Skocz do zawartości

Junak M10


Gość Dorsześ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie masz te wycieki? Bo w Junaku jest tyylee miejsc co śrub. Ja mam Enfielda i na początku trochę ciekł, ale teraz ani kropli. Oprócz nowych uszczelek można użyć silikonu odpornego na temperaturę. Ja użyłem go nawet pod głowicę i od 3 tys km. się sprawdza.

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz "uogólnine" wycieki, to jest dobra okazja (nadchodzi zima), żeby przejrzeć wszystkie miejsca i posklejać silnik "na nowo". Pisałem o silikonie, ale to dotyczy tlko gładkich, równych powierzchni styku, jak masz uszkodzone to nic nie pomoże nawet najlepsza uszczelka i silikon, musisz rozebrać, ewentualnie uzupełnić braki, zplanować i złożyć na nowo. Pomyśl też, przy okazji o odpowietrzeniu silnika - jest cały artykuł w Świecie Motocykli.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przylgi są gładkie (można je zregenerować materiałami kompozytowymi) i uszczelka dobrej jakości, nie ma prawa być wycieków. Jedną z najbardziej prawdopodobnych przyczyn wycieków oleju może być niedrożność układu odpowietrzania skrzyni korbowej. Nie napisałeś z którego roku posiadasz motocykl. W Junakach stosowano kilka systemów odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ciekną bo taka jest ich natura.

Dla pocieszenia mogę dobisać: większość starych anglików czy HD też ciekła więc Janek ma doborowe towarzystwo.

Kartery i dekle najlepiej uszczelniać silikonem. Jeśli na płaszczyznach są poważne odkształcenia używaj uszczelki i silikonu.

Pod głowicą i pod cylindrem nie powinno być żadnych uszczelek!

Odpowietzenie skrzyni korbowej powinno być w każdym Janku, problem w tym, że w późniejszych modelach odpowietrzenie przebiegało przez koło napędowe prądnicy i powierze/olej wychodziło lewym deklem na szosę. W późniejszych modelach odpowietrzenie/olej szedł na łańcuch napędowy. Problem polega na tym, że jeśli koło nie jest ustawione na znakach odma nie działa i wtedy ciśnienie z pod tłoka wypycha olej przez uszczelki.

W starych modelach odpowietrzenie było cały czas otwarte. Znajdowało się w przodzie prawego karteru. W swoich Junakach zakładałem takie właśnie odpowietrzenia w lewym deklu albo np w korku u góry głowicy z kąd olej był odprowadzany do filtru powietrza.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...