Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  rodman napisał:

A ja uwazam ze leiej kupić tanszy np. Castrol Off Road i częsciej zmieniać, niż droższy Motul raz na sezon :)

Ja myśle, że zmieniać trzeba tak jak poleca producent motocykla lub czesciej,

co do oleju to to niezależnie od firmy:

- full syntetyk

- JASO SL [głowy nie dam w serwisówce stoi klasa oleju] /MA

Edytowane przez Fisher_DRZ_E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chłopaki mieszacie w głowie . Producent zaleca pólsyntetyk 10w40.

 

Ale ok jaki olej z firmy Motorex z syntetyków ??

 

http://www.moto.allegro.pl/item864545332_m...l_syntetyk.html

 

lub

 

http://www.moto.allegro.pl/item871072188_m...etyczny_1l.html

 

do czego zmierzam juz mówie

ok niby np ten cross ale croos jak wiadomo wymienia sie częściej niz w normalnym moto np drz sm co 6000 km a np jakis wyczynie iles tam moto godzin lub 1500 km .

Wiec czy ten cross nie traci swoim parametrów w tak długiej pracy w silniku i nie lepszy były ten drugi power synt .

Edytowane przez mateuszzory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  mateuszzory napisał:

ale chłopaki mieszacie w głowie . Producent zaleca pólsyntetyk 10w40.

 

Ale ok jaki olej z firmy Motorex z syntetyków ??

 

http://www.moto.allegro.pl/item864545332_m...l_syntetyk.html

 

lub

 

http://www.moto.allegro.pl/item871072188_m...etyczny_1l.html

 

do czego zmierzam juz mówie

ok niby np ten cross ale croos jak wiadomo wymienia sie częściej niz w normalnym moto np drz sm co 6000 km a np jakis wyczynie iles tam moto godzin lub 1500 km .

Wiec czy ten cross nie traci swoim parametrów w tak długiej pracy w silniku i nie lepszy były ten drugi power synt .

hmmm

aż sprawdziłem...

zgadza się w serwisowce z 2000 roku - zaleca sae 10-40, API SF, SG

i to tyle...

ale to nic nie mówi o tym czy to pół czy full syntetyk tylko o lepkości,

zaleca tez api sf i sg - ale API to klasyfikacja bardzo ogólne...

 

Generalnie jest trochę mieszania z tymi olejami.

W ASO SUZUKI akurat polecają shella advance,

no ale wiadomo co firma to innego producenta poleca...

 

Mnie dobre duszki powiedzieli do E full syntetyk JASO /MA [mokre sprzęgło]

tego co mi powiedzieli się trzymam... :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Mateusz23 napisał:

Dzieki chlopaki za rady

Mysle ze odpowiednim bedzie 10w40 półsyntetyk castrola. Pozdrawiam

 

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Norbisz napisał:

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

 

Tylko ze najlepiej wymieniac co 6-7 zbiorników,

a jezeli latasz spokojnie S po miescie inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo.

Ktoś wie jak odróżnić wersję E wyprodukowaną w (po) 2004 roku, a konkretnie z ze zmienionym tylnym amorem przez fabrykę na ten z Suzuki RM?

A może ktoś mi podpowie jak duża jest różnica w jeździe wersja z starym amorem a nowym?

 

Wtrącając się w dyskusje na temat oleju, polecam produkty Motul.

 

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Norbisz napisał:

Jak cieleciu - wszyscy mowia A a ono B :D

Roznica w cenie miedzy syntetykiem a pol jest nieduza - wiec po co oszczedzac ?

Tym bardziej jesli wymienisz raz na rok niecale 2 l oleju

 

 

bedzie wymieiał czesciej bo ma E a dlatego pół ze moto ma swoje lata (2000) i nie wiadomo co tam było lane...wiec bezpieczniej pół iz pełny w tym wypadku....

 

  superfastmario napisał:

Elo.

Ktoś wie jak odróżnić wersję E wyprodukowaną w (po) 2004 roku, a konkretnie z ze zmienionym tylnym amorem przez fabrykę na ten z Suzuki RM?

A może ktoś mi podpowie jak duża jest różnica w jeździe wersja z starym amorem a nowym?

 

Wtrącając się w dyskusje na temat oleju, polecam produkty Motul.

yo

 

 

jaka jest rózica nie wiem a odróznic bardzo prosto w E po 2003 wtedy była zmiana tylny amor posiada srubke do regulacji w okolicy dolnego mocowania amora po prawej stronie moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jutro jadę oglądać Suzuki DRZ400E z 2004 roku. Temat cały przeglądałem ale to było dawno, a teraz nie miałem czasu żeby sobie odświeżyć(sesja...). Na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach drz`ty? Jakie są najczęstsze problemy, usterki oraz objawy jakiejś choroby maszyny?

pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Mateusz23 napisał:

Tylko ze najlepiej wymieniac co 6-7 zbiorników,

a jezeli latasz spokojnie S po miescie inna sprawa.

 

Przy spalaniu DRZ na torze - ok 8-10 l 6-7 to troche za czesto - przyjmuje sie ze w wyczynach wypalenie 1 zbiornika to srednio 1 MTH - a w wyczynach wymienia sie olej co 10-15 MTH :)

 

Powiedzmy ze wypalenie na torze 10 zbiornikow kwalifikowalo by olej do zmiany...

Latanie po lasach - rzadziej - chyba ze ktos lubi sie topic w bagienkach :)

 

Ale wiadomo ze im czesciej tym lepiej - i na pewno to silnikowi nie zaszkodzi :D

 

  Mr.Maciek napisał:

Panowie, jutro jadę oglądać Suzuki DRZ400E z 2004 roku. Temat cały przeglądałem ale to było dawno, a teraz nie miałem czasu żeby sobie odświeżyć(sesja...). Na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach drz`ty? Jakie są najczęstsze problemy, usterki oraz objawy jakiejś choroby maszyny?

pzdr, Maciek

 

Na to samo co w kazdym crosie - zawieszenie, rama, silnik :)

Proponowalbym jednak zebys wzial kogos bardziej zaznajomionego z motocyklami ze soba...

Zwroc szczegolna uwage na luzy na wahaczu i w przednim zawieszeniu - czy silnik latwo odpala

i czy chodzi rowno - czy nie slychac zadnych niepokojacych stukow itd...

 

Ja zaczynam kupowanie motocykla od przyjrzenia sie wlascicielowi i otoczeniu gdzie moto stoi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Już po sprawie :) Jak przywiozę maszynę to będę się chwalić ;d Wielkie dzięki dla Rafała (forumowy CRASH) za poświęcenie swojego czasu przy oglądaniu maszyny oraz ogólne doradztwo przy wyborze motocykla.

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Mr.Maciek napisał:

OK. Już po sprawie :) Jak przywiozę maszynę to będę się chwalić ;d Wielkie dzięki dla Rafała (forumowy CRASH) za poświęcenie swojego czasu przy oglądaniu maszyny oraz ogólne doradztwo przy wyborze motocykla.

Pozdrawiam, Maciek

no pochwal się, pochwal nie bądź taki... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytanek do użytkowników forum.

 

Interesuje mnie jakie są równice pomiędzy silnikami w wersji "E" a "S"???

 

Czy silnik w wersji E jest dużo bardziej wysilony od wersji S???(szczegóły mnie interesują)

 

A i czy w zawieszeniach pomiędzy tymi wersjami są różnice, czy to samo zarówno w E jak i S było montowane???

 

Spotkał sie ktoś z up-down'em w drz w terenowych wersjach???

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  TYTUSEK7 napisał:

Witam mam kilka pytanek do użytkowników forum.

 

Interesuje mnie jakie są równice pomiędzy silnikami w wersji "E" a "S"???

 

Czy silnik w wersji E jest dużo bardziej wysilony od wersji S???(szczegóły mnie interesują)

 

A i czy w zawieszeniach pomiędzy tymi wersjami są różnice, czy to samo zarówno w E jak i S było montowane???

 

Spotkał sie ktoś z up-down'em w drz w terenowych wersjach???

Pozdrawiam

Kolego poczytaj trochę!! chyba nawet 2 lub 3 strony wcześniej było to opisane. Wiem że jesteś nowy, ale lenistwo nie popłaca. Przeczytaj 5 ostatnich stron, a gwarantuje, że znajdziesz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...