Skocz do zawartości

Jaki wał jest najlepszy ?


Pikas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz gdy motor będzie miał troszke wypoczynku trzeba zabrać sie za modyfikacje :( Moim celem jest przerobienie silniczka na 500 ccm i zwiększyć jego moc. Wiem że zmiana cylindra nic nie da , w oryginalnych jednostkach rajdowych montowano wał od motocykla żużlowego marki fis (co zwiększało skok tłoka z 75mm do 99,3 mm). Dawało to ponoć jankowi ok 33 KM (piękny wynik :lol: ).Obecnie bardzo ciężko o taki wał jako że motor jest dosyć stary stary a części nima :cry: , lecz może ktoś wie o innym alternatywnym wale który można zastosować (bez generalnych przeróbek karterów) albo firmie któa coś takiego może wykonać w rozsądnej cenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci Pikas szczerze ze ja bym nie przerabiał Janka na 500 mialem okazje kiedys pojezdzic Jankiem 500 i przyznam ze o niebo lepiej jezdzi sie 350 poprostu ta 500 ktora jechalem miala słaby dół jak komarek normalnie dopiero potem przy wyzszych obrotach na 3 biegu lapał moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach junakowcy za 5zl :))) idzcie na grupe Dziki Junak i wszystkie tajemnice zwiazane z przerobkami Junaka na 500 ccm i zwiekszenia mocy stana przed wami otworem. I nie potrzeba do tego walu od Fisa, tym bardziej ze to teraz tez bardzo zadki zabytek.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jesteś u nich zarejestrowany (jeśli tak :) ) to naucz mnie master guru. Jak dobrze mniemam lista dyskusyjną junaka najpierw trzeba sie zarejestrować (to już zrobione :( ) następnie odpisać na emaila do nich (też zrobione) . przysłali mi emaila o poprawnej rejestracji i co dalej... ?. W normalnych grupach dyskusyjnych wpisywałem poprostu adres serwera login i hasło i cieszyłem się listą a tu (jeśli dobrze mniemam) to poprostu odpisuje na emaile które dostaje. Prosze wyprowadzcie mnie z błędu jeśli sie myle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś w błędzie.To tak dziala-opisujesz swój problem/zdarzenie,etc,etc,i ślesz na maila [email protected]. Serwer rozsyła maila do wszystkich użytkowników.Ktoś ci odpisuje na priva,alebo śle tak samo na ogół.Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aja jaj, no cosz nastepny do przerobki junca na 500. tylko przypominam ze junak byl zbudowany na wytrzymalosc silnika do 22KM a nie 33!!!! Wiec jak masz orginalnego junaka spredaj go i kup 500 japonca z 70 ktorego roku i bedzies o wiele wiecej zadowolony z mocy. Zreszta to chyba na liscie dostales rozne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tam zawsze jaralo przerobienie janka na 500, co w istocie byloby spelnieniem pierwotnych zalozen. Bo janek bynajmniej nie byl "liczony" na 22km. To miala byc rasowa 500seta, wykaszajaca konkurencje. ale wtedy bylaby szybsza od urala (upraszczajac), a na to nie zgodzil sie nasz Big Brother.

I prawdopodobnia kazdy, kto kula sie ledwo 60km/h z bagazami i piekna pasazerka na pokladzie, pod jakas dluuuuuga i upierdliwa gorke, kazdy taki motonita marzy o dluzszym....... skoku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 to moze bylo gdzies tam wspomniane ze ma byc taki motor lecz to tylko wspomniane, nie doszlo do tego a silnik byl robiony do 350. nie ma konkretnych dowodow ze junak mial byc 500.

 

"Jak wiadomo, zaczęło się wszystko w 1951r, kiedy w Biurze Konstrukcyjnym Przem.Motoryzacyjnego rozpoczęto opracowywanie konstrukcji. Wstępne założenia konstrukcyjne zawierały się w czterech głównych punktach:

--konstrukcja umożliwiająca łatwe wprowadzanie zmian rozwojowych

--budowa zapewniająca wszechstronność zastosowania

--możliwość przystosowania do celów sportowych a także konieczności wykorzystania w ciężkich warunkach terenowych z użyciem ogumienia terenowego 19x4,00

--obliczenia wytrzymałościowe wykonać dla silnika o mocy 22 KM (i to zdanie polecam gorącej pamięci miłośnikom "wyciskania" koni z Junaka:) z możliwością zmian mocy od 15 KM dla motoru turystycznego do 25 dla wersji sportowej. ""

 

http://www.junak.riders.pl/junak.htm

 

tez ze wzgledow ekonomicznych junak nie byl 500 bo by za durzo palil.

 

pozdrw,

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W temacie walow:

Znalazlem fotke walu od Suzuki LS650 Savage - skok 94, z tlokiem 85 od jakiejs BM-ki mialoby to cirka 534 ccm.

No i dluuugi skok, a to tagrysy lubia najbardziej:)

http://www.mmar3d.de/115/walSavage.jpg

Ciekawe czy daloby zmiescic do karterow? I czy nie trzasloby za bardzo?

Jak bede mial moze wiecej wolnego czasu to sie w temat zaglebie.

 

a propos - jak sie zamieszcza obrazki?

 

a propos - a ty Kamil nadal wierzysz komunistom? :D))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!!!

Moim zdaniem nie ma sensu i szkoda przerabiać Junaka na 500ccm. przy poejmności 350 ccm i tak jest to udany sprzęt moja mszynka w swie osoby nie robi sobie nic z górek. A po przeróbce na 500ccm Popsujesz tylko silnik tej kultowej maszyny.

Pozdrawiam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Moim zdaniem nie ma sensu i szkoda przerabiać Junaka na 500ccm. przy poejmności 350 ccm i tak jest to udany sprzęt moja mszynka w swie osoby nie robi sobie nic z górek. A po przeróbce na 500ccm Popsujesz tylko silnik tej kultowej maszyny.

Pozdrawiam :banghead:

 

Witam

 

Zależy kto przerabia ten silnik i jakie ma pojęcie o tym.... :banghead: Jak wystarcza Ci 350 i ta "moc" to jeździj tak jak jeździsz.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ta moc jest wystarczajaca na zabytek, jak chcecie wiecej mocy proponuje zakupic motocykl o wiekszej pojemnosci, Europejczyka, jak nie stac japonie jak nie stac rusaka i wsio. A Janka orginalnego prosze nie niszczyc i nie narzekac anu nie porownywac go do wspolczesnych motorow.

Pozdrw,

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.oregonvintage.org/pics/goldstar.jpg

to jest prawdopodobnie krol singli - BSA Gold Star okolo 40KM w podstawowej wersji, i konstruktorzy Janka na pewno woleliby, zeby ich dziecko mialo te 40 KM a nie 17 -19.

Ale rozumiem tu idealistow, ktorzy dopiero zaczynaja przygode z Junakiem i wydaje im sie ze pana Boga za nogi chwycili. Ale jak zrobicie pare sezonow, to gwarantuje ze zaczniecie tych dodatkowych konikow szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...