Skocz do zawartości

Dorobienie gmoli


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś czasu zastanawiałem sie na kupnem gmoli do mojego motocykla. Podobają mi się tradycyjne kształty, bez żadnych wymyślnych zagięć. Takie jak te:

 

http://www.motomy.duh.pl/yamaha/virago750_1100/slides/3.jpg

 

Ceny jednak powalają z nóg... Nie udało mi się znaleźć tańszych jak 600zł.

 

Zastanawiam się, czy jest możliwość dorobienia gmoli w zakładzie zajmującym się robieniem orurowania do samochodów terenowych? Z wzorem i wymiarami nie będzie problemu, gdyż ojciec posiada takie gmole u siebie w Virago 1000, a więc mocowania i wszystko inne by się już zgadzało.

 

Czy ktoś zlecał wykonanie gmoli takiemu,albo innemu zakłądowi? Ewentualnie czekam na jakieś inne pomysły.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy jest możliwość dorobienia gmoli w zakładzie zajmującym się robieniem orurowania do samochodów terenowych? Z wzorem i wymiarami nie będzie problemu, gdyż ojciec posiada takie gmole u siebie w Virago 1000, a więc mocowania i wszystko inne by się już zgadzało.

 

Obawiam się że dużo taniej tego nie zrobisz .... chyba że ktoś zrobi Ci te gmole nie mając na tym żadnego zysku. Firmy robiące orurowanie do samochodów terenowych też sobie sporo liczą - zobacz np tutaj:

 

http://www.pucenter.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że dużo taniej tego nie zrobisz .... chyba że ktoś zrobi Ci te gmole nie mając na tym żadnego zysku. Firmy robiące orurowanie do samochodów terenowych też sobie sporo liczą - zobacz np tutaj:

 

http://www.pucenter.pl/

 

Rzeczywiście ceny wcale nie są zachęcające. Wręcz przeciwnie... Czyli raczej odpada ta opcja

 

Poszukaj jakiegoś mistrza,który zajmuje się cięciem ,gięciem i spawaniem.

 

Łatwo powiedzieć. Gościa od chromowania szukałem prawie pół roku. Dobrego lakiernika i blacharza 3 miesiące. Fakt, że się opłacało bo to co zleciłem jest zrobione jakby fabryka robiła, ale zapotrzebowanie na takich ludzie (szczególnie blacharzy i lakierników) jest dużo większe niż na kogoś kto "tnie, spawa i gnie".

 

Czy naprawdę nie ma szans na zdobycie konkretnych gmoli w normalnej cenie? Takiego "fikumiku" jak jest na allegro za ok. 250zł. na pewno nie założę :buttrock:

 

Tutaj link do tych "gmoli" z allegro :banghead: http://moto.allegro.pl/item257384788_gmole..._1000_1100.html

 

Ani ładne, ani nie zapewnia ochrony motocykla i kierowcy... Kasa w błoto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem od faceta który ma stronę internetową http://www.roadstyler.pl/pl/index.php cena jakaś między 300 a 400 zł

 

Jakość super. Może troszkę się zawiodłem na śrubach które tez powinny być chromowane.

 

mam gmol i podpory pod sakwy od roadstyler-a i musze przyznać, że profesjonalna robota :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego "fikumiku" jak jest na allegro za ok. 250zł. na pewno nie założę :crossy:

 

Tutaj link do tych "gmoli" z allegro :crossy: http://moto.allegro.pl/item257384788_gmole..._1000_1100.html

 

Ani ładne, ani nie zapewnia ochrony motocykla i kierowcy... Kasa w błoto

 

Taki wlasnie CUS sprzedaje Yamaha jako oryginaly do Draga. ;)

I niestety to tylko wyglada jak gmol bo zadnych wlasciwosci zabezpieczajacych toto nie ma ;)

Ja mam wlasnie takie oryginalne ze sklepu Yamahy ( takie juz byly ) i pewnie sobie zmienie na jakies inne.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki wlasnie CUS sprzedaje Yamaha jako oryginaly do Draga. ;)

I niestety to tylko wyglada jak gmol bo zadnych wlasciwosci zabezpieczajacych toto nie ma :crossy:

Ja mam wlasnie takie oryginalne ze sklepu Yamahy ( takie juz byly ) i pewnie sobie zmienie na jakies inne.

 

:crossy: :icon_razz:

 

No to mnie majkel zaskoczyłeś totalnie...

Jeśli chodzi o mnie to nigdy bym się nie zdecydował na montaż czegoś takiego, a jak mi jeszcze mówisz że to oryginał do Draga to jestem w naprawdę ciężkim szoku. Widziałem to na kilku zdjęciach i na żywo zamontowane w XV. Gmol nie wystaje nawet znacząco poza motocykl, więc to chyba tylko taki bajer :icon_razz:

 

Przejrzałem różne oferty i stwierdzam, że chyba najbardziej konkurencyjna jest firma Motoakcesoria (http://www.motoakcesoria.go.pl/). Ponadto przed kupnem istnieje możliwość dokonywania własnych przeróbek :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś się zawzioł. Tyle tematów. Co do gmoli do Virago to wiele nie wymyslisz. Musisz tylko pamiętać, że konstrukcja tego motocykla jest specyficzna. Silnik jest podwieszony pod ramą. Przykrecając gmole przykręcasz je w zasadzie do silnika. Przy wywrotce może być tak że przez nie, silnik będzie miał większe uszkodzenia. Czyli że, gmole w tym wypadku mają tylko znaczenie jako ozdoba, a zakładajac je trzeba pamiętać o ich konstrukcji. NIE MOGĄ BYĆ PANCERNE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś się zawzioł. Tyle tematów. Co do gmoli do Virago to wiele nie wymyslisz. Musisz tylko pamiętać, że konstrukcja tego motocykla jest specyficzna. Silnik jest podwieszony pod ramą. Przykrecając gmole przykręcasz je w zasadzie do silnika. Przy wywrotce może być tak że przez nie, silnik będzie miał większe uszkodzenia. Czyli że, gmole w tym wypadku mają tylko znaczenie jako ozdoba, a zakładajac je trzeba pamiętać o ich konstrukcji. NIE MOGĄ BYĆ PANCERNE.

 

A rozpisałem się, bo chwilowo mam wolne od pracy, a jak czasu za dużo to pomysłów związanych z moto jeszcze więcej :crossy:

 

Jak zamilknę, to znaczy że znam już odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania i siedzę w garażu :)

 

Ciekawa sugestia Andy. Nikt jeszcze nie spojrzał na to z tej strony. :buttrock:

Znalazłem gmole dwuczęściowe ( z zasady budowy "słabsze" od gmola jednoczęściowego). Dogadałem się już z gościem który je robi w kilku kwestiach. M.in zażyczyłem sobie węższą średnicę rury z której będzie wykonany gmol. Virago nie nabierze dzięki temu ciężkiego wyglądu (w końcu to soft chopper), a gmol będzie bardziej "łamliwy", przez co powinien być bardziej "tolerancyjny" dla zaczepów w przypadku wywrotki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wywrotce może być tak że przez nie, silnik będzie miał większe uszkodzenia. Czyli że, gmole w tym wypadku mają tylko znaczenie jako ozdoba, a zakładajac je trzeba pamiętać o ich konstrukcji. NIE MOGĄ BYĆ PANCERNE.

A czy wiesz skąd się wzięła nazwa "gmol"?? Jest to:

G-ięty

M-etalowy

O-chraniacz

L-ędźwi

czyli w razie jakiegokolwiek zdarzenia jego podstawowym zadaniem jest ochrona nóg jeźdźca a nie to by moto się nie uszkodziło :biggrin: Do ochrony sprzętu służą klatki na silnik (zakładane z reguły do nakedów).

W przypadku gdy gmol się zegnie czy pęknie motocyklista może mieć spore problemy gdyby któraś noga była blisko takiego kawałka rury. W przypadku położenia/szlifu itp. moto wolę mieć straty w sprzęcie niż gdyby cokolwiek miałoby się przydarzyć moim nogom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiesz skąd się wzięła nazwa "gmol"?? Jest to:

G-ięty

M-etalowy

O-chraniacz

L-ędźwi

czyli w razie jakiegokolwiek zdarzenia jego podstawowym zadaniem jest ochrona nóg jeźdźca a nie to by moto się nie uszkodziło :rolleyes: Do ochrony sprzętu służą klatki na silnik (zakładane z reguły do nakedów).

W przypadku gdy gmol się zegnie czy pęknie motocyklista może mieć spore problemy gdyby któraś noga była blisko takiego kawałka rury. W przypadku położenia/szlifu itp. moto wolę mieć straty w sprzęcie niż gdyby cokolwiek miałoby się przydarzyć moim nogom.

 

 

No to już teraz całkiem zgłupiałem. Ma sie giąć, czy nie giąć? Oto jest pytanie... ? :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...