dark_rider Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Pewnie, że nie muszą. Wszystko zależy od woli właściciela. Także to czy chce jeździć "świecącą pokraką" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Nie polecam zadnych sprayow zaroodpornych. Nie wytrzymuje temp ktora maja napisana na opakowaniu. Wiem, bo przechodzilem przez to:http://images28.fotosik.pl/39/6277fab6ba2dab45.jpghttp://images30.fotosik.pl/39/5019cc06fec6d553.jpghttp://images29.fotosik.pl/40/6884ab138740ede1.jpghttp://images25.fotosik.pl/39/d1802024988d7eac.jpg W moim przypadku sprawdzilo sie malowanie proszkowe (pod warunkiem, ze powierzchnia nie bedzie szpachlowana i dobrze odtluszczona). Wytrzymuje ono bardzo wysokie temperatury.http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=60007&st=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 A jeszcze jedno pytanie.Czy po wykonanej polerce można felgi pomalować lakierem bezbarwnym tak aby ponownie nie zachodził proces utleniania ? Np. czymś takim :http://www.allegro.pl/item259018662_lakier..._aluminium.html lub tym http://www.allegro.pl/item258731524_lakier...100ml_50ml.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 A jeszcze jedno pytanie.Czy po wykonanej polerce można felgi pomalować lakierem bezbarwnym tak aby ponownie nie zachodził proces utleniania ? Np. czymś takim :http://www.allegro.pl/item259018662_lakier..._aluminium.html lub tym http://www.allegro.pl/item258731524_lakier...100ml_50ml.html Nie baw się w żadne lakiery bezbarwne. Ich położenie wymaga spełnienia wielu warunków- wystarczy że zawiedzie jeden, a wtedy lakier zacznie się łuszczyć i cały proces polerki będziesz musiał powtórzyć. Zrób polerkę, a potem co jakiś czas przetrzyj ja pastą lekkościerną i już :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Witam.Dzisiaj zdemontowałem końcówki tłumików w których od spodu znajdowały się dziury - zaniosłem do spawacz, pospawał to pięknie gazowo, wyczyściłem szlifiereczką i papierkiem. Pytanie jest teraz takie.Czym najlepiej to zamalować żeby się pięknie błyszczało i żeby było odporne na temperaturę i gdzie to kupić (podajcie linki) ? i drugie pytanie. W motorze jak możecie zobaczyć na zdjęciu : MÓJ MOTOR Mam aluminiowe felgi - czy można je jakoś doprowadzić do wysokiego połysku, czy trzeba je czymś pomalować ? W ogóle jak to zrobić ?Takie samo pytanie co do karterów silnika. Przed rozpoczęciem polerowania felg sprawdź czy nie sa one jednak pokryte lakierem proszkowym w kolorze aluminium. Czesto felgi motocyklowe które wygladają jak zszarzałe aluminium były właśnie w ten sposób zabezpieczane. Jeśli nie są jednak malowane, to felgi mogły zostać poddawane anodowaniu, czyli obróbce chemicznej która nadaje jedwabistą powierzchnię, twardą i odporną na zarysowania i warunki zewnętrzne. Jej usunięcie jest bardzo uciążliwe, a efekt po polerowaniu niespecjalny. Przemyśl też zanim zaczniesz pracę jak zrobisz to we wszelkich zagłębieniach i narożach, gdzie potrzebne sa bardzo małe tarczki. Moje wywody są nie po to by cię zniechęcić, ale byś zdał sobie sprawę z trudności. Czasem lepiej dać zarobić fachowcom niż samemu żałować, że się "porwało z motyką na słońce" :icon_evil: Na tłumiki polecam farbę w spreju ale do grili. Po pomalowaniu detalu, trzeba uruchomić sprzęt, by tłumik się nagrzał, a farba utwardziła. Ale nie mozna tego robić na pełen gaz, bo faktycznie farba się zjara. Po kilkukrotnym wygrzaniu, dobrze położona farba ma strukturę przypominająca spiek ceramiczny i nie pali się przy jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
le chiffre Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 W swojej cb450s malowałem kolektory i rury czarną emalią żaroodporną kupioną w sklepie motoryzacyjnym, można też pomalować emalią żaroodporną do kominków i piecy. Jeżeli ten spaw jest w niewidocznym miejscu to możesz też tak zrobić. Efekt był naprawdę super, kolektory i rury były jak nowe, do końca nie wiem jak z trwałością tego zabiegu, ale u mnie po 2 latach nie było ani śladu rdzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 31 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Wziąłem się do roboty.Zakupiłem papiery ścierne 120, 240 i wodne 400, 800, 1000, 2000.Kupiłem też pastę automax filc w postaci krążka zakładanego na wiertarkę.Ściągnąłem przednie (koło) na razie, najpierw je dobrze umyłem i zabrałem się za robotę.Po przyglądnięciu się felgom okazało się, że najlepiej do polerki nadają się same ranty (przy oponie) jedynie one są gładkie - reszta (szprychy) i wszystko inne jest chropowate - więc raczej nie możliwe do wypolerowania. Najpierw papierkiem 240 potem 400 itd....Na koniec jeszcze raz wszystko umyłem - jeszcze nie było widać efektu dopiero po nałożeniu pasty i przetarciu szmatką zaczęło się błyszczeć, a gdy użyłem krążka z filcem dopiero uzyskało połysk - co prawda gdzieniegdzie widoczne są jeszcze przebarwienia ale już nie chciało mi sie poprawiać - powiem tak praca bardzo nudna i powolna - ale efekt na razie fajny. Jak skończę z drugim kołem zamieszczę fotki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.