Skocz do zawartości

Przeróbka skutera


kotek205
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

te skuterki blokowane byly czesto na cylindrze, przez co trzeba by sciagac cylinder i szlifowac- nie da sie wybic,

oraz na wariatorze- bez klucza pneumatycznego nie zrobisz.

 

wiecej zadko sie zdarza.

 

sciagniecie blokady z wariatora z tego co wiem w jednym z najtanszych serwisow kosztuje 130zł, zas wydech to juz wyzsza polka.

 

troche tych skuterkow juz "odblokowalem"...

 

powiedz ile ci to leci, bo moze po prostu nie sie oplaca.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze zdejmij dekiel wariatora i zobacz czy miedzy talerzami nie ma podkładki, chociaz watpie zeby tak po prostu dalo sie to zobaczyc.

 

druga sprawa to wykrecasz wydech i patrzysz czy nie ma jakiegos dlawika na laczeniu z cylindrem, badz tez jesli nie ma to wkladasz palec w cylinder w kanal wylotowy.

 

zakładam przzy tym, że to 2T, bo jesli to czterosow to poleci ci niewiele wiecej i raczej jedyna mozliwosc podkrecenia to ingerencja w gaznik badz wariator. zreszta poszukaj sobie w archiwum bo takich tematow bylo duzo.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baotian na moje to 4 sów i ma blokade na wariatoze tulejka miedzy tarczami w filteze powietrza wezyk od kolanka MAGNETO słuchal w 2 t da sie sciagnac wariator bez pneumata ;p blokada tloka albo imbus 6 pod odp kontem i tlok zblokowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baotian to producent silników a nic nie napisałeś w jakim modelu jest zamontowany.

Nie czytaj tych bzdur powyżej bo pseudokoledzy lub mitomani chcą sobie nabić liczniki.

Piszą bzdury.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I producent skuterów, model Baotiana jest tylko jeden mi się zdaje.. 55km/h Ci leci, więcej one bez blokad nie chodzą- może 62 się bujnie.

Sie Tobie źle zdaje bo aktualnie ten silnik jest montowany w ponad 60u modelach skuterów a w zależności od modelu są istotne zmiany w szczegółach silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie Tobie źle zdaje bo aktualnie ten silnik jest montowany w ponad 60u modelach skuterów a w zależności od modelu są istotne zmiany w szczegółach silnika.

Ale że co mi się wydaje? Nie mówiłem w ilu modelach silnik jest montowany, tylko ile skuterów jest w Polsce sprzedawanych pod nazwą Baotian.

 

Wsadź inny wydech kup nowy gaźnik i wariator :D roli i ślizgi tez wymień
Takich skuterów się nie tuninguje, im już na serii ramy pękają i wszystko siada niestety ;/ Edytowane przez Milek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przeniesiony ze startego forum.

Napisany przez:

bercio

 

 

NIE PONOSZĘ KONSEKWENCJI ZA USZKODZENIA SPOWODOWANE ZDEJMOWANIEM BLOKAD ZE SKUTERA

 

Każdy z nas po jakimś czasie nie jest zadowolony z osiągów swojego skutera i chciałby zdjąć blokady. W tym poście opisze jak zdjąć blokady ze skuterów takich jak: Wilga, Quest, Baotian, Zipp i innych z silnikami 139QMB i podobnymi chińskimi 4T.

 

Zacznijmy od zdjęcia blokady z gaźnika:

Odkręcamy "panel" znajdujący się pod siedzeniem aby dostać się do gaźnika. Po otwarciu odkręcamy czarny dekielek (patrz foto)

 

 

 

Odkręcamy go i wykręcamy śrubkę koloru złotego wyglądającą tak:

 

 

 

Śrubka znajduje się pod czarnym dekielkiem (patrz foto)

 

 

 

Właśnie zdjęliśmy jedną z blokad znajdujących się w skuterze.

 

Przy okazji gdy mamy zdjętą pokrywkę zdejmijmy czarną plombę, a żółty dysk wyjdzie razem z nią. Wewnątrz niej znajduje się biała plastikowa wtyczka i metalowa igła z dwoma małymi uszczelkami. Musimy zdjąć umocowaną uszczelkę. Teraz należy ją ponownie umiejscowić lecz na środkowym wgłębieniu. Teraz skręcamy wszystko z powrotem i osiągi skutera wzrastają.

 

Możemy zobaczyć czy uszczelka między gaźnikiem, a cylindrem jest poprawnie założona. (Patrz foto)

 

 

 

Jeśli nie to obracamy ją o 180 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

 

Kolejna blokada to tzw. Zawirowywacz spalin wyglądający tak:

 

 

 

Który dochodzi do rury od filtra (Patrz foto)

 

 

 

Najlepiej obciąć ten zawirowywacz przy samym wydechu i zaspawać otwór powstały przez jego ucięcie.

 

Teraz zabieramy się za filtr powitrza.

Odkręcamy filtr (Patrz foto)

 

 

 

Po odkręceniu widzimy plastikową rurkę którą wyjmujemy z filtra.

 

 

 

Po wyjęciu skręcamy filtr i możemy cieszyć się ze pozbyliśmy się kolejnej blokady.

 

Następna blokada to "różowy kabelek" znajdujący się pod panelem nadwozia który wysyła sygnały do CDI o prędkości tylnego koła.

Wygląda on właśnie tak:

 

 

 

Ten kabelek po prostu przecinamy.

 

Osiągi naszego skutera są już całkiem imponujące.

 

Kolejną blokadą jest filtr paliwa o małej przepustowości. Po prostu wymieniamy go na inny (możliwie jak największy) Aby miał jak największą przepustowość. Np. taki:

 

 

 

W tłumiku ( mniej więcej na środku) znajduje się blaszka którą należało by wyjąć (poprawia nieznacznie osiągi)

 

 

 

Ale tym którzy nie posiadają specjalistycznych narzędzi nie polecam wyjmowania tej blokady.

 

Ostatnia blokada to tzw. dystans (taka tulejka) znajdująca się pod paskiem napędowym. Wygląda tak:

 

 

 

Należy ją wyjąć i po kłopocie.

 

Nasz motor po tej operacji ma lepsze osiągi.

 

Jeśli wiecie jeszcze o jakichś blokadach to ślijcie na PW.

 

Pozdrawiam- berci

nie ma tu zdjęcia, nie chce mi się wklejać ;) artykuł nie jest mój, ściągnąlem blokady kumplowi według tego poradnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...