Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich (szczęśliwców grrrrrrrr ah ta zazdrość) posiadających DR-Z'tki.

Moja skromna osoba ma pytanko które nurtuje mnie od dłuższego czasu a na które nie mogę na żadnym forum znaleźć konkretnej odpowiedzi. Mianowicie:

Jak różnią się w eksploatacji modele S i E, wiem, że regulacje w E są trochę częstsze ale to w sumie itak niezły wynik jak na motocykl tego typu, tylko jak to jest z tym spalaniem. Bo trochę się te wersje różnią mocą jednak i chciałbym wiedzieć o ile(czy) wersja E pali więcej. (mowa oczywiście w obydwu przypadkach o jeździe enduro). I załóżmy z góry że różnica z 2 czy 3 litrów/100 nie bierze się ze stylu jazdy bo jak enduro to enduro a nie do lasu na grzyby.

I przy okazji najlepiej gdyby ktoś napisał raz a dobrze ile już tak wyliczając z jakiejś średniej użytkowników na forum ile palą te dwie wersje. Jestem troche skołowany bo jedni piszą 3,5 do 5 a za chwile ktoś pisze że ta sama wersja jemu pali 5-8. Sory za głupie pytanie ale z racji iż jeszcze się uczę to właśnie spalanie robi mi ogromną różnicę. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź i duuuuużo błotka wszystkim życzę :icon_twisted:

 

 

 

jesli zamierzasz kupic motoecykl enduro a do tego suzuki drz i kwetsie zakupu zaczynasz od spalania......to moze kup skuter to sprzed idealny do jezdzania po bułki i ekonomicznej jazdy.Enduro słuza do zupełnie czegos innego i raczej nikt nie patrzy ile i kiedy pali bo ten sprzet ma dawac radosc a nie myslenie ile ja spale paliwa....poza tym koszt paliwa to w tej całej zabawie najmniejszy koszt.Wiec skoro zaczynasz od tego to....polecam naprawde skuter.Bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S?

Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120?

 

Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania...

 

 

Edytowane przez paf

bannerfor.jpg

EXC 250 2ttttttt

EXC 400 R jak Rules,

DRZ 400 ADV oddana w dobre rece,

Romet 700 Pegaz - dzieciństwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zamierzasz kupic motoecykl enduro a do tego suzuki drz i kwetsie zakupu zaczynasz od spalania......to moze kup skuter to sprzed idealny do jezdzania po bułki i ekonomicznej jazdy.Enduro słuza do zupełnie czegos innego i raczej nikt nie patrzy ile i kiedy pali bo ten sprzet ma dawac radosc a nie myslenie ile ja spale paliwa....poza tym koszt paliwa to w tej całej zabawie najmniejszy koszt.Wiec skoro zaczynasz od tego to....polecam naprawde skuter.Bez urazy.

 

 

Spoko nie czuję się urażony :bigrazz: :bigrazz: po prostu widze że źle mnie zrozumiałeś. Mam już trochę doczynienia z enduro i to nie ma być moje pierwsze moto. Jeździłem 2 sezony na DT 125 kolejny sezon na XT 350 i robiłem również generalny remont w XT (2 000 zł) także wiem co i jak. I nie zaczynam od spalania, lecz pytam o nie bo resztę rzeczy już po prostu wyczytałem na forach o prze różnych motorach. I wiem, że DRZ jest jednym z najtańszych w utrzymaniu motocykli tego tupu oraz najtrwalszym obok np: xr 400. A tak jak już pisałem, pytam o to spalanie ponieważ jestem uczniem i nie zarabiam jeszcze nic oprócz dofinansowania starszych i dorywczych prac, a jazdę enduro uwielbiam. I tutaj chodzi o to że to co dla Ciebie jest mało ważne dla mnie będzie oznaczać czy będę się tą jazdą cieszył jeden dzień w tygodniu z powodu spalania czy 5 dni w tygodniu. Także skuter odpada (choć mój brat ma od 3 lat Bete Quadre i nie narzeka :icon_twisted: )

 

A pytam o różnicę spalania między E i S bo po prostu wiem że chce kupić DRZ tylko interesuje mnie czy warto kupić lepszą w teren E czy nie, proste wg. mnie.

 

Ps: czekam nadal na odpwiedź proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie czuję się urażony :bigrazz: :bigrazz: po prostu widze że źle mnie zrozumiałeś. Mam już trochę doczynienia z enduro i to nie ma być moje pierwsze moto. Jeździłem 2 sezony na DT 125 kolejny sezon na XT 350 i robiłem również generalny remont w XT (2 000 zł) także wiem co i jak. I nie zaczynam od spalania, lecz pytam o nie bo resztę rzeczy już po prostu wyczytałem na forach o prze różnych motorach. I wiem, że DRZ jest jednym z najtańszych w utrzymaniu motocykli tego tupu oraz najtrwalszym obok np: xr 400. A tak jak już pisałem, pytam o to spalanie ponieważ jestem uczniem i nie zarabiam jeszcze nic oprócz dofinansowania starszych i dorywczych prac, a jazdę enduro uwielbiam. I tutaj chodzi o to że to co dla Ciebie jest mało ważne dla mnie będzie oznaczać czy będę się tą jazdą cieszył jeden dzień w tygodniu z powodu spalania czy 5 dni w tygodniu. Także skuter odpada (choć mój brat ma od 3 lat Bete Quadre i nie narzeka :icon_twisted: )

 

A pytam o różnicę spalania między E i S bo po prostu wiem że chce kupić DRZ tylko interesuje mnie czy warto kupić lepszą w teren E czy nie, proste wg. mnie.

 

Ps: czekam nadal na odpwiedź proszę

 

Więc....wersja E wymaga czestszej obsługi w postaci np.wymiany oleju,częsciej sprawdza sie luzy zaworowe,to są koszta które widac i czuc no chyba ze leje sie olej z Tesco lub sie go nie wymienia.Osobiscie wersję E robię około 150 km i jade tankowac wchodzi mi wtedy około 8 litrów,tak wiec spalanie na poziomie około 5 l w terenie.Nie wiem ile pali wersja S ponieważ nigdy nie miałem wiec sie nie wypowiem.Osobiscie akurat na koszty paliwa nie patrze bo to najmniejszy koszt w całej zabawie dlatego tak do tego podchodze.Olej wymieniam co 5 zbiorników,regulacja luzów co 10 zbiorników.

 

 

Pomimo kosztów jednak wolałbym wersje E lub wersje S ale nie europejska tylko z USA lub Kanady,te wersje maja gaznik co prawda mikuni ale podcisnieniowy który daje prawie tą sama moc ce wersje europejskie z gaznikiem Keihina.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc....wersja E wymaga czestszej obsługi w postaci np.wymiany oleju,częsciej sprawdza sie luzy zaworowe,to są koszta które widac i czuc no chyba ze leje sie olej z Tesco lub sie go nie wymienia.Osobiscie wersję E robię około 150 km i jade tankowac wchodzi mi wtedy około 8 litrów,tak wiec spalanie na poziomie około 5 l w terenie.Nie wiem ile pali wersja S ponieważ nigdy nie miałem wiec sie nie wypowiem.Osobiscie akurat na koszty paliwa nie patrze bo to najmniejszy koszt w całej zabawie dlatego tak do tego podchodze.Olej wymieniam co 5 zbiorników,regulacja luzów co 10 zbiorników.

Pomimo kosztów jednak wolałbym wersje E lub wersje S ale nie europejska tylko z USA lub Kanady,te wersje maja gaznik co prawda mikuni ale podcisnieniowy który daje prawie tą sama moc ce wersje europejskie z gaznikiem Keihina.

 

Pozdrawiam

 

Co 5 zbiornikow, ostrooo przeciez to nie cross ;p Ja przeszedlem wlasnie na wymiane wedlug serwisowki co 60h oraz sprawdzenie luzow rowniez co 60h (godzin a nie mth) Wlasnie wylatalem 46h od lutego 2009r. Od wyjazdu do przyjazdy licze a postoje tez wliczam. np. startuje 12:00, przyjazd 15:00 = 3h

http://w977.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3rIUx2Nzr6W

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

davopl dlaczego wolałbys gaznik podcisnienowy mikuni ??

 

 

nie powiedziałem ze bym wolał bo wolałbym keihina,gdybym miał kupowac wersje S to wybrałbym wersje z USA lub Kanady bo tam w wersji S był montoweany własnie mikuni podcisnieniowy inny niz w wersjach europejskich i taki tez gaznik daje prawie taka sama moc jak Keihin w wersji E.

 

Co 5 zbiornikow, ostrooo przeciez to nie cross ;p Ja przeszedlem wlasnie na wymiane wedlug serwisowki co 60h oraz sprawdzenie luzow rowniez co 60h (godzin a nie mth) Wlasnie wylatalem 46h od lutego 2009r. Od wyjazdu do przyjazdy licze a postoje tez wliczam. np. startuje 12:00, przyjazd 15:00 = 3h

http://w977.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3rIUx2Nzr6W

 

 

wole wymienic go czesciej niz pózniej ma sie okazac ze za pózno.....taka mozna powiedziec daleko idaca ostroznosc i dbałosc o zabawke.... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S?

Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120?

 

Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania...

 

Nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia, ale samemu kupując nowe opony(przód MITAS C-11 TT i tył: MITAS C-12 TT) i czytając oponie to stwierdziłem, że szersza guma na tyle wcale nie oznacza lepszej jazdy, a nawet wręcz przeciwnie. Raczej 120 na tyle jest optymalnym rozwiązaniem. A co do tych moich oponek to nie będę wyrażał żadnych opinii bo narazie leżą w garażu i czekają na przerzutkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka najszersza lacza wejdzie na tyl DRZ S?

Ma ktos jakies doswiadczenie inne niz 120?

 

Konczy mi sie mitas E9 i szukam czegos nowego do przetestowania...

 

 

 

osobiscie latałem na 110 w obecnie zakupinym moto mam załozona 120 i stwierdzam ze lepiej jednak na 110,poza tym przy szerszej oponie w drz pojawia sie problem,mianowicie przy dobiciu koła koło potrafi zachaczyc o akumulator lub z drugiej strony o tłumik dlatego osobiscie nie załozyłbym nic szerszego niz 120 a generalnie skłaniałbym sie ku 110.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki davopl, skoro 8/150 to myślę że bardzo dobrze a S nie powinna palić więcej bo nie ma powodu, a jeśli mniej to itak chyba już nie wiele się będzie dało z tego zejść, także wybiorę wersje E, mam tylko nadzieje że jak to w życiu bywa znajdzie się E w dobrym stanie a nie padziocha.

Jeszcze raz dzięki, jak przyjdzie mi coś do głowy to zapytam, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O davo widze ze wychaczyles ta DR-Z'tke z bikemastera co stala na allegro :) No nie powiem, okleina i wydech Akry robi wrazenie ;) jakby Ci sie kiedys nudzilo to nagraj jak chodzi na Akrapovicu bo zawsze bylem ciekaw.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O davo widze ze wychaczyles ta DR-Z'tke z bikemastera co stala na allegro :) No nie powiem, okleina i wydech Akry robi wrazenie ;) jakby Ci sie kiedys nudzilo to nagraj jak chodzi na Akrapovicu bo zawsze bylem ciekaw.

 

Pozdro

 

 

 

ładna była a ze akurat szukałem to kupiłem,mnóstwo rzeczy ma akcesoryjnych i podejrzewam ze nawet wiecej jest warta niz to co stała....wydech brzmi bardzo ładnie i ma jakby wiecej mocy moze to dlatego ze dawno nie jezdziłem wersja E to moze tylko sie wydaje.....jak nagram postaram sie dac linka jakiegos.

 

Pozdro

 

Dzięki davopl, skoro 8/150 to myślę że bardzo dobrze a S nie powinna palić więcej bo nie ma powodu, a jeśli mniej to itak chyba już nie wiele się będzie dało z tego zejść, także wybiorę wersje E, mam tylko nadzieje że jak to w życiu bywa znajdzie się E w dobrym stanie a nie padziocha.

Jeszcze raz dzięki, jak przyjdzie mi coś do głowy to zapytam, pozdro

 

 

 

bardzo prosze,jak cos znajdziesz dawaj linka na forum kazdy sie wypowie i wspolnie znajdziemy jakiegos dobrego sprzeta dla Ciebie.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisowce do e podaja ze co 800 km sie olej powinno wymieniac wiec co 5 zbiornikow paliwa to nie jest chyba za czesto.co ciekawe w manualu od s pisza ze olej co 6000 km (!?) i filter co 2 wymiany oleju.ja akurat wymienilem po 3800 razem z filtrem bo te dane wydaly mi sie nieco absurdalne... pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy który zestaw napędowy wybrać. Ja mysle bardziej nad xringowym a wy?

http://www.allegro.pl/item608900274_naped_...twojej_drz.html

 

http://www.allegro.pl/item618850756_zestaw..._drz_400_e.html

 

Nie wiem czy zalozyć mu nowy zestaw napędowy czy nie bo planuje sprzedac drz za niską kwote 6,000-6,500tys (BEZ DOKUMENTOW). Nie dlugo nalezy zmienic naped oraz olej ( dorzucam 2 filtry oleju) Dodatkow troche ma. Jakby znalazl sie ktoś chętny to niech pisze a podam szczegoly motocykla. Cieżko z robotą a więc na motor juz nie mam pieniedzy.

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...