Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja uwazam ze leiej kupić tanszy np. Castrol Off Road i częsciej zmieniać, niż droższy Motul raz na sezon :)

Ja myśle, że zmieniać trzeba tak jak poleca producent motocykla lub czesciej,

co do oleju to to niezależnie od firmy:

- full syntetyk

- JASO SL [głowy nie dam w serwisówce stoi klasa oleju] /MA

Edytowane przez Fisher_DRZ_E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chłopaki mieszacie w głowie . Producent zaleca pólsyntetyk 10w40.

 

Ale ok jaki olej z firmy Motorex z syntetyków ??

 

http://www.moto.allegro.pl/item864545332_m...l_syntetyk.html

 

lub

 

http://www.moto.allegro.pl/item871072188_m...etyczny_1l.html

 

do czego zmierzam juz mówie

ok niby np ten cross ale croos jak wiadomo wymienia sie częściej niz w normalnym moto np drz sm co 6000 km a np jakis wyczynie iles tam moto godzin lub 1500 km .

Wiec czy ten cross nie traci swoim parametrów w tak długiej pracy w silniku i nie lepszy były ten drugi power synt .

Edytowane przez mateuszzory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chłopaki mieszacie w głowie . Producent zaleca pólsyntetyk 10w40.

 

Ale ok jaki olej z firmy Motorex z syntetyków ??

 

http://www.moto.allegro.pl/item864545332_m...l_syntetyk.html

 

lub

 

http://www.moto.allegro.pl/item871072188_m...etyczny_1l.html

 

do czego zmierzam juz mówie

ok niby np ten cross ale croos jak wiadomo wymienia sie częściej niz w normalnym moto np drz sm co 6000 km a np jakis wyczynie iles tam moto godzin lub 1500 km .

Wiec czy ten cross nie traci swoim parametrów w tak długiej pracy w silniku i nie lepszy były ten drugi power synt .

hmmm

aż sprawdziłem...

zgadza się w serwisowce z 2000 roku - zaleca sae 10-40, API SF, SG

i to tyle...

ale to nic nie mówi o tym czy to pół czy full syntetyk tylko o lepkości,

zaleca tez api sf i sg - ale API to klasyfikacja bardzo ogólne...

 

Generalnie jest trochę mieszania z tymi olejami.

W ASO SUZUKI akurat polecają shella advance,

no ale wiadomo co firma to innego producenta poleca...

 

Mnie dobre duszki powiedzieli do E full syntetyk JASO /MA [mokre sprzęgło]

tego co mi powiedzieli się trzymam... :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za rady

Mysle ze odpowiednim bedzie 10w40 półsyntetyk castrola. Pozdrawiam

 

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

 

Tylko ze najlepiej wymieniac co 6-7 zbiorników,

a jezeli latasz spokojnie S po miescie inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo.

Ktoś wie jak odróżnić wersję E wyprodukowaną w (po) 2004 roku, a konkretnie z ze zmienionym tylnym amorem przez fabrykę na ten z Suzuki RM?

A może ktoś mi podpowie jak duża jest różnica w jeździe wersja z starym amorem a nowym?

 

Wtrącając się w dyskusje na temat oleju, polecam produkty Motul.

 

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

 

 

bedzie wymieiał czesciej bo ma E a dlatego pół ze moto ma swoje lata (2000) i nie wiadomo co tam było lane...wiec bezpieczniej pół iz pełny w tym wypadku....

 

Elo.

Ktoś wie jak odróżnić wersję E wyprodukowaną w (po) 2004 roku, a konkretnie z ze zmienionym tylnym amorem przez fabrykę na ten z Suzuki RM?

A może ktoś mi podpowie jak duża jest różnica w jeździe wersja z starym amorem a nowym?

 

Wtrącając się w dyskusje na temat oleju, polecam produkty Motul.

yo

 

 

jaka jest rózica nie wiem a odróznic bardzo prosto w E po 2003 wtedy była zmiana tylny amor posiada srubke do regulacji w okolicy dolnego mocowania amora po prawej stronie moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jutro jadę oglądać Suzuki DRZ400E z 2004 roku. Temat cały przeglądałem ale to było dawno, a teraz nie miałem czasu żeby sobie odświeżyć(sesja...). Na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach drz`ty? Jakie są najczęstsze problemy, usterki oraz objawy jakiejś choroby maszyny?

pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze najlepiej wymieniac co 6-7 zbiorników,

a jezeli latasz spokojnie S po miescie inna sprawa.

 

Przy spalaniu DRZ na torze - ok 8-10 l 6-7 to troche za czesto - przyjmuje sie ze w wyczynach wypalenie 1 zbiornika to srednio 1 MTH - a w wyczynach wymienia sie olej co 10-15 MTH :)

 

Powiedzmy ze wypalenie na torze 10 zbiornikow kwalifikowalo by olej do zmiany...

Latanie po lasach - rzadziej - chyba ze ktos lubi sie topic w bagienkach :)

 

Ale wiadomo ze im czesciej tym lepiej - i na pewno to silnikowi nie zaszkodzi :D

 

Panowie, jutro jadę oglądać Suzuki DRZ400E z 2004 roku. Temat cały przeglądałem ale to było dawno, a teraz nie miałem czasu żeby sobie odświeżyć(sesja...). Na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach drz`ty? Jakie są najczęstsze problemy, usterki oraz objawy jakiejś choroby maszyny?

pzdr, Maciek

 

Na to samo co w kazdym crosie - zawieszenie, rama, silnik :)

Proponowalbym jednak zebys wzial kogos bardziej zaznajomionego z motocyklami ze soba...

Zwroc szczegolna uwage na luzy na wahaczu i w przednim zawieszeniu - czy silnik latwo odpala

i czy chodzi rowno - czy nie slychac zadnych niepokojacych stukow itd...

 

Ja zaczynam kupowanie motocykla od przyjrzenia sie wlascicielowi i otoczeniu gdzie moto stoi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Już po sprawie :) Jak przywiozę maszynę to będę się chwalić ;d Wielkie dzięki dla Rafała (forumowy CRASH) za poświęcenie swojego czasu przy oglądaniu maszyny oraz ogólne doradztwo przy wyborze motocykla.

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Już po sprawie :) Jak przywiozę maszynę to będę się chwalić ;d Wielkie dzięki dla Rafała (forumowy CRASH) za poświęcenie swojego czasu przy oglądaniu maszyny oraz ogólne doradztwo przy wyborze motocykla.

Pozdrawiam, Maciek

no pochwal się, pochwal nie bądź taki... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytanek do użytkowników forum.

 

Interesuje mnie jakie są równice pomiędzy silnikami w wersji "E" a "S"???

 

Czy silnik w wersji E jest dużo bardziej wysilony od wersji S???(szczegóły mnie interesują)

 

A i czy w zawieszeniach pomiędzy tymi wersjami są różnice, czy to samo zarówno w E jak i S było montowane???

 

Spotkał sie ktoś z up-down'em w drz w terenowych wersjach???

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytanek do użytkowników forum.

 

Interesuje mnie jakie są równice pomiędzy silnikami w wersji "E" a "S"???

 

Czy silnik w wersji E jest dużo bardziej wysilony od wersji S???(szczegóły mnie interesują)

 

A i czy w zawieszeniach pomiędzy tymi wersjami są różnice, czy to samo zarówno w E jak i S było montowane???

 

Spotkał sie ktoś z up-down'em w drz w terenowych wersjach???

Pozdrawiam

Kolego poczytaj trochę!! chyba nawet 2 lub 3 strony wcześniej było to opisane. Wiem że jesteś nowy, ale lenistwo nie popłaca. Przeczytaj 5 ostatnich stron, a gwarantuje, że znajdziesz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...