Pikas Opublikowano 16 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2003 Teraz gdy motor będzie miał troszke wypoczynku trzeba zabrać sie za modyfikacje :( Moim celem jest przerobienie silniczka na 500 ccm i zwiększyć jego moc. Wiem że zmiana cylindra nic nie da , w oryginalnych jednostkach rajdowych montowano wał od motocykla żużlowego marki fis (co zwiększało skok tłoka z 75mm do 99,3 mm). Dawało to ponoć jankowi ok 33 KM (piękny wynik :lol: ).Obecnie bardzo ciężko o taki wał jako że motor jest dosyć stary stary a części nima :cry: , lecz może ktoś wie o innym alternatywnym wale który można zastosować (bez generalnych przeróbek karterów) albo firmie któa coś takiego może wykonać w rozsądnej cenie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 16 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2003 powiem ci Pikas szczerze ze ja bym nie przerabiał Janka na 500 mialem okazje kiedys pojezdzic Jankiem 500 i przyznam ze o niebo lepiej jezdzi sie 350 poprostu ta 500 ktora jechalem miala słaby dół jak komarek normalnie dopiero potem przy wyzszych obrotach na 3 biegu lapał moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2003 Ach junakowcy za 5zl :))) idzcie na grupe Dziki Junak i wszystkie tajemnice zwiazane z przerobkami Junaka na 500 ccm i zwiekszenia mocy stana przed wami otworem. I nie potrzeba do tego walu od Fisa, tym bardziej ze to teraz tez bardzo zadki zabytek. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 16 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2003 Zapewne jesteś u nich zarejestrowany (jeśli tak :) ) to naucz mnie master guru. Jak dobrze mniemam lista dyskusyjną junaka najpierw trzeba sie zarejestrować (to już zrobione :( ) następnie odpisać na emaila do nich (też zrobione) . przysłali mi emaila o poprawnej rejestracji i co dalej... ?. W normalnych grupach dyskusyjnych wpisywałem poprostu adres serwera login i hasło i cieszyłem się listą a tu (jeśli dobrze mniemam) to poprostu odpisuje na emaile które dostaje. Prosze wyprowadzcie mnie z błędu jeśli sie myle :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 17 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2003 Nie jesteś w błędzie.To tak dziala-opisujesz swój problem/zdarzenie,etc,etc,i ślesz na maila [email protected]. Serwer rozsyła maila do wszystkich użytkowników.Ktoś ci odpisuje na priva,alebo śle tak samo na ogół.Tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 17 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2003 Jak dla mnie to troszke uciążliwe rozwiązanie (lista była by lepsza), no ale cóż... trzeba sie przyzwyczaić :) Dzięki!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 jak juz koniecznie chcesz zenic inny wal do Janka, to polecam ktorys od japoniisavage skok 92dr600 84xt600 84Nie wiem jak z ich przymiarka do karterow, ale a nuz....Taki wal robi kolo 100 kilo km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Aja jaj, no cosz nastepny do przerobki junca na 500. tylko przypominam ze junak byl zbudowany na wytrzymalosc silnika do 22KM a nie 33!!!! Wiec jak masz orginalnego junaka spredaj go i kup 500 japonca z 70 ktorego roku i bedzies o wiele wiecej zadowolony z mocy. Zreszta to chyba na liscie dostales rozne odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 mnie tam zawsze jaralo przerobienie janka na 500, co w istocie byloby spelnieniem pierwotnych zalozen. Bo janek bynajmniej nie byl "liczony" na 22km. To miala byc rasowa 500seta, wykaszajaca konkurencje. ale wtedy bylaby szybsza od urala (upraszczajac), a na to nie zgodzil sie nasz Big Brother.I prawdopodobnia kazdy, kto kula sie ledwo 60km/h z bagazami i piekna pasazerka na pokladzie, pod jakas dluuuuuga i upierdliwa gorke, kazdy taki motonita marzy o dluzszym....... skoku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 11 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2003 500 to moze bylo gdzies tam wspomniane ze ma byc taki motor lecz to tylko wspomniane, nie doszlo do tego a silnik byl robiony do 350. nie ma konkretnych dowodow ze junak mial byc 500. "Jak wiadomo, zaczęło się wszystko w 1951r, kiedy w Biurze Konstrukcyjnym Przem.Motoryzacyjnego rozpoczęto opracowywanie konstrukcji. Wstępne założenia konstrukcyjne zawierały się w czterech głównych punktach: --konstrukcja umożliwiająca łatwe wprowadzanie zmian rozwojowych --budowa zapewniająca wszechstronność zastosowania --możliwość przystosowania do celów sportowych a także konieczności wykorzystania w ciężkich warunkach terenowych z użyciem ogumienia terenowego 19x4,00 --obliczenia wytrzymałościowe wykonać dla silnika o mocy 22 KM (i to zdanie polecam gorącej pamięci miłośnikom "wyciskania" koni z Junaka:) z możliwością zmian mocy od 15 KM dla motoru turystycznego do 25 dla wersji sportowej. "" http://www.junak.riders.pl/junak.htm tez ze wzgledow ekonomicznych junak nie byl 500 bo by za durzo palil. pozdrw,Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 19 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2003 W temacie walow: Znalazlem fotke walu od Suzuki LS650 Savage - skok 94, z tlokiem 85 od jakiejs BM-ki mialoby to cirka 534 ccm.No i dluuugi skok, a to tagrysy lubia najbardziej:)http://www.mmar3d.de/115/walSavage.jpgCiekawe czy daloby zmiescic do karterow? I czy nie trzasloby za bardzo?Jak bede mial moze wiecej wolnego czasu to sie w temat zaglebie. a propos - jak sie zamieszcza obrazki? a propos - a ty Kamil nadal wierzysz komunistom? :D)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 3 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2004 Witam!!!Moim zdaniem nie ma sensu i szkoda przerabiać Junaka na 500ccm. przy poejmności 350 ccm i tak jest to udany sprzęt moja mszynka w swie osoby nie robi sobie nic z górek. A po przeróbce na 500ccm Popsujesz tylko silnik tej kultowej maszyny.Pozdrawiam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 4 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2004 Witam!!!Moim zdaniem nie ma sensu i szkoda przerabiać Junaka na 500ccm. przy poejmności 350 ccm i tak jest to udany sprzęt moja mszynka w swie osoby nie robi sobie nic z górek. A po przeróbce na 500ccm Popsujesz tylko silnik tej kultowej maszyny.Pozdrawiam :banghead: Witam Zależy kto przerabia ten silnik i jakie ma pojęcie o tym.... :banghead: Jak wystarcza Ci 350 i ta "moc" to jeździj tak jak jeździsz.... :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 16 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2004 Ta moc jest wystarczajaca na zabytek, jak chcecie wiecej mocy proponuje zakupic motocykl o wiekszej pojemnosci, Europejczyka, jak nie stac japonie jak nie stac rusaka i wsio. A Janka orginalnego prosze nie niszczyc i nie narzekac anu nie porownywac go do wspolczesnych motorow.Pozdrw,Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 16 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2004 http://www.oregonvintage.org/pics/goldstar.jpgto jest prawdopodobnie krol singli - BSA Gold Star okolo 40KM w podstawowej wersji, i konstruktorzy Janka na pewno woleliby, zeby ich dziecko mialo te 40 KM a nie 17 -19. Ale rozumiem tu idealistow, ktorzy dopiero zaczynaja przygode z Junakiem i wydaje im sie ze pana Boga za nogi chwycili. Ale jak zrobicie pare sezonow, to gwarantuje ze zaczniecie tych dodatkowych konikow szukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.