Skocz do zawartości

Decyzja podjęta - zaczynam szukać


Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc po głębokich przemyśleniach, po planach które nie wypaliły, po rozważeniu wszelkich za i przeciw zaczynam szukać sprzęta. SV'ka zostaje, chce kupic jakies drugie moto, na zdecydowanie co to dokładnie będzie oraz znalezienie właściwego egzempalrza mam całą zimę.

 

Kryteria: przedewszystkim ma to byc motocykl do turystyki we dwoje i z bagażami, wygodny. Wiek najlepiej do 7 lat, przebieg do 50 tys km, dojrzała i ceniona konstrukcja, bezawaryjna o dobrych właściwościach użytkowych i nie wymagająca specjalistycznego serwisu, tak żebym więkoszść rzeczy mógł zrobić sam. Budżet: 9-15 tys pln

 

Po przejrzeniu ofert allegro znalazłem kilka możliwości:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M567035

deauvillka

 

http://moto.allegro.pl/item257885226_honda...t_cbr_zzr_.html

pan europa tylko ze to juz staroc jest

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M525633

trampek

 

http://moto.allegro.pl/item258320504_piekn...uper_cena_.html

bandit

 

 

http://moto.allegro.pl/8662_szosowo_turyst...ce_to=15000&p=6

kolejny bandziorek

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M548728

ciekawa pan europa

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M561354

viadreko

 

Może coś z BMW? Tylko że tam serwis autoryzowany raczej....

 

tak więc pomocy bo wybór jest spory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przyjrzeć się VFR-ce:

przedewszystkim ma to byc motocykl do turystyki we dwoje i z bagażami, wygodny.

Bardzo wygodna. Śmigamy czasem z żonką i jeszcze nie słyszałem od niej złego słowa.

 

Wiek najlepiej do 7 lat, przebieg do 50 tys km,

W tym przedziale cenowym powinieneś znaleźć cukiereczka z 2000 r.

 

dojrzała i ceniona konstrukcja, bezawaryjna o dobrych właściwościach użytkowych i nie wymagająca specjalistycznego serwisu, tak żebym więkoszść rzeczy mógł zrobić sam.

To masz zapewnione. Pięknie ciągnie od samego dołu (V4), żadnych kłopotów z rozrządem (koła zębate), zapominasz o synchronizacji i regulacjach gaźników (wtrysk), układ hamulcowy Dual CBS (w turystycznej jeździe super sprawa). Oczywiście teoretycznie im więcej bajerów, tym większe prawdopodobieństwo, że jhak coś pierdyknie to już kaplica, ale popytaj mechaników jak częstymi gośćmi w ich warsztatach są VFR-y :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VFR'ka owszewm swietny sprzęt ale obawiam sie że za mało turystyczny. Dwie połówki kierownicy więc pozycja chyba za bardzo pochylona.

 

Deauvilka + typowy wygodny turystyk, kardan, zintegrowane kufry

- słaby silnik

 

Pan Europa + duży turystyk, kardan, kuferki

- za ten budżet staroc niestety

 

Trampek + enduro, duże skoki zawieszeń

- chyba za mały do turystyki

 

Bandit 1,2 + mocny silnik

- raczej nie najwygodniejszy przy dalkiech trasach we dwoje

 

Viaderko + enduro, duża kobyła, mocny silnik, chyba wygodny

- hmmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Deauvill jest dobrym motorkiem do bardzo ( subjektywne ) spokojnej jazdy, spalanie male, moj nauczyciel jazdy wychwalal go pod niebiosa ( mial dwa pod rzed wiec cos w tym musi byc ).

 

Nie orietuje sie w polskich cenach wiec nie wypowiem sie czy dostaniesz PanEuropean'a za ta cene, ten bylby chyba wygodniejszy i bardziej komfortowy.

 

Co do BMW to moze cos z pierwszych rzedowych czworek. Jezeli nie przeszkadzaja Ci wibracje boxer'a to ktorys z wiekszych " turystow " wpelni spelni Twoje turystyczne wymagania,Z tym autoryzowanym service'm to troche przesada, twlaszcza jak szukasz starszego sprzetu ktorego nie obejmuje juz gwarancja, tylko przelamac sie trzeba.

 

:icon_rolleyes:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VFR'ka owszewm swietny sprzęt ale obawiam sie że za mało turystyczny. Dwie połówki kierownicy więc pozycja chyba za bardzo pochylona.

Proponuję się przymierzyć. Ja przed zakupem też tak myślałem, ale po przymiarce miło się zaskoczyłem. Pozycja moim zdaniem podobna do B12, dobrze chroni przed wiaterkiem, chociaż pow. 160-180 zaczyna telepać beretem na boki. Do swojej zamówiłem turystyczną szybę MRA Vario i myślę, że to przejdzie :(

Z mojego doświadczenia wynika, że przy prędkości 120-140 jedziesz sobie bardzo komfortowo i spokojnie jednym strzałem robisz 300km i nie spadasz odrętwiały z motocykla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przeglądam różne oferty i z całej tej układanki wychodzi mi Varadero

 

tylko teraz czy rocznik do 2002 gaźniki i 5 biegów? czy warto dołożyć i szukać po roku 2003 na wtrysku i z 6 biegową skrzynia? Ponoć szósty bieg bardzo obniżył zużycie paliwa na autostradach, a Viaderko ogólnie lubi sobie "łyknąć". No i że rama została wzmocniona po modenizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przeglądam różne oferty i z całej tej układanki wychodzi mi Varadero

 

tylko teraz czy rocznik do 2002 gaźniki i 5 biegów? czy warto dołożyć i szukać po roku 2003 na wtrysku i z 6 biegową skrzynia? Ponoć szósty bieg bardzo obniżył zużycie paliwa na autostradach, a Viaderko ogólnie lubi sobie "łyknąć". No i że rama została wzmocniona po modenizacji.

W nowym ''Swiecie Motocykli'' jest artykul o varadero.Polecaja model od 2003 glownie z powodu mniejszego zuzycia paliwa ale nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych pieniadzach to proponuje VFR a jest to moto mocno turystyczne tak wiec warto sprobowac. jak dolozysz troche kasiorki to wejdz w FJR.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz również zastanowić się nad ST2, ST4 lub ST3 - równie dobrze sprawdzają się w szybkiej turystyce jak i w mieście. Również w tych pieniądzach można coś znaleźć - również z polecenia i od znajomych Ducatistów

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz masz SV, to trampka i deauvillkę sobie lepiej odpuść. Różnica w KM w stosunku do SV nie jest jakaś wielka, ale dynamika jest o 2 klasy gorsza. Chyba, że teraz jeździsz na nie więcej niż pół gazu, to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Tiger oraz Ducati odpadają boję się egzotyki, dostępu do części oraz tego że ciężko będzie trafic dobry egemplarz w naszym kraju.

-Viadro myślę że uda mi się wyrwac nowsze na wtrysku do 18-20 tys w zimowej cenie.

-VFR'ka będe się musiał jeszcze przyjrzec z bliska ale chyba jest mniejsze od XL.

-Hun ty masz który rocznik - 5 biegów? Po takiej wymianie musiał stracic na przyśpieszeniu, bo domyślam się że zmieniłeś tyną na mniejszą

-FJR to jednak troche więcej trzeba jeszcze wydac, tak myśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Viadro myślę że uda mi się wyrwac nowsze na wtrysku do 18-20 tys w zimowej cenie.

-VFR'ka będe się musiał jeszcze przyjrzec z bliska ale chyba jest mniejsze od XL.

-Hun ty masz który rocznik - 5 biegów? Po takiej wymianie musiał stracic na przyśpieszeniu, bo domyślam się że zmieniłeś tylną na mniejszą?

 

Ad.1 - Szansa jest ale może być trudno. Trafisz "golasa" a koszt doposażenia może sięgnąć 2-3 tyś. Budżet podałeś wcześniej do 15 tyś. Skąd nagły wzrost pułapu finansowego?

Ad.2 - zdecydowanie mniejsza i pozycja bardziej sportowa. Mniejsze możliwości "załadunkowe". Za to szybsza.

Ad3. - rocznik 2000. Skrzynia 5 biegów. Różnicy nie zauważyłem, bo jeżdżę spokojnie (ok.120) i raczej płynnie, za to średnie spalanie spadło z 6,0 do 5,2L. :smile: Zmiana zębatki z 47 na 44 dla litrowego silnika to pryszcz.

 

Ale na 13-latka to zdecydowanie za ciężki motocykl. :P

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...