Skocz do zawartości

Żygnął olejem, leje się jak z wiadra, a silnik normalnie pracuje


Arbiterpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To chłopaki wyglada na to że jest sukces a przyczyna banalna

 

Olej wyciekał przez otwór po śrubie trzymającej kolanko. Śruba odpadła pod wpływem wibracji i polał się olej

http://arbiter.pl/zdjecie/13675.Oil.leak

 

Po zakręcieniu śrubki i odpaleniu olej nie cieknie

http://arbiter.pl/zdjecie/13676.Silikon.do.wydechu

 

Ciekawe tylko czy obecność oleju w tym otworze nie jest niepokojąca

 

Wiecej fotek z naprawy tutaj

http://arbiter.pl/galeria/lc4.600.problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej otwor siega do wnetrza glowicy, tam gdzie umieszczone sa dzwigienki zaworowe zawory i walki rozrzadu. Stamtad olej przedostaje sie do otworu sruby i potem na zewnatrz.

Ze zdjec widze ze z oryginalnych 3 srub, ktore maja trzymac ta rure wydechowa jedna wyglada na urwana a 2 pozostale otwory maja zmeczone i wyrobione gwinty. Nie ma zadnego sladu po uszczelce miedzy rura wydechowa a glowica.

Aby dobrze to zrobic to trzeba naprawic wszystkie 3 otwory, czyli uzyc np wkladek stalowych gwintowanych z obu stron lub sprezyn naprawczych do gwintow - silikon w tym miejscu dla mnie jak mowia amerykanie "nie pokroi musztardy".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Uszczelkę zdjąłem do zdjęcia - ogólnie posiadam ją (płaska pomiędzy płaszczyzną głowicy a uchwytem kolanka)

 

Dwa gwinty wydają się niezłe http://arbiter.pl/zdjecie/13678.Gwint ale trzeciego rzeczywiście brak.

 

Zobaczę, jak to się wkomponuje na 2 śruby - do naprawy gwintu pewnie trzeba by było wyjąć silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten walec z radiatorami co zaznaczyles na focie to mikrofiltr , dziwne ze tam umieszczony bo spotykalem takowe na silniku , to dodatkowy filtr oleju wynalazek KTM-oski zmiana co 2 zmiany oleju , kosztuje sporo bo ok 100 zl

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozbierałem ttr to oryginalne śruby dawno nie były ruszane tak przegniły ze wszystkie 4 się upitolily :banghead: ….ja rozwiercałem :wink: teraz porobiłem szpilki z kwasiaka m8 oryginalny gwint i nakrętki również jak na razie baja bonko ;) …jak wymieniałem łańcuszek rozrządu to jak już cos dobrze zrobione to ponowna rozbiórka to przyjemność jak wszystko ładnie się kreci :evil: …

 

nie wiem jak tam u ciebie ale jak da rade zakładać kolektor na szpilki ta ja bym porobili 3 szpilki m9 zamiast m8, tam gdzie już poryte gwinty (choć ta jedna u dołu już się wydaje jakąś nad wymiarowa) … wkręcił na np. loctite-a i do tego 3 nakretki ( ja zrobiłem je 2 cm „długość” ) nakrętki na pastę do gwintów nowa uszczelkę miedziana pod kolektor i będzie dobrze :crossy:

 

http://img232.imageshack.us/img232/1015/yyyyyyjs4.jpg

 

http://img232.imageshack.us/img232/7044/rrrrrrpt3.jpg

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...