za duzy rozrzut. poza tym mialem wrazene ze guma na wlocie do gaznika byla krzywo załozona i moze stad taka rozbierznosc. gaznik przed serwisem nie chodzil zle, ale troche strzelal po odjęciu manetki, dlawil sie na wolnych a po przestawieniu na 1500 - 1800 nie schodzil z obrotów. przykre to ale przysłowie ze jak chcesz miec zrobione dobrze to zrób to sam w tym wypadku jak najbardziej sie potwierdza. jutro wykrecam srube na 1.5 reguluje druga na 1800 i mam nadzieje ze bedzie ok. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...